Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 beklager, om ikke kvinnen føler for å ha sex. Så må hun alikevel igjennom det .Hadde det vært slik i norge , hvor mange av dere ville da giftet dere ? Hvilke dumme kvinner er det egentlig som går villig inn i et slikt ekteskap ? HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 For et spørsmål... Muslimske kvinner, seff.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 ja det er helt sykt klarer ikke forstå meg på det...det er vel derfor de har tvangsekteskap...ellers så har de blitt lært opp fra de var små til at det er sånn det skal være...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Hvis du er muslim så sier Koranen at mannen skal ære kvinnen slik som kvinnen skal ære mannen. Alt det der kjønnsdiskriminerende som hausses opp angående muslimer, det er tolkninger av koranen og den gjøres av mennesker med ulike motiver. Dermed får du sånne regler som enkelte føler de må leve etter. gud pålegger ingen å ha seg med noen, garantert. Kvinnene er ikke dumme, bare miljøskadet og hjernevasket. Det kunne vært oss i dag, det var oss for hundre år siden..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Er jo ikke selvsagt at alle muslimske menn lever ordrett etter koranen. Kristne menn lever vel ikke ordrett etter bibelen, og der er det jommen mye kvinneundertrykkende faenskap å hente... En annen sak er at i noen muslimske samfunn og land bestemmer menn alt og de lever så ordrett etter koranen som mulig. Tror det er i Afghanistan kvinnen er pliktig til å stille opp når mannen måtte ønske det. Men der er det vel ikke så mye frivillighet involvert fra kvinnens side når ekteskap blir inngått.
Miss Honey Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Det er mer kvinneundertrykkelse i Bibelen enn i koranen FAKTISK! Tviler på at alle Muslimer lever etter koranen akkurat som at vi ikke lever etter Bibelen. Kvinner i muslimske land har mindre rettigheter og vokser opp i et annet miljø enn oss her i Norge. Ikke legg skylda på koranen for jeg kan garantere deg at Bibelen er ikke bedre. (jeg er kristen så jeg mener ikke å si noe vondt om Bibelen, men den er ikke noe en kan leve etter i dag)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Angående dette med "tolkninger av koranen". Koranen er jo Guds ord, kommet direkte fra ham gjennom Muhammed som også skrev disse ordene ned. Gud er ufeilbarlig. Altså må jo Koranen være ufeilbarlig. Hvordan skal en da "tolke" Guds ord, som burde være rimelig klare? Og jeg har alltid hatt lyst å spørre hvordan det kan ha seg at det står motstridende lover/regler (f.eks "drep de vantro" mot "islam er fred") siden det skal være Guds eksakte ord? Ja jeg har ikke lest Koranen i sin helhet, bare bruddstykker. Og har veldig lyst å ta en diskusjon med min svoger, som er meget troende muslim. Men han hisser seg sånn visstnok om man snakker imot religionen (altså - diskusjon, ikke anklaging) at det ikke er verdt det.
Miss Honey Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Så ikke innlegget over her (21.01) før nå, ser vi prøvde å si det samme;)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Men Bibelen består jo helst av ulike bøker skrevet av ulike forfattere til ulike tider, Koranen skal være 'Guds ord'.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Bra skrevet majamia! Det er i kultur og tradisjoner man må lete, ikke i en bok som kan tolkes på alle mulige måter. Koranen er ikke en fasit på hvordan muslimske menn oppfører seg, de er da individer som spenner fra de meste liberale til de mest ekstreme... Akkurat som kristne menn - og kvinner.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Ingen muslimskmann har rett til å tvinge seg til sex med sin kone. Dette står i koranen:" Deres kvinner er en åker for dere, så gå til deres åker slik dere ønsker, alt på beste måte. Frykt Gud og vit at dere skal møte Ham. Bring det glade budskap til de troende. " Det koranen gjør er å oppfordre mennene til å ha sex med sine koner, men ikke ved tvang. Det ligger restriksjoner for når man kan ha sex, man skal ikke ha sex når man er uren f.eks ved blødning og i ramadan skal man ikke ha sex under fasten. Det finnes "drittsekker" i alle religioner som tror de kan ta seg til rette.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Kristne ser ikke på Bibelen bare som en samling skrifter av ulike forfattere. Det er Guds ord som er formidlet gjennom mennene, ikke forfatterne. De har ikke forfattet noe, men gjengir Guds ord. Ifølge kristendommen.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Selv om det er det "riktige" å følge Koranen til punkt og prikke, betyr ikke det at alle muslimer gjør det. De er mennesker, som deg og meg, og er således en bukett med ulike individer.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 Kan være at noen har skrevet "det samme" som meg over her, men jeg skriver det alikevell... Forskjellen mellom de fleste kristne (se bibelen) og Muslimske( se koranen) er at muslimske tar (det som jeg kaller) historiefortellingene på større alvor enn kristne.... (selv om det er mange ekstreme kristne også...) Ekstremitet, det er der det blir skummelt! Beklager! Men å ta eventyr så j*vlig på ordet er i mitt hode mangel på IQ evt EQ ta det som dere vil. Men både ekstreme kristne og ekstreme muslimer (eller andre religioner) kan ikke være helt rett!.... Det er MIN mening...
ana_fi_hob_ Skrevet 29. april 2010 #17 Skrevet 29. april 2010 Den sier jo alikevel , og i islam , at mannen har RETT til å få sex med sin kone om det ikke finnes gode grunner for at hun skal si nei. Samme hvr mye noen fabler om åkrer osv, er det akuratt det som blir sagt. For meg høres det direkte kvalmt ut.Men det er alikevel ingen overraskelse, det er tross alt snakk om muslimer. Vi vet jo alle hvilke absurde måter de "tolker" koranen på. Dette med sexen er bare et lite eksempel. Hva med retten til å slå sin kone, den har de jo også . SKAM
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 Selv om dette står i Koranen, så betyr ikke det at alle muslimske menn voldtar sine koner.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Etter min mening er det overveiende sannsynlig at religiøse skrifter, det være seg Koranen, Bibelen med sitt Gamle og Nye testament etc, er nedskrevet i den hensikt å skape orden. Man trengte noen forbud og noen påbud for å få et fungerende samfunn. I tillegg så er mennesket det eneste dyret som er klar over sin egen dødelighet og dermed kan bli opptatt av den spirituelle. Ergo - "Gud" var en fin figur - ikke bare var han allmektig, men laget (på den tiden) fornuftige leveregler, lovet deg et fint sted å være etter din død osv. Kanskje blandet med litt psykiske lidelser ("stemmer fra oven"), så vips! har man en hellig bok og en religion Jeg er åpen for at det kan finnes mer mellom himmel og jord, men de store verdensreligionene og deres lære blir for usannsynlig for meg. For øvrig er jeg med på at det står til dels mye fornuftig i bøkene, da spesielt fra Jesu lære.
Patetica fåkksi Skrevet 29. april 2010 #20 Skrevet 29. april 2010 Jeg lurer på hvilke idioter som gifter seg med kristne menn jeg, Bibelen er jo faen meg makaber.
Bellinda Skrevet 29. april 2010 #21 Skrevet 29. april 2010 Kan du vise nøyaktig vers hvor det ovenstående står? Fordi det er i beste fall en sammendragning av to ulike vers, og totalt revet ut av kontekster og blottet for tolkning. Heldigvis. For sånn er det ikke i islam. Selv om det kanskje er sånn blandt muslimer, men det står ikke noe om det i Koranen. Kanskje lese litt om hvordan Profeten påla menn å tilfredsstille kona seksuelt først før han tenkte på seg selv... osv... Men å nevne alt det, preller sikkert av som vann på gåsa tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #22 Skrevet 29. april 2010 SLUTT OG FJOLL..... Både bibelen og koranen er skrevet av fanatiske menn for altfor lenge siden. Verken Allah eller Gud finnes. De som allikevel velger å leve etter dette vrøvlet, har større problemer enn sexlivet sitt.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #24 Skrevet 29. april 2010 enig med 21:35! slike ''hellige'' bøker er skrevet av en haug med menn.. Hvis Gud finns, så er jeg rimelig sikker på at det ikke skal være sånn. det er ikke Gud som har skrevet disse bøkene, men oss menneskene- så vi har skapt disse sinnsyke ''reglene'' selv.. Idiotisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå