Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Tivoli, hot dog, brus, gassballong, is, snop. Tja. Vi voksne klarer oss med en hot dog, brus og en is hver. Men barnet må få slå seg litt løs! :-) Hva regner dere?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 jeg regner ikke på slike ting,men en ting er sikkert,de skrur prisene opp på slike dager!en ballong koster ca 100 kr,så iallefall 400-500 kr tenker jeg med all isen,brusen,pølsene, saker og ting.tivoliet koster jo enda mer,men har ikke peiling hvor mye...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 En 1000 lapp? Må jo ta ut i kontanter. Så får vi har kortene i backup! :-P Sitter med budsjettet for Mai serru! :-P
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Er det noe folk regner på før en starter feiringen? Vi bruker sikkert flere tusen ettersom vi hvert år inviterer venner og barn til stor grillfest, men jeg har aldri regnet på hva det koster det vi bruker der eller på dagen i byen... Skjønner ut i fra dette innlegget at folk ikke tenker på økonomi før de får barn... trist...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 i år må, dessverre, vår grillfest utgå grunnet tynnslitt økonomi i ett par måneder.. sånn er det når en skal gå hjemme ekstra med ungene.. så jeg regner med at besteforeldre sponser is, også får de pølse og brus av kommunen. så da blir det... en kakebunn, kvartliter fløte og 1,5 ltr cola. Hva koster det? NULL ballonger og fjas.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Skal folk la være å få barn bare fordi de tenker på hvor mye penger de kan bruke på 1.mai??? Det var innsiktsfullt!! Synes heller HI virker ansvarsfull når hun prøver å balansere budsjettet slik at de kan kose seg litt på 17 mai jeg.. Anno 21:45, du er en suppegjøk!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Vi er hos min far på frokost, altså koster kun bensin+en blomst. så drar vi til byen, der bruker vi penger, så til min mor på grøt, koster bare bensin + en blomst. Dette er tradisjon i min familie, der alle søsken med familie samles til frokost, drar enten til byn sammen eller hver for oss, og samles igjen til middag/grøt på ettermiddagen. Så vi er ikke gniten. Og ikke bry deg om hvordan vi har det økonomisk! Vi bare følger en familie tradisjon! Akkurat som dere gjør! 17 Mai er min favoritt dag i løpet av hele året, og vil at mine barn skal storkose seg på denne dagen. Så frisker vi alle opp antrekkene våre og kjøper 17 mai leker/dill som alle andre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Ja, kall meg gjerne en suppegjøk, og jeg kaller dem som får barn uten økonomisk ryggdekning slik at de suger seg fast i NAV for SNYLTERE!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 hos oss er det en foreldre gruppe som ordner arrangementet, så det koster ikke stort for verken is, pølser eller kaker. kun innkjøpspris ingen fortjeneste.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Så da mener du gjerne at folk burde velge abort da feks hvis de ikke er i stand til å bruke mange tusen kroner hvert år på dager som 17 mai?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 nei, de burde tenke seg om før de blir gravide... tror ikke alle snylterne blir gravid ved uhell...
Bidleba*4unger Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Hei du, 21:45. Mange av oss har budsjett selv om vi ikke har lite penger. Noen av oss sparer til ny hytte, for eksempel. Andre setter opp budsjett for å spare penger for å ta en skikkelig fin ferie. Noen liker å se bankbeholdningen øke. Atter andre har grunner verken du eller jeg vet noe om. Er dette trist for barna, synes du?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Og du VET da med 100% sikkerhet at jeg er får trygd fra NAV da? Siden du skriver disse svarene. *HI*
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Et par hundrelapper?? Vi kjøper kanskje en pølse og et kakestykke + drikke på skolen. Trolig et par lodd til inntekt for FAU. Ser absolutt ikke poenget med tivoli på 17. mai
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Regner med å bruke ca 200,- I tillegg skal vi grille til middag og muligens bake en kake. Her er leker ol gratis så det er faktisk en billig dag.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 For meg høres det dere skal HI som fjas, tivoli kan man vel dra på andre dager enn 17 mai? jaja, du om det. Vi kommer til å bruke; Kanskje ca 200,- på kaker, brus og is- kafe' på idrettshallen. 20,- til en pakke is kjøpt på forhånd til frysern hjemme. ca 600-800,- på middagsbuffet på hotellet. Vi er 2 voksne og 2 barn. Så det vil si ca 1000,- kanskje noe mindre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #17 Skrevet 29. april 2010 vi har regnet med å bruke 1500kr, det på mat, gassballong, tivoli og litt forskjellig..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 21:45 Jeg lurer litt på hvordan forhold du har til dine barn jeg da. Når du sier at du ikke trenger å tenke på penger, så vil jeg tro at både du og mann er i full jobb???? Hvor mange timer har du med barna dine i løpe av en dag??? kan penger kjøpe tilbake den tidene dere ikke har sammen??? Er det slik samfunnet er blitt i dag? at man skal kunne kjøpe ut ungene sine?? Syntes det er så fælt at jeg grøsser her jeg sitter!! Jeg syntes at de familier som ikke har tid til familien sin heller burde revurdert det å få barn enn de som kanskje lever på litt mindre penger for å endten ha en foreldre hjemme med barna eller kan jobbe korte dager og har masse tid til familien. Jeg har alltid levd med stramt budsjett (uten å være støttet av NAV av den grunn) og jeg er så takknemlig både for å hatt en mor hjemme når jeg var yngre og det at jeg kan være hjemme med barnet mitt nå! man skal jo så klart prøve å unne seg litt ekstra på slike dager, men kan dere ikke ta turen opp den lokale skolen med leker og en is,brus og pølse, så kjøper du inn is å ha i fryseren så lar du barna få så mange de klarer når dere kommer hjem. Kan ikke dere som familie finne på noe gøy sammen?? skattejakt i en park, ha åpen grill og be venner til å komme med grillmat og kose seg sammen. PENGER ER IKKE ALT!!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Nå aner ikke jeg hvor ofte det er tivoli der dere bor.. Men her kommer de til påske og til 17 mai. Og vi bor i Norges nest største by! ;-) Så. Tivoli på 17 mai er litt tradisjon her! ;-) Det der blir litt det samme som jeg sier til deg at, øh, spiser dere ikke pinnekjøtt på julaften? Hva er DET for en fjasete julefeiring? *HI*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå