Gå til innhold

Ambivalent i uke 6.

lisselje

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og er trøtt. Og kvalm. Og trøtt. Og kvalm. Har kjempelyst på mat, men orker ikke mat. Er utrolig sliten og sliter med å holdne tritt med mitt eget liv. Alle rundt meg er vant med en aktiv dame. Nå som alle ettermiddager tilbringes på sofaen begynner nok flere å lure. "dårlig form bare" holder nok bare så lenge. Derfor har jeg bestemt meg for å delta på jobbfesten i morgen. Blir å bytte ut rødvin med alkoholfri rødvin, kjøpt to flasker, begge med skrukork. Så bytter jeg bare innhold. Så teite ting jeg sitter og tenker ut.

Orker ikke tanken på at alle skal finne ut "min tilstand". Hadde en SA i februar, var i uke 9. Det var et hardt slag. Samtidig har jeg jo blitt utrolig fort gravid igjen. Glad og lykkelig, men også veldig redd. Redd for at noen skal få vite om graviditeten, samtidig med stort behov for å snakke om det. Stakkars mannen min. Rene definisjonen av ambivalens....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er eg så heldig å få servert mat på senga av min kjære:O) for orker ikke tanken på å lage d til selv.

var tidligere selv kvalm og trøtt, men nå er eg for d meste bare svimmel. så ligger for d meste til sengs hele dagen.

hadde en EU ved nyttår, som ikke var så gøy....

er nå 8+2, og krysser fingrene for at d går bra denne gangen.

de fleste vennene mine vet om tilstanden min, så de skjønner hvorfor formen min er som den er

Skrevet

Huff, ukene i første trimester er et ordentlig slit. Men om noen måneder er du over kneiken, og da føler du deg i strålende form og har struttende mage! :)

Hvorfor er du redd for at noen skal få vite om graviditeten? Jeg har selv mistet tre ganger på rad, og har alltid vært åpen om hva status har vært med meg. Ved å være åpen unngår man sårende kommentarer a la "skal ikke dere snart få barn da", pluss at man får forståelse fra omverden. I stedet for at arbeidsgiver og kollegaer er sur for at jeg har vært sykemeldt under svangerskapene og at jeg nå endelig snart skal være hjemme i permisjon, er de kjempeglad på mine vegne. Og ved å være åpen om at du har mistet før og at du er bekymret denne gangen også, skal du bare se hvor mange kvinner som svarer deg at de har vært gjennom akkurat det samme...

Kos deg på fest i kveld! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...