Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #51 Skrevet 29. april 2010 Hva slags familier kommer dere fra egentlig? PÅ hvilken måte kan det i det hele tatt være harry og samle på ett flott servise? Har ikke hørt noe så teit på lenge. Har faktisk fortsatt til gode å komme i middagsselskap hvor verten/vertinnen har dekket på med forskjellig servise. Forskjellig glass går til nød om man ikke har nok, men de må se nogenlunde like ut. Jeg har samlet på servise fra jeg var 20. Er nå 23 og har fullt opp(tok ikke lange tiden). Har ett nydelig servise fra villeroy "cellini". Har vel servise til en ca 20 000kr men det er så verdt det:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #52 Skrevet 29. april 2010 Da er jeg BLODHARRY, for jeg har 30 like middagstallerkner, kaketallerkner og alt som hører til. Vi har stor familie, og jeg liker å ha likt servise:-)
Ella & gull med smilehull Skrevet 30. april 2010 #53 Skrevet 30. april 2010 Det jeg mente i innlegget mitt var at vi har flere serviser, selv om vi faktisk bare samler på to av dem. De andre har vi gjerne fått, eller kjøpt rimelig. Men jeg dekker alltid på med samme serie
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #54 Skrevet 30. april 2010 harry er det mest pussige ordet jeg har hørt når det gjelder å beskrive det å samle på pene serviser. IKKE harry med andre ord
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #55 Skrevet 3. mai 2010 Her er en situasjon. Du samler på en serie over tid. Så møter du en mann som har en annen serie (eller som i vårt tilfelle andre deler i Pilluvuit serien som er veldig praktisk fordi det meste kan mikses uten at det ser feil ut). Uansett så har dere veldig mye. Så skal dere gifte dere og syns det er vanskelig å skrive ønskeliste fordi dere har det meste av det meste og gjerne dobbelt opp. Av dyner, dobbeltdyner, sengeklær, serviser, bestikk både til hverdag og fest, kjøkkenmaskiner osv, osv. Dessuten er det jo mye familiearv når det gjelder sølvtøy..mange serier å ta hensyn til der. Mennesker er forskjellige og har forskjellige prioriteringer. Man får respektere hverandre for hvem man er. Poenget mitt er likevel at det er noe situasjonsbestemt hva som er "tidlig" å begynne å samle. Det hadde vært utrolig kjedelig å sitte på komplett servise som mannen min ikke ville valgt selv.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #56 Skrevet 3. mai 2010 Deilig er Jorunn: Det gjør jeg og ) Har du sett vårens kopper? Nydelige!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #58 Skrevet 3. mai 2010 Jeg synes det kan være fint med matchende servise i noen annledninger, men synes det er veldig kult med masse ulikt også. Masse farger. Det er sånn jeg har lyst å ha det selv når jeg får eget hus, iallefall
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #60 Skrevet 3. mai 2010 Har dere ikke sett den flotte reklamen hvor det er en ung jente og hennes mor, de snakker om hvor misunnelige jentas venninner er på service hun samler på og hvor stolt hun er av det! La meg si det pent; å samle på service må være en av årsakene til dårlige kvinneforhold. Bare det å bruke energi på det, og jeg kjenner at jeg allerede har brukt for mye bare ved å skrive dette. Nei, og ellers har dere det bra?
NormaJean Skrevet 3. mai 2010 #61 Skrevet 3. mai 2010 Hmmm, har ikke tenkt på det som harry å ha matchende servise før.... Vi har Pillivuyt servise som vi ønsker oss mer av, syns det er kjempefint at ting matcher og ser pent ut. Fikk det meste til bryllupet og nå får vi former, skåler etc til jul og bursdag. Vi "samler" også på Riedel vinglass, har 3 forskjellige typer. Liker at ting ser litt pent ut jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå