Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en sønn for litt over 2 uker siden, og svigerinnen med familien bor 4 timer unna oss. De sier plutselig at de skal på hyttetur. Hytta ligger 2 timer unna oss med bil.

De vil at vi skal komme på besøk på hytta slik at de kan få sett barnet.

Babyen er 3 uker når de skal på hytta, jeg synes det er fryktelig lenge for et spedbarn å sitte i en bilstol. Vet vi kan ta pauser og slikt. MEN Jeg hadde en tøff fødsel med ruptur 4 eller hva det heter for noe. Jeg revnet veldig mye opp, jeg klarer ikke å sitte lengre 10 min av gangen. Stingene har ikke grodd ordentlig, jeg går som en gås. Har forferdelig vondt!

Så jeg har sagt til svigerinnen at vi ikke kan komme. Så nå driver svigers og svigerinnen min å ringer og maser om hvorfor vi ikke kan komme. Og at det er tullete at et spedbarn ikke kan sitte så lenge i en bilstol. Og at jeg må greie å sitte to timer i en bil slik at de kan få sett babyen. Det blir jo faktisk 4 timer i bil for oss om vi skulle reist til denne hytta. For det er ikke overnattingsplasser. (ikke at det hadde vært aktuelt å sove der).

jeg synes det er fryktelig frekt av de å i det hele tatt mase om dette når de vet situasjonen ang hvor dårlig jeg. og det med spedbarn og bilkjøring.

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de vil se babyen så kan de komme til dere

Skrevet

Jeg mener at du er en førstegangsmor, og at svigerinnen din er eldre enn deg, og har barn fra før.

Skrevet

Da kan de vel ta seg en dagstur å besøke dere? Kan jo ikke være problem når de er friske og raske:-)

Hadde ikke giddet å dra dit og du er ikke urimelig. For å svare på det du spurte om:-)

Skrevet

Siden du er dårlig så får du si at de kan komme til dere! Ellers får de jo bare vente!

Nei, du er ikke urimelig!

Virker ikke som de skjønner hvor dårlig du er når de snakker om at babyen kan sitte lengre i bilstolen..

Skrevet

De kommer heller til dere da såklart!

Synes uansett at det er frekt å forvente at noen som nettopp har fått barn, og kanskje for første gang, skal reise for at ANDRE vil det.

Hadde de fortsatte å mast, og ikke skjønt dette, så ville jeg spurt om de hadde problemer med å forstå vanlig norsk

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns dere skal holde dere hjemme.

Si du har vondt i stinga dine og at de lugger i f****a når du må sitte så lenge på ett sted, så holder de nok munn.

Og fytterakkern for en egoistisk svigerfamilie! Du skal komme deg etter fødselen, barnet skal bli vant til en ny verden og lære seg soverutiner, kanskje vil ammingen være plagsom eller barnet behøver fullstendig ro rundt seg for å klare å spise, alt mulig sånt gjør ei familiehytte til feil sted å være med en 3 uke gammel baby. Syns de høres ut som noen overfladiske idioter. De kan da komme til deg, og selv da er det vanlig at barselbesøk avsluttes etter 1-2 timer. Og gjestene skal ha med maten!

Skrevet

jeg hadde ignorertt de..

Hadde mine svigerforeldre vært så frekke hadde jeg ikke hatt nå dårlig samvittighet for at de ikke har sett ungen.

Dem kan jo ta turen til dere heller

Skrevet

takk for alle svar. ja jeg er førstegangs. og svigerinna er veldig mye eldre enn meg og har 3 store barn .

hi

Skrevet

De har ikke noe med å tvinge dere til 4 timer i bil. Det er helt normalt å komme på barselbesøk hjem til de som har født, og ikke forlange at de skal ut og farte for at man skal få besøkt ungen.

Hvis det er om å gjøre for de å treffe ungen din så kommer de til deg.

Du får ignorere dette maset, evt fortelle de at nå er det nok. Dere kjører ikke 4 timer i bil på en dag i din tilstand! Det skal de respektere.

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig. Si til de at det er ikke aktuelt å komme. Om de vil se barnet, får de ta turen. Det er for lenge for barnet å sitte i bilstolen og det er for lenge for deg. Barnet og du skal ikke lide for deres egoisme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...