Gå til innhold

Holder det med at jeg ringer til Nav når jeg skal melde meg fra alene til samboende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må jeg møte opp på kontoret?

Takk for svar til den som vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det. Og fikk beskjed om å ringe tilbake ett år senere (for da først mister man tilleggene sine)

Skrevet

Ok ?

Hadde du alenestønader selv om du var samboende da??

Vil ikke ha Nav på døren fordi jeg har mottatt stønader jeg ikke har rett på... :)

HI

Skrevet

Du trenger ikke gå å huske på å ta en telefon om et år fra nå altså.

Jeg ringte og sa ifra om jeg blir samboer f.o.m. x dato. Det ble da lagt inn i systemet, slik at jeg OS og annet ville bli stoppet etter 12 mnd som samboer. (Du får alle stønadene i 12 mnd, så lenge det ikke er barnefar du flytter sammen med, da stoppes det på dagen)

Skrevet

Med alt det rotet som er i Nav for tiden, hadde jeg enten sendt brev, eller allerhelst møtt opp direkte.

Skrevet

Nå har jeg ingen som helst selvlært erfaring med dette - men all fornuft i meg (og etter å ha sett flere saker hvor man har blitt bedt om å tilbakebetale penger) at all kommunikasjon med NAV (og andre offentlige instanser) burde foregå i brevs form! Hvor du sender en kopi til NAV og beholder en kopi til deg selv.

Da har du ditt på det rene - i forhold til hvis det (mot formodning) skulle dukke opp noe som gjorde at det som sitter i telefonen ikke får registrert det osv.

Bare ett tips ;)

Skrevet

Takk for tips. Jeg sender i tillegg et brev, og ringer til dem.

HI

Skrevet

Jeg sendte en mail og fikk svar tilbake. Da ville de ha navnet og fødselsdatoen hans. I tillegg skrev han at de ville ta kontakt med meg om ett år for å høre om vi fortsatt var samboere.

Så jeg føler meg sikker på at dette ble lagt inn i systemet. Jeg har hvertfall en mail som kan bekrefte dette. Bedre enn hvis du møter opp eller ringer for da du ingen bevis på at du har sagt ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...