Gå til innhold

Da melder jeg meg inn her hos dere damer.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen:)

Vi har blitt gravide to ganger før, den første gangen mistet vi i uke 19. Neste mistet vi i uke 10. Jeg fikk noen som heter Antifosfolipidsyndrom, betyr at jeg danner blodpropper. Må bruke blodfortynnende resten av livet.

Min mann har tatt flere sædanalyser, og disse har blitt verre. Derfor står vi nå på terskelen til og forsøke IVF ved Maigaard i Danmark. Dette fordi de var mest positive med tanke på min sykdom.

Jeg har rukket å bli 41 år, og tiden går litt fra oss føler jeg.....vi har ingen barn fra før:(

Jeg var til gynekolog i dag og begynner på spray i morgen......veldig spent:)

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen hit til oss, og lykke til :-)

Skrevet

velkommen inn hit.. :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk jenter:)

Holder på og lese meg opp på innlegg og prøver og forstå sjargongen.....hehe

Klem

Skrevet

Hei og velkommen inn her på forumet. Her kan alle spørsmål stilles og følelser kan deles med likesinnede.

Jeg blir snart 39 og kjenner også på den følelsen med alderen, men jeg vet det er håp. Venter på oppstart til det offentlige pga elendige spermprøver. Har tenkt til å ta tre forsøk der før vi går over til det private (må spare litt penger først). Har sjekket ut stort sett alt som er av tilbud i utlandet og Norge og Maigaardklinikken går for å være dyktige med oss litt eldre prøvere. (I Norge får klinikken Hausken best resultater på oss modne kvinner)

Lykke til med spraystart og oppstart i morgen! Skal tenke på deg og du må gi oss oppdateringer. Klem og husk det er håp

Skrevet

Tusen hjertelig takk for hyggelig svar Stjernemagnolia:)

Ja det er jo liksom håpet som holder oss opp og gående på en måte, det og savn og lengsel.......

Jeg begynte på spray for en tid tilbake, men måtte avbryte. Jeg har en kort periode hatt min kjære mamma som har vært syk, hun døde nylig og det var begravelse i går.....hadde jo håpet jeg skulle greid å gi henne et barnebarn, men håper vi likevel skal få det til. Så akkurat som du sier, håp er så viktig.....men en erfaring jeg gjorde at jeg ikke merket mye til noen bivirkninger.....kom til dag 19 tror jeg:)

Hadde vær veldig hyggelig om vi "litt gamle" her inne kan holde litt kontakt, utveksle litt erfaringer og tanker.....legger deg i vennelisten min jeg om det er ok??

Takk for lykke til ønskningene.....

Skrevet

......men så så jeg at du ikke hadde noen profil, så da holder vi kontakten her inne:)))))

Skrevet

Hei Tirilgirl :-)

Vi veksla så vidt noen setninger inne på slitere. Vi har nå hatt vårt første IVF forsøk. I dag er det 1 uke til jeg skal teste, blir spennende :-)

Ønsker deg masse, masse lykke til :-)

Skrevet

Å så artig å se deg igjen:)))

Også så gode nyheter du kommer med, ønsker deg virkelig masse masse lykke til:)

Hvordan er formen, og hvor fikk dere IVF da???

Så utrolig spennende dager du går i møte......

Klem fra meg

Skrevet

Vi har vært på St. Olav i Trondheim, kjempefornøyd med personalet. Så omtenksomme og tar seg tid til å svare på spørsmål :-) Fikk ut kun 4 egg, men 2 ble befruktet. 1 innsett og 1 på frys. Formen er bra. Etter innsett har jeg hatt litt stikkinger, litt vondt i korsryggen nå, men alt dette kan også være bivirkninger av medisinene. Utrolig vondt i puppene i 1 mnd. nå, huff... Men tror jeg har vært heldig når det gjelder bivirkninger av spray og sprøyter, for meg var det MYE værre med Pergo!

Man får bare smøre seg med tålmoghet... ikke lett, men jeg skal IKKE teste før om 1 uke, he, he :-)

Dere skal til Danmark?

Klem, klem til deg :-)

Skrevet

Sendte et brev til Volvat i Oslo og et til Maigaard i Danmark, og Maigaard var de som var mest positive med tanke på min blodpropp sykdom.......så da velger jeg å se på det gjennom deres litt mer positive øyne:) Mulig det er et blindskudd, men vi velger nå og prøve.......

Ønsker deg så masse lykke til med testingen neste uke, håper virkelig du sitter der med positiv test snart:)

Hvordan har du valgt og gjøre det med jobb og sykemelding?? Har du prioritert deg selv og vært sykemeldt, eller har du ikke hatt behov for dette?? Jeg tenker slik at jeg jobber på en intensivavdeling med tredelt turnus, og siden man innvi stert såpass mye penger og tid, følelser og alt annet at man skal ta det så mye med ro som mulig. Fra uttak frem til evt. svar på test.....bare noen tanker jeg har:)

Klem fra meg

Skrevet

Jeg var på jobb igjen med en gang vi kom hjem. Var sykmeldt 1 uke og det var den uka vi var i Trondheim. Føler ikke jeg har hatt behov for å være sykmeldt utover det, syntes det var godt å komme på jobb igjen. Jeg jobber også skift, men ikke natt. Følte formen var bra og det er godt å ha noe annet å tenke på :-) Men klart at her er vi alle forskjellige og vi har forskjellige utfordringer/stress på jobb. Tror bare det er lurt å gjøre det man synes er best for en selv :-)

Skrevet

Hei:=)

Å velkommen hit ja......Dette er en koseli gjeng skal du se:=)

Ønsker deg MASSE lykke te

Blir spennende å følge deg fremmover:D

Skrevet

Tusen takk for det Pia76:)

Hvor er du i prosessen da??

Ja, det blir veldig spennende fremover, gøy og høre om andre sine erfaringer da dette er helt nytt for meg:)

Skrevet

Jeg hadde min 6. innsetting idag jeg. Mitt eneste fryseegg i 2 forsøk:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...