Gå til innhold

solarium ? hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, de fleste sier at solarium er helt greit, noen mener det ikke er bra for barnet. hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om solarium er bra eller dårlig for barnet, men jeg har lest at sol generelt kan føre til tydeligere pigmentflekker på mor dersom man har anlegg for det.

Skrevet

Jeg tar sol av og til. Bare i 10 min og ett par ganger i måneden. Har fått inntrykk av at det er helt ufarlig for barnet.

Skrevet

skal gifte meg om 4 uker, så hadde vert kjekt med farge på kroppen. har ikke god erfaring med selvbruning/spraytan . men har hørt det er større fare for pigmentflekker når du er gravid, men jeg får heller stå i det . men vil ikke ta sol hvis det er farlig for barnet. er det ingen som vet ?

Skrevet

D er et tama som jeghar hørtmye snakk i frem og tilbake, men ser ikke ut til at folk blir enig i hva som er d egentlige "fasit" svaret :P hehe..

Jeg for min del hadde latt være altså, d må jeg bare ærlig innrømme og si..

Etter som d er et så usikkert tema som d er så mener jeg d ikke burde være så vansklig og klare la være den "lille" tiden man går gravid :)

Men for all del, jeg skjønner godt du kunne tenkt deg litt farge til den dagen du skal gifte deg, d gjør jeg :)

Prøv og google litt da vettu? ;D

Skrevet

Jeg har tatt sol ett par ganger i dette svangerskapet, å det har holdt for å si det sånn! Det har vært for meg, ett rent helvette å liggi i den solsenga med tanke på bekkenet, at det har jeg bare lagt helt bort, hehehe.. Kom meg såvidt ut av solsengen når det var ferdig, samtidig som bekkenet knasa og slingra i alle retninger.

Jeg merket at pjokken i magen ble ganske vill i magen når jeg lå der også, da det er ett gaanske sterkt lys som lyser godt inn til barnet, så det er kanskje ikke noe man gjør en gang i uka? De fleste fagfolkene sier jo det er ufarlig for barnet, men at man skal være forsiktig med å ligge lenge iforhold til at barnet ligger å presser på hovedpulsåren osv. når man er litt lenger ut i svangerskapet, hvor man kan få blodtrykksfall osv. + disse pigmentflekkene ja.. hehe, flere som har opplevd å få en mørk "bart" for eks som ikke går bort, å det er jo litt kjipt.. Men det kan jo komme i den ekte solen også..

Skrevet

Det jeg har hørt, er at man skal vise forsiktighet i forhold til solarium pga økt pigmentering og at man et stykke ut i svangerskapet ikke skal ligge så mye på rygg. I tillegg har gravide økt sjanse for overoppheting, og det er vel akkurat dette som ikke er bra for barnet. Men jeg tror at dersom du bruker solkrem og ligger i solariumet kun korte sekvenser, er det sikkert greit. Ta heller flere ganger med færre minutter. Det finnes også noen solariumer hvor man står i midten istedenfor å ligge - vet de har det i salongen hvor jeg pleier å gå til hudpleier.

Skrevet

Jeg er veldig pysete i forhold til "hva man kan og ikka kan gjøre" i graviditeten.

Men jeg tar litt sol avogtil,har googlet og lest og eneste man må passe på er at man ikke blir overopphetet. :)

Grunnen til at mange babyer blir så aktive inni der under soling kommer pga at det blir så lyst.

Jeg legger genseren min over magen når jeg ligger der. :)

Skrevet

Solarium er visst ikke farlig for babyen i magen.. Strålene går bare noen millimeter inn i huden. Bare vær obs på varme og overhoppheting =)

Skrevet

Det er trygt å ta solarium så lenge du ikke ligger for lenge og blir overopphetet.. Jeg ligger i 20 min og har på vifte hele tiden og det er akkurat passe, kommer litt an på senga også.. Prøv deg frem du. sjekk også denne linken.

http://mammanett.no/Graviditet/livsstil/solarium

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...