lykkelig-mamma:-) Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Hva var størst overgang...fra en til to eller to til tre?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 jeg har tre jenter de to elste er tvillinger så jeg har aldri bare hatt et barn, men vil tro at overgangen fra 1 til to er størst. merker iallefall ikke noe særlig på at vi nå har tre i stede for bare to gammelt ordtak ; en er en men to er 10 ligger kansje noe i det
to gutter og ei jente Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Helt klart fra 1 til 2. Da satt jeg meg ned i soffan å tenkte hva f... Har jeg gjort. Hehe. Men nå fra 2 til 3 er det som om jeg alltid har hatt tre. Det skiller kun 1år mellom de to siste så det går i ett da... Men veldig gøy! Men nå er det stopp.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Har 4 barn jeg da, men svarer likevel :-) Jeg tror at dette i stor grad er avhengig av hvilke type barn man får. Overgangen fra 0-1 var enorm for min del, mens overgangen fra 1-2 opplevde jeg som enkel og uproblematisk. Nå var det også bare 23 mnd mellom dem, og eldste sov ikke så godt, så vi var alt godt inni bleier, dårlig nattesøvn, et barn som trengte hjelp til det meste osv. I tillegg var nr 2 en forholdsvis enkel baby som sov mye, skrek lite og kunne ligge for seg selv en stund. Urolig om natten, men grei ellers. Overgangen fra 2-3 opplevde jg som veldig slitsom. Da var mellomste blitt 2 år og 9 mnd og begge de eldste hadde sovet godt om natten de fleste netter i ca 1 år, de kunne stå opp alene en liten halvtime-time om morgningen (vi hørte dem og stod opp om det var noe), var veldig selvstendige og begynte å bli lett å ha dem med på ting, og så skulle vi begynne helt på nytt. I tillegg hadde babyen kolikk og var genrelt over det man kaller for en high-need baby, altså ville bæres hele tiden, ville ikke sove i egen seng, ikke ligge i vogn og ikke ligge alene i det hele tatt osv. Var veldig, veldig glad for at jeg ikke hadde bestemt meg for å ta de andre ut av bhg noen dager i uken for å si det slik, minstegutten opptok meg døgnet rundt første halvåret og jeg var dausliten. Så kom det seg gradvis, og etter han bikket 1,5 år ble alt bare lettere og lettere. Vesla, nr 4, kom 2 år og 2 mnd etter han ble født, og igjen synes jeg overgangen var enkel, men så er hun også en lett baby (bortsett fra en del urolig søvn om natten).
Bomsedeisi Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Jeg har 3 relativt tette barn, synes ikke det var noe problem fra 1 til 2, det er ikke noe problem nå heller (fra 2 til 3), men litt mer hektisk. Egentlig så går det veldig mye bedre enn jeg hadde forventet før minstemann kom til verden. Det er tungt og være småbarns foreldre uansett om det er 2 eller 3 barn, men kos- Masse kos :-)
Gjest Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Fra 2 til 3... Kan ikke bare ta med en unge hver når vi skal noe. Knot med 3 seter i bilen. Må ta ut det ytterste setet for å komme til i midten osv.. Er alene med morgenstellet og det er travelt! Når jeg er alene med kveldstellet er det også styr om 2 eller 3 griner samtidig, trøste fra seng til seng og vugge en baby med vond mage. Travelt nå - men går seg vel til, håper jeg virkelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå