Gå til innhold

Bare meg som synes det er harry...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller la være hele samlingen og bruke pengene på noe annet både nå og seinere.

Gjest Tale30
Skrevet

Er det bare meg som sliter med å dekke på til middag med tallerker som er forskjellige? Eller servere kaffe til venninner av 5 ulike kopper? Er jeg helt rar? Trodde det var normalt jeg..

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke det er "harry". Men jeg gjør det ikke selv, har ingen behov for det. Vi har riktignok matchende store tallerkner, i og med at de er hvite alle sammen, men de er ikke samme størrelse eller fra samme sted.

Jeg synes det er morsomt med masse fine, ulike kopper, så jeg har ikke noe sett der heller.

Men synes overhodet ikke det er rart at andre har matchende sett! Smak og behag.

Skrevet

Du er ikke den eneste, jeg dekker alltid på med tallerker, glass og bestikk som matcher, kunne ikke tenkt meg noe annet.

Nå er jeg fortsatt bare 18, og det vi har er fra Ikea, men heller det en å dekke opp med servise i forskjellige farger og former, som en har fått litt der og litt her.

Gamle tallerker er ikke pent, og jeg synes det er mye mer harry det, en å ha ett fullt sett med nytt servise.

Skrevet

Ta å LES skikkelig hva som står der før du skal svare og være frekk. Idiot.

Skrevet

Hahaha, det er harry ja om man samler på f.eks. ikea servise! Det er vel det eneste jeg er enig i! Det er regelrett flaut å komme til et vertskap som bare har klaska sammen et middagsservise som ser ut som det skulle ha vært til et karneval istedet!

Skrevet

Harry vet jeg ikke, men jeg synes det er ekstremt døllt å være så fokusert på slike ting. Smaker ikke maten den samme uansett liksom? Dessuten må jeg si at jeg ser en viss sammenheng mellom det å være fra "distriktet" og å være opptatt av slikt.. No offence.

Det er utrolig kjedelig med folk som bare snakker om hva de samler på, hvor mye de har av det og det osv. Har noen i svigerfamilien som er ekstremt opptatt av dette, og de kan virkelig ikke FATTE at jeg ikke samler på noenting...

Jeg driter i det, så lenge serviset er helt og noenlunde pent (og nei, det må ikke være dyrt).

Kjøper heller musikk, bøker, går ut med venner, reiser osv. for pengene enn å samle på daue ting som ikke gir meg noe, men vi er alle forskjellige:-)

Skrevet

Ellers enig med Tale30, det må være noenlunde likt da. Men det meste jeg har er fra IKEA, bortsett fra at noen tok litt av en gang jeg synes noe greier fra Ittala var fint, før jeg visste ordet av det hadde jeg tallerkener og eggeglass til 12..! Jeg serverer ofte egg til 12..haha:-D

Skrevet

Nei, du er ikke aleine Tale30!

Jeg dekker alltid med likt, og gammel kjerring som jeg er så har jeg opptil flere serviser å velge mellom: et pent pent frokostservise, et hverdagsmiddagsservise, to ulike penserviser og et med klare krystalltallerkner som passer til pizza, reker, og litt mer uhøytidelig mat. Jeg fryder meg med å dekke med pene tallerkener, krystall og sølv, og spiser dekker ofte pent til søndagene.

For meg så er mange ulike tallerkener og kopper ikke "sjelfullt og flott" men sjuskete og harry...men, men, godt vi er forskjellige :-)

Skrevet

Ok, så utifra denne tråden er servisesamlere sånn; ei dame fra utkantsstrøk med rimelig harry/ jålete stil (?), som ikke leser bøker eller reiser noen plass, fordi hun manisk sitter og samler på serviser og er usannsynlig stolt av sin harrye 'hobby'.

De som derimot er kule nok til å ikke samle på servise, har masse herlige loppisfunn som passer perfekt sammen og bordet ser ut som en interiørreportasje hver gang loppisfunnene pryder det. Disse har livet sitt på stell, altså!

OK, hvis dere sier det, så :)

PS Jeg har faktisk tid til å lese bøker OG reise utenlands selv om jeg samler på servise.

Skrevet

Har et servise som jeg kjøper litt nå og da av. Det er dyrt, men enkelt og klassisk. Jeg liker faktisk å ha skikklige ting, rett og slett fordi jeg misliker bruk og kast-mentaliteten i samfunnet. "Det er såååå harry med skikkelig servise, hvorfor ikke bare kjøpe nytt hvert tredje år på ikea eller åhlens liksom".

Hverdagsserviset vårt er kjøpt på bruktbutikk og jeg samler på litt figgjo fra 50 tallet osv.

Om noe knuser så knuser det....

Gjest Tale30
Skrevet

Vi har hverdagsservise fra Ikea, og jeg syns det er kjempefint og enkelt. Har sett liknende på Til Bords, og jeg hadde ikke sett forskjell.

Vi har også et par andre serviser å velge i, alt etter anleding, men ikke noe dyrt. Er det noe jeg virkelig ikke bryr meg om så er det hvilket merke som står under fatet. Hadde jeg hatt dyrt servise, så skulle jeg søren meg ha dekket på med fatene opp ned så folk så hvor dyrt det var, hehe.

Jeg syns også det er litt harry å ikke ha noe som matcher. Man trenger ikke bruke så mye penger på det for å få det likt. Men hver sin smak.

Skrevet

Er det bare meg som virkeig ikke bryr meg? Samme hva folk samler på vel? Viktigst er at det er rent når man spiser av og at maten er god.

Selv har jeg litt av hvert fra her og der, hver ting har sjel og sammen er det verdens fineste serviset. Men spiser med hjertens lyst fra alt som stammer fra Christiania glassmagasin også;D

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg pleier å forlate bordet hvis de dekker på med ulikt servise. Blir ikke så ofte invitert bort kan man si.. ;)

Skrevet

Hehe, Tale30 ;o)

Du over som klager på stereotypen som ble fremstilt: I hvert fall hvis jeg tenker blant de jeg vet om, så er gjengangeren at de som samler på slikt, er de samme som pusser ofte opp, bytter sofa ofte, gardiner ofte osv. osv. Ting henger sammen liksom.

Skrevet

Hvordan i svarte natta henger det å samle på servise sammen med høyt forbruk på møbler?

Synes det virker ganske fornuftig i så henseende å samle på et servise en virkelig liker over tid.

Folk som typisk bruker og kaster ville vel heller kjøpt fem billige enn et dyrt?

Må jo si at jeg hadde store problemer når en veninne av en veninne stolt fortalte at hun nå var oppe i nesten komplett tacoservise da. Hun la det frem som om dette var invisteringen som skulle redde pensjonisttilværelsen:-D

Skrevet

HI er bare sjalu fordi hun ikke samler på ett pent servise. Hun har sikkert ikke råd til det, og dekker nå med en fant av hver slag.

Så prøver hun å hevde seg selv ved å rakke ned på andre.

Skrevet

Jeg simpelthen eeeelsker Wedgewood-serviset mitt, frokosttallerknene og kaffikoppene fra Villroy og Boch og vinglassene fra Holmegaard. Føler det er stilrent og lekkert når jeg dekker på. Når alt er komplett skal vi samle videre på sølvbestikket-er mye greiere å få slike ting til jul og bursdag enn skrap vi aldri har ønsket oss eller kommer til å bruke. Så kall meg harry-jeg kaller det jeg har god smak ;-) For meg er det harry å dekke på med sop-ihop-servise...

Skrevet

Det heter servise.

Jeg er kjempeglad jeg har skikkelig servise til 12 personer til både middag og kaffe. Alt er i et stilrent mønster som kan friskes opp med ulikt tilbehør. Vi bruker det bare ved veldig spesielle anledinger, noen få ganger i året. Til mindre spesielle anledinger har vi et helt OK servise, og noe gammelt dritt til daglig.

Skrevet

Jeg samler på mummi-kopper, teller det?

Skrevet

Eg samler også på servise! Har akkurat starta å samle på Victoria frå Firkløveren. Vart lei av å dekke på mitt "vanlege" servise når eg hadde fint selskap.

Dessuten har eg komplett sylvtøy til 12 personer med suppeøse, potetskjeer, kremskjeer, kakespade osv. Dette har eg fått i gåve igjennom livet mitt, det er IKKJE harry i det heiletatt. Men klart, det er høg verdi som kunne blitt brukt på noko anna. Uansett blir det jo arva vidare, så det er jo ikkje noko som blir kasta når eg blir lei det.

La folk samle på det dei vil! Eg kunne aldri samla på frimerker, men folk gjer det òg.

Skrevet

Deilig er Jorunn- de fra Arabia?? De er såå søte, samler på de jeg også :)) Både festlige og smakfulle synes jeg. Artig å sette frem de til kaffegjester, får alltid koselige kommentarer :)

Skrevet

Ja, de ja:)

Skrevet

Får du ANGST av like sokker også eller siden du får angst av servise som er likt? Om man har sammenplukk fra her og der er det heller ikke så lett å erstatte. Dersom et av glassene mine går i stykker, da ønsker jeg meg et nytt til jul (verre er det ikke, så hjertet mitt ligger godt nede i brystkassen fortsatt). Lurer vel heller på om hjernen din ligger på gulvet?

Skrevet

HI..har du så lite å gjøre?

regner med dette er ditt svar på tråden jeg skrev før idag? :)

om tips til stilfullt,klassisk,tidløst servise? jaja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...