Gå til innhold

Stemmer det at man må være gift for å få..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..skatteklasse 2?

har hørt at småbarnsforeldre skal ha skatteklasse 2, men dama på skattekontoret sa til samboeren min at vi måtte være gift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var visst sånn før at man fikk skatteklasse to når man fikk barn. Men nå er det visst ikke slik lenger og man må være gift ja..

men ta ikke mine ord for god fisk, det er bare noe jeg har hørt og ser ut til å stemme.

Skrevet

Riktig at man må være gift ja. Samboere får ikke klasse 2 selv om den ene er uten inntekt. (lite unntak for meldepliktige samboere, men det er samboere som mottar visse pensjonsytelser fra nav).

Skrevet

Kommer an på inntekten også det da. Vi har småbarn og er gift, men blir allikvel lignet i skatteklasse 1. Hovedregelen for gifte er også skatteklasse 1.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at om man er gift, og den ene parten er uten jobb så får den andre parten skattekl 2 uansett inntekt..i allefall må grensa om den finnes være høy. For mannen til ei venninne hadde skattekl 2 i flere år når ho var hjemme, og han tjener veldig godt.

Skrevet

Enslige forsøregere får skatteklasse to og gifte der den ene har veldig lav inntekt(tror den ligger på ca. 64 000 kr)

Skrevet

Vi er gift og har barn og jeg måtte krangle meg til skatteklasse 2, vi tjener drittdårlig begge to i en periode så uansett så skulle vi ha begge ha vært i skattekl 2, men neida.. Det var bedre om jeg var i skatteklasse 1 fikk jeg beskjed om, hvorfor kunne hun ikke svare på, men hun kunne finne det ut!

*nek*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...