Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Naboen har to hester. De er aldri inne. De går ute i gjørme dagen lang uansett vær, og de har kjempelang pels og blir skikkelig lortete. Jeg tror ikke han har noen fjøs til dem, bare en container som er helt åpen. De får mat og sånt, men jeg synes så synd på de som står ute når det regner og blåser. Er det noen man kan ringe? Nå skal det sies at jeg overhode ikke har peiling på hester, jeg er egentlig kjemperedd dem, men jeg synes det ser ut til å være et stusselig hesteliv.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Så lenge de får stell og mat har de det nok bra. Husk at hester egentlig er ville dyr, og ville dyr lever ute hver dag, hele året. Og nå som det er vår og varmt så koser de seg nok ute, de tåler litt regn. Den lange pelsen blir borte etterhvert som det blir varmere ute
Hopptetussa90 Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Naboen din har hest på utegang. Dette er det egne regler for. -Hestene skal ha tilgang til leskur med tre vindtette vegger og tak. Alle hestene skal ha plass til å ligge samtidig. Underlaget skal være tørt. - Steder med stor belastning som f.eks der fõret står, skal være hardgjort og drenert. - Dersom de gir store posjoner med mat og den blir liggende ute i over ett døgn bør det være tak over matstasjonen. Dersom du mener hesteholdet er ille og ikke etter forskriftene burde du kontakte mattilsynet der du bor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå