Gå til innhold

Vidergående med barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er gravid med termin i september, jeg har et år igjen av vgs, Jeg lurer derfor på om det er mulig å kombinere skole med å ha et barn? Jeg tenker på å ta det siste året av vgs 2011/2012 (kan jo ikke begynne nå til høsten da).. Men har jeg noen rettigheter og går det annt å la seg kombinere? Jeg må jo fullføre, er bare dumt å ha ett år igjen og ikke fullføre det men blir jeg reknet som ¨voksen¨då? Jeg så i skolereglene vi fikk utdelt i begynnelsen av året at ¨voksne¨ elever blir ikke tatt fravær på (regner da med at de mente voksne over en viss alder og ikke fra 18 år:P)

Fortsetter under...

sånn som jeg har forstått det: jeg har termin i des 2010, og tar derfor permisjon fra november, siden man er pålagt å gå ut i permisjon 3 uker før termin. husker ikke hvor lenge jeg skal være hjemme da, men i hvert fall, januar 2012 begynner jeg på skole igjen. jeg går vg2 nå, og skal begynne vg3 til høsten.

siden jeg ikke har ungdomsrett, får jeg 8000kr i mnd av lånekassen, pluss barnetrygd av nav. om jeg hadde hatt ungdomsrett ville jeg fått ca 4000kr i mnd og 13 000kr i lån fordelt på permisjonsmånedene.

men jeg foreslår du tar kontakt med din rådgiver på skolen og spørr deg frem der. håper du har søkt på skole til høsten i hvert fall, hvis ikke er det ikke sikkert du får permisjonsstipend fra lånekassen i og med at du ikke har en studieplass du har permisjon fra.

men kjempeflott at du skal fortsette bgs, det er som du sier bare tull å slutte når man har et år igjen :)

de på lånekassen hjalp meg veldig med informasjon også da :) er bare å spørre seg for ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...