Gå til innhold

Bæring av tvillinger

zion...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som bærer tvillingene deres? Finnes det sjal eller lignede for tvillinger? Hadde stor planer om å droppe barnevogn denne gangen og bare bære babyen....nå som det viser seg at det er to av dem innser jeg at jeg blir nødt til å kjøpe vogn, men hadde vært fint å kunne bære de iblandt....noen med erfaringer her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.alexi.no/weego-tvilling-baeresele.html

Fikk linken av ei venninne, men har ikke sett/prøvd selv..

Har sett at man kan bruke elastisk sjal med begge oppi, men regner med at det kan bli tungt ganske raskt..

Selv har jeg kjøpt meitai som jeg kan ha den ene i, og så har vi fått to babybjørnseler i tillegg.. regner ikke med jeg klarer å bære begge lenge uansett, så dobbel bæresele tror jeg blir unødvendig..

Skrevet

Har tenkt aa proeve meg paa dobtbeltbaering i ein mayawrap (sjaa instruksjonar paa nettsida). Brukte den i starten til dei to andre og det ser veldig koseleg ut med to inni :-) Seinare tenker eg aa proeve ein paa rygg og ein paa magen.

Skrevet

Jeg bar begge jentene på armen når de ble så store at de holdt hode selv. Men det er ganske tungt å anbefalles ikke å ha dette som eneste mulighet til å frakte barna rundt.

Metoden jeg brukte: De første løftet jeg bare opp satte den på en måte med rumpa oppå venstre hoftebeine mitt med venstre arm rundt. Da hadde jeg bare høyre arm ledig når jeg skulle løte opp den andre så da krever det litt teknik til å løte opp det andre barnet. Jeg la høyre arm over barnets mage og hånden inn under armen og hold godt fast rundt armen. Jeg fikk ettter litt trenging en teknikk hvor jeg vippet barnet over på magen så hun lå over armen min også løtet jeg henne opp og satte henne på høyre hoftebein... :o) Man må være litt krativ som tv. mamma...

Hvis du skal bære lenger på dem vil jeg kanskje brukt en baby bjørn og den andre på armen. Da har du jo til og med en arm ledig...

Når jentene mine var helt bitte små og ikke holdt hode selv la jeg dem på en dyne da var det lettere å bære rundt på begge to. :o)

Du finner sikkert dine egne løsninger etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...