Gå til innhold

Hva skjer om jeg bare tar barna og flytter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I verste fall?

Jeg har 4 barn med en psykopat.Han er nå for 3 gang etterforsket for vold mot barna.

Vi har bodd på krisesenter, jeg har gått rundt med voldsalarm, barna har i avhør sagt at pappa slår og pappaen truer meg på livet ved hver anledning.

Nå er siste utvei å bare ta barna med og flytte.

Hva skjer i verste fall om jeg gjør dette.

Det føles slik nå at alt er bedre enn situasjonen vi er oppe i :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må kontakte advokat og få en midlertidig forføyning.

Skrevet

Den gikk avgårde litt for tidlig.

I verste fall vil det bli brukt mot deg i en evt. rettsak.

Skrevet

Kan vi flytte om vi har en midlertidig forføyning?

Skrevet

Yups, for da får du rettens godkjennelse på at far ikke skal ha samvær.

Skrevet

Da hadde jeg dratt på "ferie" til din mor eller andre du stoler på. Ingen kan nekte deg dette. Da har du jo ikke flyttet og tatt med deg barna. Så ville jeg blitt der til rettferdigheten seiret.

Skrevet

Ble han utsatt for et traume siden han plutselig ble psykopat?

Skrevet

Dersom barna går på skole, vil dette kunne brukes mot mor - dessverre!!!

Skrevet

Har et barn som er p åskolen og kan ikke ta dem bort over lengre tid.

Jeg føler meg veldig utrygg i det lille lokalsamfunnet og skulle gjerne tatt de små med unna.

Vi har tatt oss 2 uker "ferie" nå mens stormen er som verst.

Han var psykopat allerede da jeg traff han. JA jeg vet jeg har gjort mine feil ved å få barn med en slik mann.

Skrevet

Da hadde jeg snakket med skolen om hva som faktisk skjer bak lukkede dører. Du kan jo rett og slett ikke bli boende med denne mannen noe lengre.

Jeg nekter å tro at du kan miste omsorgen fordi du beskytter barna dine. Ingen domstol her i norge vil ta fra deg barna for å gi de til far. Nei vettu hva, nå må du gjøre det som er riktig for barna dine, og det er IKKE å bli boende hos denne mannen, fordi du er redd systemet skal komme å ta barna fra deg. Da tar de heller barna fra deg fordi du ikke beskyttet de.

Jeg dømmer deg ikke for de valgene du har tatt, gjort er gjort, Men nå har du faktisk mulighet til å gjøre noe med det.

Skrevet

Vi har skilt lag for 1,5 år siden og jeg gikk med på en 50% deling av de små. Jeg tenkte kun på meg selv og det å komme meg unna en som er gal.

Etterhvert har vi sett at han har gjort det samme mot de små så nå har ejg brutt avtalen om deling av de små og kommer ikke til å gi dem til han.

Dette gjør jo at han er ennå mer aggressiv og jeg har mest lyst til å bare pakke og reise.

Vet noen om noen man kan kontakte i slike saker?

Skrevet

Jeg jobber som advokat med spesialisering i familierett, og du MÅ kontakte en advokat!

Det er den eneste som faktisk kan hjelpe deg gjennom slike saker.

Dette er kompliserte ting, i tillegg til at det må handles raskt for barnas og din del.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en advokat men opplever at det er vanskelig å få kontakt med henne og hun mener faren burde få samvær under tilsyn og skriver jeg en avtale med han på det så er jeg jo låst til den fandens plassen er jeg ikke?

Samvær hver helg pluss to ettermiddager begge under tilsyn.

Skrevet

Nei, du er ikke låst til å bli boende dersom far kun skal ha samvær.

Men samvær hver helg?? Og to ettermiddager i uken?? Høres mye ut, synes jeg.

Har hun spesialisering i familierett?

Skrevet

Åja jeg trodde du fortsatt bodde sammen med han. Da har jeg misforstått deg. Beklager det.

Da blir jo saken litt mer komplisert. Hvor gamle er barna dine egentlig? Er de såpass store at de kan bli hørt?

Det eneste du kan gjøre her er å kontakte en annen advokat enn det du har. Men forhør deg med noen før du velger advokat. Jeg valgte en mann sånn ut av det blå, og har var lite samarbeidsvillig og gjorde alt for å overbevise meg om at far skulle ha mer samvær osv. Når jeg googlet denne advokaten fant jeg ut at er kjent for å være kjempe for fars rettigheter.

Jeg valgte en annen advokat og fikk igjennom samvær under tilsyn. Dette fungerte veldig bra, og far forandret seg og har nå normalt samvær uten tilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...