Gjest Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Har aldri hørt om noen i det virkelige liv som har gjort det, men har sett det omtalt her inne flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Det er nok ikke vanlig, men tror ikke noen i ditt virkelige liv ville ha fortalt det til deg heller... Jeg er en av dem som har prøvd, men ikke lykkes. Vi har selvfølgelig ikke fortalt det til en eneste levende sjel... Det er jo bare SÅ umoralsk og forkastelig, så ingen skal få vite det om vi lykkes heller.. Jeg har kontakt med en del jenter som har mailet meg fordi de ønsker å gjøre det samme, men det er en dyr og meget omfattende "reise" både fysisk og psykisk.
Gjest Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Hva koster det da? Hvorfor lyktes du ikke? Satt du inn uten at det festet seg? Får man noen "rabatt" om det ikke lykkes? Hvilke land utfører dette? På hvilken måte mener du det er tøft psykisk og fysisk? Mange spm her, men ble litt fasinert.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg lurer også litt på dette? Har aldri hørt om noen som har gjort det, men det er vel som du sier, ikke noe som en prater om
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Som ved all IVF er det jo ingen garanti for å lykkes... Jeg fikk medisiner som var feil til mine egg, så de var av en kvalitet som ikke egnet seg for PGD testing, så da ble forsøket avbrutt. To jenter jeg ble kjent med og som var der samtidig med meg ble heller ikke gravide. Hun ene hadde bare "gutte-egg" som var gode og valgte derfor å ikke sette inn noen, hun andre fikk satt inn to jente-egg som ikke festet seg. Jeg fikk ikke noe godt inntrykk av klinikken ( i Russland)... Hun som fikk satt inn egg prøvde igjen i Tjekkia, og er nå gravid med to jenter (og har 3 gutter fra før). Alle som har vært gjennom IVF vet at det er veldig tøft for medisinene gjør deg veldig hormonell... Du må til mange undersøkelser underveis og når du i tillegg skal reise langt, ha visum, det er vanskelig å planlegge akkurat når egguthentingen skal skje (og derfor når skal du reise). Derfor blir det også store reise og bo-utgifter... Det blir ingen rabatt om en ikke lykkes... IVF/PGD kan du også få utført i USA, Kypros, Thailand så vidt jeg husker. Alt i alt brukte jeg nesten 90 000 på mitt første forsøk. Det blir nok litt billigere i Tjekkia, men det er jo mye penger når du kanskje ikke engang har egg å sett tilbake. Men jeg tenker at den som inte våger inte vinner, så jeg prøver igjen til høsten...
Gjest Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Hva syns mannen din om dette da? Er han like lysten på jente, eller gjør han det for deg?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Han gjør det nok utelukkende for min del, så jeg tviler ikke på hans kjærlighet til meg :-)! Han hadde blitt glad for en gutt til, men synes selvfølgelig at det hadde vært enda hyggeligere med en jente etter 2 gutter...
Gjest Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Da min mann og jeg var på ul med nr 2 (hadde gutt fra før), så kunne ikke legen se kjønnet. Da kommer det fra mannen min "kan du ikke bare si det blir ei jente, så blir hun fornøyd". Jeg kunne ha drept han! Jeg visste ikke engang at han hadde gjennomskuet at jeg ønsket meg ei jente, det fikk jeg meg aldri til å si høyt. Så jeg syns det er utrolig fasinerende at noen faktisk går så langt for å få ei jente.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Ja, jeg hadde ikke trodd jeg ville ha gått så langt heller... Takk for at du ikke dømmer meg nedenom og hjem... Det er det som vanligvis skjer i disse trådene..
Villa Perlesukker Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Jeg respekterer de som gjør dette og vet om 2 som har gjort det. Det jeg hadde blitt paranoia for er om noen av eggene mine kom på avveie og "forsvant" . Føler meg ikke trygg på slike klinikker jeg da men men.... Lykke til med det å få en jente;)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Fascinert jeg også... Du skriver at de du har møtt som gjør dette, har gjort det for å få jenter.. Er det noen som gjør det for å få gutter eller er det ikke like attraktivt??
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Jeg ønsker meg også veldig ei jente til, men må nok gamble som de fleste andre. Tror nok det er vanlig å velge kjønn blant rike i USA iallefall.
Aliena Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Rare greier. Klarer ikke å sette meg inn i dette voldsomme ønsket om å få en jente. Hva er egentlig så spesielt med jenter? For meg er et barn et barn. Kjønnet er likegyldig.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Det handler ikke om kun jenter dette da, men at en ønsker seg et bestemt kjønn, om det er gutt eller jente. Fint at det ikke spiller noen rolle for deg om hvilke kjønn du får, men slik er det tydelig vis ikke for alle HI: Håper at du lykkes med å få jenta du ønsker deg neste gang
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Møtte du noen som ville ha gutt da? Eller vil alle cestlige kvinner helst ha jenter?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 Det er også kvinner/par som gjør dette for å få gutt, men det er flere som ønsker jenter. Det henger nok sammen med at det i hovedsak er vi som bærer "byrden" med å bære frem et barn + det meste etter fødselen og fordi vi kanskje søker noe å kunne identifisere oss med? Dette er bare hva jeg TROR... De som vil ha gutt som jeg "kjenner" via nettet ser ut til å ville det av egne grunner-ikke pga at mannen vil ha det etter 2-3-4-5 jenter :-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå