Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Og, ja, i all politisk korrekthet så er det galt, men hva i all verden skal man gjøre med folk man må omgås som er så usannsynlig sprengte i hodet som det går an å bli, og nekter å være samarbeidsvillige i å gjøre seg selv likt? Det å like noen er jo langt på vei en viljessak med fundament i et samarbeid. Hva når noen oppfører seg akkurat som om at de ikke ønsker at andre skal like dem, helt til det punktet hvor det går opp for dem at ønske har gått i oppfyllelse? Vi kjenner vel alle en eller flere av dem. Klarer alle å motstå fristelsen av å ha det litt gøy på deres bekostning en gang i blant?
Gjest Tale30 Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Det er langt fra å ikke like noen til å ta steget ut i mobbing av personen. Det komme rjo helt an på hva du legger i mobbing da.. Litt småerting er jo lov. Sosial utenstenging i en situasjon hvor vedkommende ikke kan forlate stedet (for eksempel jobb) er bare ondskapsfullt.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 30. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2010 Nei, det stykket er ikke så langt som man skulle tro. Småerting er jo ikke småerting hvis det er bortimot kontinuerlig fra alle. Og, ja, sosial utestengning kan gjøres indirekte ved at høfligheten vedkommende mottar helt åpenbart ikke er genuin, for sånn kan vanskelig skjules om man prøver på det. Forlate stedet, er det ingen av oss som kan gjøre når vi er på jobb.
Gjest Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Du tillater deg å mentalt torturere andre, dømme hvem som er verdt å behandle ok og hvem som ikke er det, og så er det noen ANDRE som er "sprengt i huet"? Ikke skriv at det er noe "vi alle" gjør, for den oppførselen og den holdningen til mennesker har jeg ikke, kommer ikke til å få og blir litt provosert over at du skal tillegge andre, når det er DEG SELV det er noe alvorlig galt med.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Poenget er jo at mobberen trives på jobben/skolen fordi hun kan tråkke på andre, men mobbeofferet står i fare for å slutte i jobben/på skolen fordi det blir for tungt. Mobbeofferet står også i overhengende fare for å få selvmordstanker.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 30. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2010 Ja, jeg tillater meg å bedømme andres oppførsel overfor meg helt selv. Hvem skulle ellers gjøre det? Er du en drittsekk, så vil du bli behandlet som en. Hvis du ikke vil bli behandlet som en drittsekk, så må du la være å oppføre deg som en. Det nytter ikke å sippe i etterkant.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 30. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2010 Kanskje litt langt å dra det. Det er absolutt ikke grunnen til at jeg trives.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 30. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2010 PS: Det er absolutt ikke meg i mot om vedkommende slutter.
Gjest Tale30 Skrevet 30. april 2010 #9 Skrevet 30. april 2010 Glad jeg ikke er i dine sko, så slipper jeg i alle fall å ha det å se tilbake på når fornuften tikker inn. Prøv å ta det direkte med vedkommede du.. og fortrinnsvis på tomannshånd. I kantina vil det liksom ikke ta seg ut.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 30. april 2010 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2010 Har gjort det, voksen og fornuftig som jeg er ) Tegnet opp en teskje og forklart sosiale spilleregler, men det nytter ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #11 Skrevet 30. april 2010 Ehm, merkelig at det ikke nyttet. Du høres ut som en mobber også. En som ikke ser sin del av det hele. En som ikke forstår at nettopp din jævlige oppførsel kan være grunnen til at andre er "rare" eller hva nå som er grunnen til din mobbing. En litt smådum person som tror den er mye bedre enn andre. Jepp, der har vi nok deg.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #12 Skrevet 30. april 2010 jenter/kvinnfolk er født for og baksnakke andre folk, slik er det og har alltid vært... jeg har noen veninner som jeg snakker mye drit om sammen med en annen veninne, men de er rett og slett på tryne når det kommer til enkelte ting, og de tror det de gjør får dem til og bli likt.. Så man kan vel si at alle kvinnfolk er mobbere, men det er ting og mobbe folk direkte og på og gjøre det bak ryggen på dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå