Gå til innhold

Er dette på kanten? Tegnet sammen med datteren min isted...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt å tegnet sammen. Så spurte hun om jeg kunne tengne pupper, jeg gjorde da det. Hun hun skoggerlo og syns dette var uhyrlig festlig (jente i verste tiss,bæsj promp alderen - 3 år) så spurte hun om jeg kunne tegne en rompe også (ikke noe detaljerte tegninger altså)

Hun skulle ha meg til å tegne en tiss også men det ville jeg ikke.

Men er dette greit, var jeg skikkelig på kanten nå? Er så usikker på om dette var dumt gjort av meg.

Tenk om hun sier i barnehagen at mamma tegnet rompe og tiss, hva i alle dager vi de si da?

Herregud. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit. Pupper og romper er en naturlig del av kroppen, og ikke noe å være flau over eller gjøre til noe seksuelt. Om hun forteller det i barnehagen så sier antagelig personalet "Å ja", og tenker ikke noe mer over det. Du skulle bare vite hvilke ordentlige saftige ting man får høre når man jobber med barn... ;-)

Skrevet

sikkert ikke noe å ta på vei for- barn sier mye rart, de som jobber i barnehagen har sikkert hørt verre.

Skrevet

At hun var i trygge hender da hun lurte på tiss og rompe....?

Barn er nysgjerrige og skal vite ting, men da er det viktig at de er med dere som kan "vise" , tegne, snakke om og samtidig fortelle at feks om noen tøyer grensene så er ikke det bra...

Skrevet

Nei, det er ikke på kanten i det hele tatt. Det er viktig at barna lærer seg og blir trygg på sin kropp, og at gutter og jenter er forskjellige.

Jobber selv i barnehage og der har vi laget tegninger av barna og de skal selv fortelle om de har streken nedover eller oppover (gutt eller jente)

Vi har da både pupper,rumper og tisser. Viktig at barna får et natrulig forhold til sine egne kropper med alle dens deler :o)

De kommer jo i en fase (ca 3-4år) der de blir veldig opptatt av egne og andres kjønnsorganer. Det er veldig vanlig at barna begynner å utforske dette. Det er da greit å prate med de om det at de private områdene holdes privat.

Ellers syntes jeg det er fint med foreldre som er ærlige med barna sine. De trenger ikke få vite så mye om alt, men at det de vet i allefall er sant!! :o)

Skrevet

Ser nå at jeg hadde skrevet feil Jeg tegnet ikke rompe og tiss men rompe og pupper.

Godt å høre at det er ok, er bare usikker nybegynner mamma. ;)

Skrevet

Haha jeg måtte også tegne jentetiss og guttetiss til datteren på 5 år her om dagen.

Tegningen ble liggede og da min kjære så på det senere himlet han med øynene ja... huff da tenkte jeg mitt hihi

Skrevet

Slett ikke farlig, faktisk veldig bra og et sunt tegn at foreldre kan være litt åpne om hvordan vi er skapt og forskjeller. Skaper tillitt og barna vet at de kan komme til mor eller far om de lurer på noe, eller hvis det er noe som bekymrer dem.

Skrevet

Dette er så vanlig at, her fungerer en strek i midten som guttetiss, jente tiss er ikke gutten vår så opptatt av enda (4 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...