Gå til innhold

Er helt vill etter kinamat! Noen som har ei god oppskrift på innbakt kylling i sur søt saus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror ikke bankkontoen min tåler flere restaurantbesøk nå :D

Fortsetter under...

Skrevet

Denne oppskriften har vi brukt til å lage innbakt kylling:

Tempurarøre:

50 g mel

30 g maizena

1/2 ts salt

11/2 ss bakepulver

ca 1,5 dl farris

I en bolle bland sammen mel, maizena, salt og bakepulver. Rett før blandingen skal brukes, vispes farrisen inn, til en løs vaffelrørekonsistens.

Kyllingen dyppes i røren og frityrstekes på en 180 grader varm frityr(eller som vi gjorde: en jerngryte med oppvarmet solsikkeolje) helst av solsikkeolje. Kyllingen skal bli sprø, gyllen og gjennomstekt. Ta ut og legg på tørkepapir.

Og så har vi bare gjort det enkelt med saus og kjøpt uncle bens - kan jo ha i litt ekstra grønnsaker hvis du vil. Godt var det i alle fall:o)

Skrevet

Ikke akkurat svar på spørsmålet ditt kanskje, men jeg digger disse ferdigsausene på boks fra Ica; Thai Green/ Red Curry grytebasis. Woker kylling og grønnsaker, før jeg heller oppi sausen på slutten og lar småkoke i ca 5 min. Superenkelt og suuupergodt, og litt sterkt- naaam=)

Skrevet

Hei Jønimi:) Koss er formen? Ser du har dilla på kinamat, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med oppskrift på det. Jeg er gal etter thai kyllingsuppe for tiden, og har begynt mikse meg frem til en god oppskrift. Som du sier blir for dyrt å kjøpe dette hver dag:)

Skrevet

Tusen takk Schnella!!!

Det skal jeg JAMMEN meg prøve!!!!

Jeg har hverken frityrgryte eller jerngryte, kan jeg bruke vanlig teflongryte?

Skrevet

Hei Mumintroll!!

Joda, formen er stigende, må jo si det. Jeg har vært mye kvalm, men nå går det mye bedre. Er i grunnen bare kvalm når jeg er trøtt eller når jeg begynner å bli sulten :D Og på morgenen må jeg passe på å spise med en gang, så går det bra. Er veeeldig trøtt da, og kunne ha sovnetg hvor som helst, ja, til og med på en staur :) Ellers kjenner jeg kanten av livmoren når jeg ligger på ryggen, og det er moro.

Du da, hvordan er formen din? Hvor langt er du på vei? Jeg er i min 12. uke nå:)

Ja, jeg er HELT GAL etter kinamat! Jeg drømmer om det og kan gå igjennom et helt måltid fra begynnelse til slutt. Ser for meg at jeg heller på kikoman saus og spiser de sprø grønnsakene..... Ååååå!! Fikk lyst på det nå og!

Annonse

Skrevet

Formen er ikke stigende her enda.. Er i uke 8 og er vel på kvalmetoppen nå.. Har gått ned et par kilo, jeg klarer ikke så mye mat. Men thaisuppe på kvelden går bra:) En ubehagelig bivirkning som har meldt seg nå er at jeg syns folk rundt meg lukter så fælt. Helt utrolig følsom. Må puste med åpen munn:-/ jaja, regner med at det gir seg, men var ikke plagd med det i noen av de andre sv skapene, så syns det er spesielt at det kommer nå!

Skrevet

Jeg vet ikke om teflon tåler så høy tempratur, men kanskje om du har en wokpanne...Eller en stekepanne... Kanskje best å høre med en forhandler, eller noen andre med peil... Mulig det er mulig å sjekke på gryteprodusentens hjemmeside? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...