Gå til innhold

Påstand: Privilegiet ved å ha barn av begge kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

er at man vet at det ikke betyr noe hvilke kjønn man har...

Stemmer dette? Med tanke på kjønnsdebatten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg først er så heldig å ha en av hvert kjønn, så vil jeg ikke si at det ikke betyr noe. Det kan være det er politisk ukorrekt å si dette, men jeg er veldig takknemlig for at jeg får oppleve å ha begge kjønn. Synes faktisk det er mange ulikheter mellom kjønnene, og det er moro med begge deler!

Det betyr ikke at jeg hadde vært mindre glad i ungene mine om jeg bare hadde hatt gutter eller bare jenter:-)

Skrevet

Så vi, "stakkars", som kun har barn med samme kjønn vet altså ikke at kjønn ikke betyr noe? Godt å vite...

Skrevet

Lurer på om denne kjønnsdebatten noen gang skal ta slutt...

Skrevet

Før jeg fikk barn, ønsket jeg meg bare gutter. Fikk jente, og er veldig glad i henne, naturligvis, men jeg hadde ikke hatt noe imot å ha bare gutter. Håper på å bli guttemamma en dag<3.

Skrevet

Jeg ble mamma som 18 åring, (Ikke planlagt selvfølgelig) til en jente. Hadde alltid ønsket meg det. Så ble jeg litt eldre, og fikk lyst på en til. Men "en til" kom aldri. 18 ivf forsøk og 3 aborter senere, hadde jeg fremdeles bare jenta mi. Nå har jeg adoptert en gutt, og er kjempelykkelig for at jeg er så heldig å ha 2 barn.

Slemt av meg sikkert, men jeg føler meg velsignet med en gutt. Jeg er kjempelykkelig for at jeg fikk muligheten til å oppleve begge deler!

Jeg hadde blitt like glad for en jente til, men helt ærlig så ville nok jeg personlig alltid drømt om en liten gutt alikevel!

-Det betyr derimot ikke at alle tenker som meg! :-)

Skrevet

Alle som har fått barn skjønner jo at man blir veldig glad for å ha fått akkurat den babyen man har fått og ikke ønsker seg noen annen eller et annet kjønn.

Jeg har en av hver, og det er stas å kunne se på både gutte -og jenteklær, men det har jo ikke så stor betydning. Jeg har alltid ønsket meg en jente, men da jeg fikk gutten min (eldstemann), var jeg overlykkelig for at han ikke var jente, for det var jo akkurat han jeg ville ha!

Skrevet

Hvorfor er det så tabu og not PC å si at det er morsomt å ha en av hver?!?!? Hva er egentlig greia med det 'a?

Skrevet

Var ikke den litt hårsår da Tiril?

Tviler på det var slikt ment! Jeg har en gutt nå, og om jeg får gutt eller jente neste gang er ikke viktig!

Er like så glad om jeg kommer til å ha 2 gutter eller 1 jente og 1 gutt.

Sikkert kjekt med en av hver også..!

Skrevet

Jeg har alltid ønska meg jente, vet ikke helt hvorfor. Har en av hver og har fått mange kommentarer på at det er det som er det komplette, en av hver. Leste en undersøkelse om at de fleste norske kvinner ønska seg en av hver, men det viktigste for de aller fleste norske kvinner var å få en datter.

Skrevet

Jeg har ei jente og det er ingen hemmlighet at jeg håper på en gutt neste gang. Får jeg en jente neste gang også, så er jo det helt i orden. Lager ikke noe ut av det liksom :) men jeg har ingen problemer med å si at jeg ønsker meg en gutt neste gang, og håper virkelig jeg får det.

Av den enkle grunn at jeg ønsker meg en av hver :)

Skrevet

Jeg har aldri ønsket meg gutt, men alltid ønsket meg jente. Da jeg fikk jente forrige gang var det stor stas, hadde selvsagt elsket en eventuell gutt kjempehøyt, men ønsket meg altså helst en jente.

Denne gangen tror visst alle at jeg ønsker meg en gutt. Men det gjør jeg ikke. Med hånden på hjertet. Jeg gråt av glede over å skulle få en jente til. Fra jeg var liten har drømmen vært to jenter, og nå har jeg det snart! Heldige meg!!

Drømmer om tvillingjenter en gang i fremtiden, og syns det hadde vært supert å bare ha døtre. Ingen savn her i gården. Tenker det er veldig stas å skulle få være mormor en gang...

Skrevet

Var ikke hårsårt i det hele tatt, kun en god dose ironi :)

Skrevet

Har to gutter. Med førstemann visste jeg bare at det var en gutt, var liksom ikke noe alternativ med en jente. Har alltid ønsket en storebror/brødre. Fikk en gutt til, og hadde den innstillingen før ul at det var kjekt og praktisk med to tette gutter, og det hadde vært like kjekt med en av hver. Neste gang ønsker jeg meg en jente, ærlig sak! =) Om jeg da skulle vre så heldig å få en til...

Skrevet

Jeg tror det stemmer litt ja. Når min første gutt ble født håpet jeg litt på jente med nr 2, 3 og 4. Skulle jeg fått en til nå som jeg har begge kjønn ville det ikke spilt noen rolle hva det barnet ville blitt fordi jeg nå har begge deler.

Skrevet

Jeg har to jenter og er veldig fornøyd med det, hadde faktisk håpet på en jente om det noen gang ville blitt en tredje.

Skrevet

Jeg trodde privilegiet var å få bli mamma jeg... Og størst av alt er det viss barna er sunne, velskapte og friske.. Jeg har to gutter, og har ikke ønsket meg det ene eller det andre noen av gangene.. Og jeg ønsker meg iallefall et barn til, har ingen ønsker om gutt eller jente da heller.. Jeg ønsker meg et barn til...

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg 2 jenter:)

Da jeg var gravid første gangen håpet jeg at det var jente, for det var det jeg hadde mest lyst på..jeg ble helt i ekstase over å vente en liten prinsesse!!

Da jeg ble gravid med nummer 2 så ønsket jeg meg også en jente, det var drømmen med 2 jenter..men helt ærlig så trodde jeg at jeg skulle få en av hver..men når babyen kom ut og mannen min sa "det er en jente", ja det var uvirkelig følelse!:)

Drømmen min er oppfyllt og jeg er veldig heldig!!

Dette er hva jeg føler helt ærligt, men selvfølgelig hadde jeg blitt like glad i en gutt!!

Skrevet

Har jente fra før, og venter nå jente nr 2, og skal ærlig innrømme at jeg synes det var litt ekstra stas at det blir jente denne gangen også, spesielt med tanke på "søskendynamikk". Innbiller meg liksom at to søstre såpass tett i alder vil få mye glede av hverandre og bli gode venninner etterhvert, selvom samme kjønn selvsagt ikke er noen garanti for det.

Virker som om de fleste rundt meg "håpet" litt på en gutt denne gangen, eller eventuelt nærmest tok det for gitt at jeg håpet på en gutt, men det å få en av hver har aldri vært noe must her i gården gitt. Og tross alt skal vi prise oss lykkelige så lenge barnet er friskt og ikke lider av noen alvorlige sykdommer- så på den dokumentaren på TV2 her om dagen om de premature og slikt setter virkelig ting litt i perspektiv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...