Gå til innhold

Er det grusomt av meg å håpe på at babyen blir født litt for tidlig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje i uke 36-37 eller noe...Er så leeeei! Utrolig sliten og vondt i ryggen. Men kjenner jeg flaksen min rett, så går jeg vel 2 uker på overtid :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viser i allefall at du ikke er helt egnet til å være mor - dersom du ikke klarer å sette barnets behov foran dine egne FØR barnet blir født, er det bare å grue seg til hva som vil skje etter at barnet kommer ut!

Det er nok ikke så mange som synes det er stor stas å være høygravid, men det er de færreste som faktisk vil at barnet skal komme fordi man er "sliten og har vondt i ryggen".

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Forståelig nok:-) Men tenk på at det er verdt det, og tiden nå er faktisk noe du glemmer når du blir mamma! Hold ut.

Og premature barn er ikke gøy, jeg fikk mine i uke 29, så noe annet enn uke 36-37..men babyen trenger all den tiden den kan få der inne.

Skrevet

Der er ikke ideelt for den å bli født for tidlig. Bruk de siste ukene til å slappe og og hente krefter. Det blir ikke så mye tid til å slappe av etterpå heller.

Skrevet

Har jo ikke så mye å si hva du håper, siden babyen ikke tar hensyns til det. Men det er klart at babyen har best av å komme når den er klar sånn rundt termin. Når det er sagt ble jeg selv satt igang i uke 37 med førstmann og ble kjempelykkelig når jeg fikk beskjeden om at jeg skulle settes igang.

Skrevet

jeg tenker det samme om meg selv, skal føde mitt på sommeren, og tenker at mini kan godt komme i uke 38-39.

Det er lov å håpe og tenke det, men ikke noe før uke 38 syns jeg da. -for daer det liksom greit..

Skrevet

15:27

Kan jeg spørre om hvorfor du ble satt igang??

Kan man bli satt igang pga stor baby?

HI

Skrevet

Man er faktisk ikke prematur om man blir født etter 37 uker da....

Skrevet

Førstemann ble født i uke 37, og han var frisk som en fisk. Dette svangerskapet er utrolig mye tyngre både fysisk og psykisk, og jeg håper denne gutten også kommer i uke 37. Lei av å grine nesten hele tiden og humpe rundt på krykker. Og jeg VET at jeg er en god mor selv om jeg ønsker dette.

Ikke HI

Skrevet

Så lenge du ikke går aktivt inn for det når det ikke foreligger noen medisinsk grunn til det, er det jo kun tanker. Det kan man knapt kalles grusom for.

Skrevet

Jeg hater (!) å høre at man skal slappe av den siste tiden. Det er ingen ting som heter å slappe av den siste tiden. En har vondt, får ikke sove, sitte, stå eller dusje, har ikke sett tæra sine på et par mnd, er så plaget med halsbrann at du helst vil dra ut spiserøret gjennom nesa.

Slutt å be folk om å kose seg den siste tiden og slappe av!! Det er bare tull!

Etter at ungen er født kan du slappe av!

Skrevet

Uke 36? Er du gal. Jeg kan love deg at det vil du ikke! Flere uker med å passe på mat hver 3. time, gulsott, sykehusopphold. Og hvis du er ekstra heldig så må babyen ha pustehjelp hvis den er liten. Ikke alle babyer som er så ferdig i uke 36. Kjenner en som måtte være på sykehuset i flere uker fordi babyen var liten og de tar ikke pupp lett.

Skrevet

Helt enig! Det er ikke mulig å slappe av den siste tiden.

Jeg gleder meg til babyen kommer ut, så jeg kan få sove en hel natt! Det har jeg avtalt med min mann, at jeg skal få 1 natt, der jeg skal sove uavbrutt, for jeg kan faktisk ikke huske sist jeg hadde det!

Det er når babyen er ute man kan slappe av og kose seg!

Jeg fikk min datter i uke 36, hun var 3280 gram og 47 cm.. Helt perfekt!

Håper babyen kommer på samme tid denne gang. i hvertfall ikke senere! Da tror jeg at jeg dør ass! Er allerede så sliten å lei! :-(

Teit av en over å tvile på morsevnen til HI fordi hun ikke kan sitte ungen sine behov foran sine egne. Er ikke det det er snakk om i det hele tatt.

Går ut ifra at du er kåret til "Årets Mor", siden du føler du har rett til å dømme andre som forelder?

I rest my case! Og støtter HI! :-)

Skrevet

Det er fullstendig lov å ønske seg det, men om det skjer er jo en annen sak. Babyen kommer når den er klar uansett. Her kom 1mann 12 dager før termin og 3mann 7 dager etter. Kan love at jeg var lettere krakilsk på slutten. Satt i sengen om natten, var på do hver eneste time for å tisse usle 4 dråper, ingen matlyst, bekkenløsning og altfor stor mage.

Prøvde å tenke aktivt på det "å kose meg med storemagen min" men det funket jo heller ikke. Så det eneste jeg fant trøst i var at når jeg var våken på nattestid, i timesvis av gangen, var jeg ihvertfall våken alene. Ingen gråtende barn, ingen såre blødende pupper, ingen sting som gjorde vondt.

..og det fant jeg pittelitt ørlite trøst i...

Du er snart ferdig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...