Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Skal til syden i august, da er poden 6 mnd gammel. Jeg og sambo skal dra alene uten han. Har fått bestemor til å passe han. Skal være i en uke. Har lest at rundt 8mnds-alderen, så er barnet i den typiske "vil ikke skilles fra mor og far"-krisen. Så tenkte det var lurt å dra enten FØR eller ETTER dette. Men nå har vi altså bestemt oss for august.. Lurer på hva den "allmenne" reaksjonen på dette er? Er jo klar over at dere her inne ikke representerer akkurat det, men hadde vært interessant å se hva andre mener om dette. Gudmoren til barnet vårt sa nemlig: "skal dere dra DENNE høsten??" men men, alle er vel ulike da:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Dette høres helt topp ut! Forutsetter selvsagt at bestemor kjenner barnet godt fra før. Kos dere masse på ferie, og gi blaffen i hylekoret her inne på BiM som sier at dere nå skader barnet på livstid! Jeg gjorde noe tilsvarende med min førstefødte; hun er nå en velfungerende tenåring på snart 16, helt uten traumeskader. God tur :-)
Villa Perlesukker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Helt topp. Det er viktig å prioritere hverandre og kjærestedager/uker sammen. Dere gjør det absolutt rette! Min kjære sa akkurat til meg i kjøkkenet at vi to også snart trenger litt tid alene fra de små. Og jeg kjenner selv at det skal bli godt med noen uker alene sammen med han på en strand Kos dere masse og ikke tenk på hva andre sier: de er bare misunnelige
Anne-B. Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Det går sikkert bra. Sikkert kjekt for gutten om dere laminerer eller har kontaktpapir på bilder av dere som han kan ha og se på. God tur!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Helt ærlig? Jeg tenker at dere er litt dårlige foreldre som vil dra fra deres 6 mnd gamle barn begge to en hel uke. Ingen jeg kjenner ville gjort det. Og nei, vi er ikke noen ordentlige kjipinger, vi tar oss en tur ut på byen og kino rett som det er og reiser på ferie som alle andre. Kan dere ikke ta med barnevakt? Så kan dere være familie på dagtid og kjærster på kveldstid?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Vi dro fra vesla i 3 dager da hun var 6 mnd. Savna henne helt grusomt Men det er meg da.. Ville ikke gjort det igjen.
blond Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Så små babyer bør ikke skilles fra de nærmeste omsorgspersonene sine, ta heller med svigermor så har dere avlastning i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå