Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 å samle på service osv? Får nesten litt angst jeg når jeg er på besøk hos jenter i begynnelsen av 20-åra som har fullt sett med 12 eller 24 av alt. Skulle tro de var 60 år gamle minst. Blir dere ikke også vanvittig leie av å bruke bare ett service som det aldri er noe utskifting i til alle festlige anledninger? Vi har sammenplukk fra her og der av ulike ting som til sammen virkelig blir et service med sjel, men et som ikke krever at man sitter med hjertet i halsen i tilfelle noe skulle bli knust.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Artig hvordan du skriver servise feil gjennom hele innlegget ditt. Det du skriver er jo faktisk sørvis (ja det er lov å skrive sørvis også, selv om service ser bedre ut)
Gjest Tale30 Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Jeg har flere serviser, ingen av dem dyre. Jeg takler derimot ikke å dekke på med ting som ikke er i samme stil. Jeg kan ikke mixe og matche ulike serviser, kniver og gafler osv. Alt må høre sammen. Det verste jeg vet innen kopper og kar (nå opptar det meg ikke SÅ mye da..) er å se et skap som er fullt av kopper med ulike motiver på. Da vil jeg heller ha helt hvite kopper fra Ikea til 5 kroner stykk, så lenge de er like.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Siden jeg ikke er norsk er dette et av de ordene jeg aldri har tenkt over at ble skrevet ulikt. Så lærte jeg noe i dag også. Det jeg mener er selvfølgelig servise.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Det slår meg heller at du misliker ei som har en komplett samling. At man kan irritere seg over andres samling begriper jeg ikke. Harry er det ihvertfall ikke!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Jeg mener det absolutt motsatte. For meg er et skap fullt av matchende ting det ultimate tegnet på kjedelig fantasiløshet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 At det er harry å samle på servise (hvordan samler man på service?) er nytt for meg. Kan være enig i at det kan virke gammelmodig eller litt "kjerring" å begynne å samle når du er 20 år, men harry er det ikke. Selv begynte jeg å samle på et servise da jeg hadde bikka 30, og har ikke følt meg harry en eneste gang. Tror du trenger å orientere deg litt mtp hva både harry og service betyr og hvordan det skrives.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Er enig med HI. Synes også det er Harry.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Årsaken til skrivefeilen min har jeg allerde forklart lengre opp i tråden. HI
Chupa chups Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Jeg samler på servise, og elsker det! Det er mye jeg også syns er harry her i livet, men servise..? Come ON! Det er min lille luksus i hverdagen, å kunne drikke te fra svindyre tekopper i fineste porselen, og spise vafler fra mine vakre fat. Hver sin last, hva? Og nei, jeg er ikke redd for at ting skal knuses. Det er der for å brukes, hver dag. Jeh har også et sammenplukk som vi bruker mye ute på terrassen. Men hvorfor enten-eller?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Servise og sørvis er to forskjellige ting. Servise spiser man av, og sørvise er service. Idioter. Og ja, det er blodharry å samle på serviser.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Dødsharry! Særlig når hver tallerken koster en formue.. Jåleri! Ergo Harry....
Hopptetussa90 Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 Jeg er 19 år, og har allerede begynt å samle på glass, servise og bestikk. Jeg er vel maksimalt harry jeg da, men gud så deilig det er å ha noe komplett i en alder av 20. Da kan jeg nemlig bruke pengene på noe annet senere ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 JA det er harry! prøver ikke å forhåndsdømme noen, men kan ikke noe for at jeg tenker at denne personen må være kjedelig (servise-samler). Kommer kanskje av at jeg trodde det var 60+ som samlet på det. SERVISER?? Hallo! SAMLE på tallerkener og kopper? Og for ikke å glemme den fiiine gaffelen der da..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #16 Skrevet 29. april 2010 Jeg er gammeldags og elsker det!!! Jeg har 3 ullike sett og digger dem alle så det blir vanskelig å velge ved besøker. Og vi elsker å lage i stand store selskap med deilige retter!!!! Her er det stil!!!
Martin+Mamma Skrevet 29. april 2010 #17 Skrevet 29. april 2010 Syns samle tingene mine er stilige jeg. Har troll tinn vin og snaps glass fra hadeland glassverk og hardanger bestikk til 12. Hvite tallerker. Skifter stil med bordpynten, duker og servietter. Fikk tilfeldigvis første dele i julegave, å syns det var bedre enn ei gave som aldri blir brukt. Syns ikke det er harry. Og det er verdt sikkert 15 000 :-d
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #18 Skrevet 29. april 2010 Rekefaen: Seriøst? Du er ferdig med samlingen nå, så du kan bruke pengene på noe annet senere? lol. Hva med å IKKE samle, da har du jo ennå mer penger? Neste gang jeg kommer på besøk til noen som har en samling, så skal jeg "Ops, mistet den i gulvet" ;-) Mohahaha
Verdens tøffeste mamma Skrevet 29. april 2010 #19 Skrevet 29. april 2010 Jeg samlet på dyre glass, servise og sølv.. Synes det er kjekt å ha skikkelige ting.. Nå har jeg komplett av alt. Om det gjør meg harry, så får det heller være..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #20 Skrevet 29. april 2010 Kan ikke folk få samle på hva de vil da? Hva med alle som får servise til bryllupet sitt da, er det også harry?!
Hopptetussa90 Skrevet 29. april 2010 #21 Skrevet 29. april 2010 Kommer til å ønske meg siste rest til bryllupet og da er jeg ferdig. Er jo litt greit å ha noe fint å dekke opp med. Synes ikke det er noe spesielt stilfullt å dekke opp med forskjellig bestikk, glass, tallerkener osv.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #22 Skrevet 29. april 2010 Jeg er også 20, og samler på et par forskjellige serviser. Er faktisk enig at det er moro å begynne å samle nå, for etterhvert blir jo ikke det særlig prioritert . Har noen venninner som ikke har en eneste kopp av samme slaget, og JA, jeg tenker over det hver gang jeg er på kaffe hos dem. Diverse rekamekopper og kopper med skrift på som bare er skikkelig teite, som de sikkert har fått etter foreldre eller noe når de flyttet ut. "Verdens beste bestefar"-kopper er liksom ikke det man serverer av. Dessuten...er ikke "harry" feil ord??? Det er ganske forskjell på harry og jålete. Ville faktisk heller brukt jålete. Harry er jo mere slaskete, type reklame o.l.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #23 Skrevet 29. april 2010 Man samler vel ikke på serviser på samme måte som frimerker, det er jo fordi det kan være litt dyrt å kjøpe alt på en gang, og derfor kan kjøpe litt her og der. Kan ikke skjønne hvorfor det er harry å ha et pent servise å dekke på med...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #24 Skrevet 29. april 2010 Synes også harry var et merkelig ord og bruke om å samle på servise:)
Ella & gull med smilehull Skrevet 29. april 2010 #25 Skrevet 29. april 2010 Vi samler på to stykker, et relativt rimelig ett, og et dyrt. Det dyre begynte vi å samle på da vi giftet oss. Har ellers mange forskjellige andre, og utallige kopper i ulike serier. Så det blir ikke sånn at man alltid dekker på med det samme serviset. Det er jo ikke slik at man manisk samler på et servise på samme måte som en samler på frimerker, men når man skal kjøpe servise så kjøper man mer i en serie man alt har noe i, og så er det en grei ting å ønske seg fra besteforeldre og gamle tanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå