Gå til innhold

Da var det over for oss :-( :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gynekolog i dag og sjekket eggledere med kontrastvæske.

Og der var det helt tett..... Jeg har 2 % mulighet til å bli gravid de neste 3 månedene dersom kontrastvæsken lager en liten tunnel i en av egglederne.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... hva gjør jeg nå da? Tror ikke jeg har vært så langt nede noen gang.:,-( Legen ble på gråten han også. Han klarte nesten ikke å si hvor liten sjans jeg hadde. Helt tette.. Begge to..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så trist å høre :-( Men jeg trodde at man ved tette eggledere kunne "stikke de opp" eller brenne hull eller noe..? Trodde det jeg? Har veldig lite greie på dette... Håper det ordner seg for deg. Masse lykke til.

Skrevet

huff d var trist, forstår godt at du er langt nede.

men kan de ikke hente ut eggene dine på en annen måte, sånn med tanke på ivf? har lite peiling på hvordan denne prosedyren blir gjort.

Krysser alt som krysses kan for at det skal ordne seg for deg:)

Skrevet

Skjønner at dette er tungt for dere ja :( Uff og uff.

Men kan de ikke hente ut noen egg da? Med tanke på kunstig befruktning...?

Skrevet

Jo, de kan hente ut egg. Og vi har nok ikke utelukket ivf. Men det er en ganske lang og vanskelig prosess har jeg skjønt. Jeg har et par venninner som har prøvd dette og jeg har sett at formen deres har blitt ganske så dårlig jo lenger ut prøvingen de kommer. Vi har vel bestemt oss for å håpe på at kontrastvæsken har klart å rydde opp bittelitt. Legen sa at det var en promillesjans for at det kunne gå i de neste 3 månedene nå. Men at de var stor sjanse for at det ble en graviditet utenfor livmoren.

Det er også mulig å stake opp, men sjansen for at det skal gå etterpå var ganske liten. Men det er godt mulig vi prøver. Vi ønsker oss så veldig en liten en... :- ( Dersom jeg er like gold.. (stygt ord, men føler meg ganske så tom akkurat nå) om 3 måneder så tror jeg vi gifter oss og begynner på adopsjonssøknadene.

Jeg er helt tom.. når jeg gikk ut av legekontoret i stad så satt det 2 gravide og flere med barn på armen. Mens jeg prøvde å holde tårene under kontroll til jeg var ute av bygget..

tusen takk for alle gode ord og lykkeønskninger! jeg skal nok komme innom her for å se hvordan det går med dere som har vært her samtidig som meg :-) Kanskje jeg går over til adopsjonsforumet eller assistert befruktning om noen måneder.

Skrevet

Kjære Tintin det må være tøffe nyheter å få. Du må imidlertid ikke gi opp. Jeg har en venninne som også har to helt tett eggledere. Hun har vært igjennom ivf og har i dag to flotte jenter. Så det er mulig. Masse masse lykke til!

Skrevet

Jeg er enig i at du ikke må gi opp! Vi har et vennepar som er gravide nå etter ivf. Hun ble gravid på første forsøk etter mange år med prøving, og hun sa ivf-prosessen slett ikke var så ille.

Gi dere selv litt tid, la det hele synke inn. Snakk med gynekolog om mulige veier videre. Når det gjelder ivf, tror jeg tette eggledere er en av de bedre diagnosene? Håper dere finner den beste veien for nettopp dere videre, enten det er ivf eller adopsjon. Lykke til!

Skrevet

Hvor vanskelig ivf-prosessen er kommer vel litt an på hvilke innstilling man har og hvor mye en lar det påvirke hverdagen. Ser ingen grunn til å ikke prøve hvertfall.

Lykke til!

Skrevet

Ikke ta til deg det legen sier. Du kan bli gravid, og du kan også ikke..

Et helt annet tema, men bare prøver å oppmuntre deg! :) Broren til kjæresten min ble "brent opp" fikk veldig mye støt i seg og legene sa han var steril.. han kom aldri til å bli pappa.. Nå har han en datter! Så alt går ant..

Jeg skjønner du er helt nede du får en kjempeklem hos meg og lykke til!!! <3 <3 <3

Skrevet

trist å høre om dette, håper dere får bli foreldre til tross, masse lykke til !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...