Gå til innhold

Ketolyse mens man prøver å bli gravid????


Lillemy36

Anbefalte innlegg

Er det greit å gå på ketolysekur mens man prøver å bli gravid? Det vanskeliggjør vel ikke det å bli gravid vel???

Syntes jeg var borti noen som mente det tilogmed kunne være lettere å bli gravid mens man gikk på det???

Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jeg spørre hvordan denne kuren funker :)?

Hva går den ut på? funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei d er en lavkarbokur der du kan spise max 15 karbohydrater pr dag og det er ganske så lite. i alle fall gjør dette at du går inn i en ketose tilstand etter 3 dager som er fettforbrenning. Kostholdet baseres på å spise proteiner og fett og det skal være mer fett en proteiner. dess mer fett dess mer tar man av seg. anbefaler deg å gå inn på "ketose.no" der er det mer informasjon om denne effektive kuren:-)

Mye å finne inne på lavkarbo.no sånn som oppskrifter og div.

D kan høres ut som en slitsom kur, men når man kommer over den første "kneika" og har spist seg lei på egg og bacon etter ca 14 dager så begynner man å bli kreativ i matlagingen og det er helt utrolig hva man kan lage av mat:-)

Håper du ble litt klokere av mitt svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg gikk på ketolysekur da jeg plutselig fant ut at jeg var 6 -7 uker på vei ;) Hadde nettopp sluttet på p-pillen, og hadde ikke "prøvd" å bli gravid heller...Har ikke vært gravid før da, så vet ikke om jeg er så "superfruktbar" til vanlig, men det var tydeligvis ikke så veldig vanskelig ihvertfall. Snakket med legen min om dette, og innførte vanlig kost igjen. No problem. Dumme meg trodde jeg var kvalm av alle proteinene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan helt fint gå på ketolyse når man prøver å bli gravid :)

 

Kvinner med PCOS (et syndrom) blandt annet, blir faktisk anbefalt ketolysekuren i forbindelse med håp om graviditet, så for oss PCOS'ere er det veldig gunstig! Helt sikkert for dere "normale" kvinner også :)

 

Men når du er blitt gravid så bør man ikke gå på kuren :)

(som legen min sa, så kommer mange ufrivillig inn i ketose pgs kvalme osv, men for sikkerhetsskyld bør man spise litt mer varier under graviditet).

Derimot så har både fastlegen min og gynekologen min sagt at jeg kan gå på vanlig lavkarbo kosthold under graviditeten :) Noe jeg har planer om, den dagen spiren sitter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...