Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 17 uker på vei. Jeg kjenner ikke antydning til sparking eller lignende. Kan av og til innbille meg at det "bobler litt" i livmoren, men det kan være ønsketenkning. Jeg er ganske oppblåst til tider, men lite "ordentlig" graviditetsmage. I dag har ikke magen vært så oppblåst heller så nå føler jeg meg ikke særlig gravid og blir jo selvsagt engstelig. Er det noen andre som har hatt det på samme måte men der det har vist seg at alt sto bra til? Hadde UL for 4 u siden. Alt var fint da. Vet jeg er litt hysterisk nå da men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

hadde samme greia som deg . Jeg hadde ikke vært på noen tidlig ul eller hørt hjertelyden så jeg var jo kjempe redd for at ne var galt med babyen.

Men ca i slutten av uke 18 -starten av 19 så begynte jeg å kjenne han , jeg skjønte ikk ehelt at det var han før sparkene ble mere tydelige :D

så bare slapp av :D

klem

Skrevet

Jeg har foranliggende morkake noe som gjør at jeg ikke kjenner liv enda. Jeg er 19+6 i dag. Gleder meg veldig til å kjenne liv. Ultralyddiagnostikeren sa at det var helt vanlig å ikke kjenne noe enda. Lever på opplevelsen fra UL foreløpig. Men alt blir jo så mye bedre når man får kjenne den lille røre på seg hver dag:)

Skrevet

Ikke vær bekymret! Jeg er 19+5 og har heller ikke kjent noe mer enn det du beskriver. Var på ul i dag og alt er i skjønneste orden. Jeg har ikke foranliggende morkake heller, men jordmor sa at det kan fortsatt ta 2-3 uker før jeg kjenner liv! Gled deg heller over det spennende du har foran deg istedenfor å være bekymret:-)

Skrevet

Dette beroliger meg også:) Jeg er 17 uker til tirsdagen, og kjenner kanskje noe innimellom, men det er over før jeg liksom får tenkt meg om så da kan det brått bare være pulsen min tenker jeg.. Har en litt rar fornemmelse i livmora innimellom, kanskje litt kribbling, så det kan jo hende at det er noe... Venter i spenning på de første sparkene:D:D

Skrevet

Jeg kjente ikke sparking i det hele tatt før jeg var i uke 18 ca. Og da var det bare bittesmå dult nede ved blæren. For førstegangs gravide er det ikke uvanlig at en kan gå til uke 19-20 uten å merke noe sparking.

Hvis morkaken din ligger foran på magen, så vil du også merke mindre sparking enn hvis den lå et annet sted. På helsekortet ditt har de skrevet placenta anterior hvis du har morkaken foran. Eller forresten så står det kanskje heller på arket med info du fikk med deg da du tok ultralyd :) Jeg tok ikke ultralyd før jeg var i uke 19-20 forresten. Det er mulig du ikke får med deg denne typen info hvis du tar ultralyd tidligere enn den ordinære.

Nå er jeg i uke 27+1 og merker sparking. Men nå har det også gått mer over til romstrering og snuing. Det er veldig rart hvordan dette utvikler seg etter hvert. Gled deg! Det er helt magisk å gå å kjenne på. Husk også at når du først har kjent sparking, så er det ikke vanlig å kjenne spark hver dag så pass tidlig i løpet som du er.

Men... føler du deg veldig urolig og ikke får fred, så ring legen din :) Da kan du få komme innom for å høre hjertelyden og slikt. Det gjør godt for en engstelig mamma :)

Skrevet

Ved forrige graviditet kjente jeg ikke noe før uke 20, denne gangen begynte jeg så vidt å kjenne noe i uke 17.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...