Gå til innhold

Russ på "Vil du bli millionær", og tre stykker i stolen for å hale i land tusen kroner.

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Spørsmål:

"Hvem melder været i Kardemommeby?"

Litt mye fokus på feiringen kanskje? Haha

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Og dragen Katla hører hjemme i "Eragon" eller kanskje "Harry Potter"

HVA SKJEDDE MED BARNELITTERATUREN FOR DISSE MENNESKENE? Det er ikke ofte jeg bruker caps lock.

Min datter har allerede alle klassikerne på plass, og hun skal tvangsforet.

Skrevet

Dragen Katla har jeg aldri hørt om før, men resten hadde jeg tatt, bortsett fra han forfatteren da :P Aldri hørt om han heller.

Gjest Tale30
Skrevet

Katla og Katlagrotten fra Brødrene Løvehjerte. En av de viktigste bøkene for å fortelle barn om døden slik jeg ser det. Javisst har tidene forandret seg, men noe bør vi føre med oss videre til barna våre mener nå jeg da.

Skrevet

Jeg er ikke såååå mye eldre enn disse russene, jeg er da 24, og jeg har faktisk ikke lest Brødrene Løvehjerte. Jeg begynte på den, men syns den ble langtekkelig.

Samme anonym som over her.

Gjest Tale30
Skrevet

Det er det de sier om dagens ungdom. Alt som går saktere enn MTV grafikken er langtekkelig.

Det er der det er så fint å ha sele til å binde barnet fast i sengen når man leser for det..

Skrevet

Eg er 24 og eg har lest Brødrene Løvehjerte tusen millionar gonger.

Skorpan Lejonhjärta! <3 og Katla, huff eg var så redd Katla då eg las boka fyrste gong, trur eg var 6 år då. Men den boka begynn eg fortsatt å grine av. Spesielt den lappen "Vi treffas i Nangiala"

*mimring*

Gjest Tale30
Skrevet

Helvetes-Magda: Takk og pris :)

Bare nysgjerrig, introduserte foreldrene dine deg for denne boken da du var liten? Jeg tror nemlig ingen barn kan syns Lindgren er kjedelig når de er små.

Jeg går faktisk så langt at jeg har Brødrene Løvehjerte som religion. Når man dør kommer man til en paralelldimensjon hvor man møter igjen de man er glad i. Det finns også ondskap her, og man kan dø for så å g videre til Nangilima - enda en paralelldimensjon.. og sånn går nu dagan. Jeg tror man utvikler seg åndelig for hver dimensjon, men at man alltid møter igjen dem man har kjær, og man forstår mer og mer av meningen med livet for hver overgang.

Eller.. jeg TROR ikke dette da, men jeg ønsker å tro.

Skrevet

Eg trur ikkje det, eg hadde ei mamma som var åleinemor og som prøvde å lese til meg når ho kunne (ho hadde to jobbar, for å få alt til å gå rundt). Eg kan ikkje hugse at ho leste akkurat den boka til meg, men det kan altså godt vere. Hugsar veldig godt at ho las "Kaos og Bjørnar" for meg.

Lindgren er ikkje keisam! Eg syns Anne-Kath. Vestly var keisam, så eg har ikkje klart å lese noko særskild av ho.

Ååååh, no starter eg med mimring av alle bøker eg las. Hugser du "trollkrittet" av Zinken Hopp? Den syns eg var megainteressant. Hugser det den dag idag.

Skrevet

Det var ikke så langt unna min teori det ;))

Døden finnes ikke, den er bare en overgang....

Skrevet

Vi leste Brødrene Løvhjerte i 2. klasse på barneskolen:o)

Men kjenner jeg kunne hatt en oppfriskning.. Kanskje jeg skulle lese den igjen før barna kommer i høytlesningsalderen.. :o)

Gjest Tale30
Skrevet

... Syns jeg ser meg selv ved sengekanten, skjelvende i stemmen og med en pakke Kleenex ved bena. Og en seksåring som spiller Nintendo DS, og ber meg holde kjeft.

Mammamia: Det er en veldig fin tanke, og jeg håper det er slik.

Trollkrittet har jeg ikke lest, men fryktelig morsomt navn på den forfatteren.

Hva med Prins Umulius. "Jeg vil ha en prinsesse - med fletter.. fregner og hoppetau" "Hopp hopp hoppelihopp hoppe ned hoppe opp som en strikkstrømpestropp." Og heksa Von Svisj som blir så eitrendes forbanna på Prins Umulius, Brillefin og Gladimat at hatten sprekker. Er det NOEN som har peiling på hvor man kan få denne på lydbok?

Gjest Tale30
Skrevet

Ingen som v et noen lovlige måter å finne Prins Umulius på? Ikke det at jeg er imot Pirate Bay, eller er redd for å bli tatt, men vil ikke ha det programmet på maskina.

Hvis noen leser dette, og har den på cd - Jeg vil kjøpe. Selv om det egentlig må være akkurat den versjonen som jeg hadde på kassett da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...