Gå til innhold

Frekk sms fra mamma eller hva?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma er av den "jeg vet alt best" typen. Fikk en melding av henne nå, helt ut av det blå, hvor det står:

Fortalte ei venninne at jeg hadde 3 barnebarn i dag, og når jeg tenker meg om tror jeg i grunnen det holder også..

Hva søren? Skal nevnes at jeg har 2 barn og ene broren min har 1 så det er ikke jeg som har 3 heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

What????

Hadde vel svart at det var helt ok for meg og spurt om hun ville vite om det ble flere etterhvert, så kunne hun jo velge hvem av dem hun ville være bestemor til...

Skrevet

hver bare glad du har ei mor, hilsen ei som ikke har det.

Skrevet

Hun føler kanskje at det er vanskelig å spre bestemortid på flere barn. En ærlig sak det, og muligens humoristisk ment? Ikke alle som tenker før de snakker/skriver.

Skrevet

Da hadde jeg svart : "Tenk for en verden vi hadde hatt om en generasjon skulle styrt hvor mange barn den neste generasjonen skulle få. Det er lov å håpe, men bestemme det kan du nok ikke :)"

Skrevet

Hva for slags søplesvar er det, 21:54???

Skrevet

Det høres ikke ut som den kjærlige bestemortypen jeg var så heldig å sitte på fanget til gjennom hele barndommen..

Huff.. Stakkars barnebarn.

Skrevet

Kan ingen klage på sin mor siden du ikke har en? Ok, da krever jeg herved at ingen kan klage på sin far, for min er uansett den største dusten.

Skrevet

Ps:Jeg som svarte først har heller ikke ei mor, men jeg fortstår at andre kan bli frustrerte over sine mødre. Synes det er skikkelig lavmål å komme med en sånn uttalelse. Man har lov til å være misfornøyd selv om man har noe andre ønsker seg, eks barn, mat, rent vann, foreldre, friske barn, levende barn, søsken, jobb, bil, hus, varme, klær, god helse, sykdommer som kan kureres etc...

Skrevet

enig, hater når folk klager på sin farmor for jeg har ingen! (herregud...)

Skrevet

Hun har psykiske problemer, men likevel..hva er det for noe å skrive?! Ikke spør jeg om barnepass i tide og utide heller så det er ikke saken her. Måtte nesten le, ble litt sjokka av hele meldingen.

HI

Skrevet

Men kjære vene da. Det var vel bare en fleip etter at hun hadde latt seg slite ut av tre barnebarn. Man skal tydeligvis passe munnen sin ja. Selv min 4 åring forstår ironi.

Skrevet

Min mor har også sagt klart og tydelig fra til meg at to barn er nok! (Jeg har to). Jeg ble ganske sint da, og sa tydelig i fra at det har hun ikke noe med. Det er vårt valg, og det trenger hun ikke å uttale seg om på noen som helst måte!

MIn mor har forøvrig psykiske problemer hun også, hun skjønner det bare ikke selv. Hun sier generelt ganske mange ufordragelige ting til andre, og verre og verre blir det.

Hva svarte du?

Skrevet

Da er din 4-åring usedvanlig tidlig ute. Det er helt uvanlig at barneahagebarn forstår ironi, tror den egenskapen som oftest er fraværende til barnet er ca 9 år.

Skrevet

Kanskje greit å få fram at hun har psykiske problemer i hovedinnlegget. Strengt tatt så kunne du kanskje ha spart deg for hele innlegget med tanke på at moren din er syk.

Skrevet

Å herregud, Prekæs, ikke drit deg ut.

Skrevet

Tror heller det er mor som tolker podens egenskaper etter eget ønske.

Skrevet

Altså hvis gjennomsnittet forstår ironi i niårsalderen og min fireåring forstår ironi og det helt tydelig finnes tjueåringer og muligens eldre som ikke forstår det, drar jo det opp snittet noe veldig.

Skrevet

Jeg gleder meg skikkelig til å få lese søte historier om din 4-årings ironiske mestring:-) Kom igjen, fortell oss hva han kan!

Skrevet

Skal love dere at det ikke var ironi eller humor (hun er ikke så humoristisk av seg).

Og skal en kunne si hva som helst fordi en sliter psykisk? Sa ikke hun var SYK, men hun har litt problemer med angst og depresjon.

HI

Skrevet

Men hun mener hun er verdens friskeste selv da.

HI

Skrevet

Det er ikke 9 som er gjennomsnittet for forståelsen av ironi. Det er da evnen for å forstå ironi modnes i hjernen. Man har ikke målt ironievnene i et tverrsnitt av befolkningen. Det er ingen i tyveårene som drar opp snittet, da fastlegene ikke sitter og måler dette på 25års-kontrollen.

Skrevet

Jeg har også psykiske problemer, men det betyr ikke at jeg er irrasjonell og sier hva som helst.

Skrevet

jeg føler med deg, HI!

jeg har akkuratt en sånn mor. bedrevitende, og uansett hva jeg har gjort, har hun gjort det dobbelt så bra.. hvis det har hendt meg noe fælt, får jeg beskjed om å slutte å deppe, for jeg har ikke opplevd halvparten av hva hun har.. og hun skiver slike meldinger til meg også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...