Gå til innhold

Får vi lån i banken tro...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uten arbeid, men med god utdannelse og GARANTERT ingen problem med å få meg arbeid når jeg ønsker. Foreløpig skal jeg være hjemme til neste sommer med to små..

Mannen er student, snart ferdig med det første av i alt tre år. Når han er ferdig er han ingeniør..altså også en god utdannelse.

Vi har tilsammen nesten 400 000 i egenkapital, inkl. BSU... huset vi ønsker å kjøpe er taksert til 1,9 millioner. Vi leker altså bare med tanken på å kjøpe, men hadde vi fått lån tror du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry, men det er nok ikke så lett å få lån i banken uten at noen av dere har inntekt - uansett hvor mye dere har i egenkapital.

Hvordan ser du for deg at dere skal betale avdragene?

Skrevet

Hva har dere i inntekt? 2x barnetrygd??

Skrevet

jeg får ca 10 000 fra lånekassen i permisjonspenger og min mann har 9000 inn. jeg får også kontantstøtte... barnetrygden regner jeg ikke som inntekt, disse pengene setter vi inn på barnas egne sparekontoer.

HI

Skrevet

Si meg, er du helt blåst, eller?

Jeg hadde ikke engang turt å nærme meg banken for å spørre om lån på slike vilkår!!

Men du må jo endelig prøve - jeg ønsker deg lykke til!

Skrevet

Dere vil altså finansiere et lån på 1,5 mill med en inntekt på 267 600?

Vel lykke til!

Vi har riktig nok 300 000 mer enn det i lån, men jaggu har vi over 500 000 mer i inntekt også, og vi lever ikke spesielt fett.

Skrevet

Dere må gjerne prøve, men er rimelig sikker på at banken vil le av dere og ønske dere velkommen igjen når minst en av dere har fast inntekt. Jeg har aldri hørt om noen som har fått lån på stipend.

Men man skal aldri si aldri. Jeg er 19 år, har aldri hatt egen inntekt og har lån på 1,8 mill. Sammen med sambo riktignok ;-)

Skrevet

Nei dere vil ikke få lån nå på de vilkårene.

Skrevet

husk at ingeniører ikke alltid er like ettertrakta!

Skrevet

Alt det dere IKKE betaler skatt av regner banken som IKKE inntekt..Så dermed har dere ikke så mye og vise til gitt!!

Går du til banken og prøver og få lån med den inntekten der er du dum!!

Skrevet

Åssen skal dere klare å betjene lånet pr måned?

Skrevet

Et lån på ca 1,5 mill må dere regner med og betale rundt en 8000 kr tenker jeg. Men dere får garantert ikke lån uansett.

Skrevet

legestudenter får lån..kjenner mangen studenter som har fått lån...men de har ikke hatt bran

Skrevet

Muligens med kausjonist. Ellers er det nok en veldi liten mulighet for og få lån.

Mnge studenter har jobber mens de studerer. Men tviler på at noen av dem har et lån på 1,5 mill, 19000 kr i total inntekt og 4 munner og mette...

Hvorfor ikke bare vente til en av dere har gått ut i full jobb??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...