Gå til innhold

?Presentasjonstråd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vi mange jenter her inne? Det dukker stadig opp nye nick. Artig om vi vet litt mer om hverandre.

Da kan vel jeg starte :)

Navn/Nick: Carina

Alder:29

Yrke: Sykepleier

Barn fra før: Ingen

Prøveperioder:11

Prøvehistorie: Ble uplanlagt gravid i november-08, men veldig ønsket. Vi gledet oss voldsomt. Gleden ble bått snudd da vi kom til den ordinære ul i uke 19, gutten var død og led av dødelig dvergvekst. Begynte å prøve igjen etter et par mnd opphold og ble da gravid ved hjelp av akupunktur i oktober. På nytt ble gleden snudd da det ble oppdaget MA i uke 8.

Vi er blitt utredet når det gjelder gen feil og det er ingenting som feiler oss der. Blir jeg ikke gravid til etter sommeren blr det full utredning på oss.

Hjelpemidler: Foreløbig ingen. Men har prøvd bidronning gele, wild yam, hostesaft osv. Denne pp skal jeg ta hormonprøver da lutealfasen min bare er på 9 dager. Er de i orden blir det på nytt akupunktur fra neste pp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nick: mamle ønsker et nurk

Alder: 28

Barn fra før: 1 sønn

PP: 6

Prøvehistorie: Hadde en spontan abort/ex.u (de viste ikke helt) mens jeg brukte piller for litt over ett halvt år siden.Brukt p-sprøyte i 3 år.Slutten på høsten i fjord.

Ble prøver rett etter aborten da vi alikevel vurderte å få en til.

Skrevet

Navn/Nick: N-80

Alder: 30

Yrke: Jobber i barneverntjenesten (barnevernspedagog)

Barn fra før: En datter, født i 2008

Prøveperioder: Fortsatt inne i første pp, venter på TR

Prøvehistore: Har aldri vært aktiv prøver tidligere, ble uplanlagt gravid i januar 2008. Fødte verdens beste datter i oktober samme år. Fikk første mens etter fødselen (og amming i nesten 1,5 år) i mars i år, siden har jeg ikke sett den..Begynte å tenke på barn nr 2 for et par mnd siden.

Skrevet

Nick: Vilruge

Alder: 31

Yrke: sosionom

Prøveperider:- slutta med prevensjon i august, men har laange og uregelmessige sykluser, så er litt usikker.

Prøvehistorie: Har aldri tidligere vært, eller prøvd å bli gravid. Har lavt stoffskifte, som skal være ok nå (tar medisiner) og legen sier at dette ikke er årsaken til at graviditeten lar vente på seg. Da syklusene mine er så uregelmessige og det det lett kan gå 10 uker mellom hver mens, vet jeg heller ikke når jeg har EL... så vi "har oss" til stadighet på "lykke og fromme" :-)

Hjelpemidler: Har ikke prøvd noen seriøst. Kjøpte Salviete, men har ikke vært god på å drikke den. Har blitt flink til å drikke grapefruitjuice da jeg leste at det kan hjelpe noen. Har fått Ovaria comp og Hypophysis D6 (Natur- /antroposofisk medisin) som legen min vil jeg skal prøve til over sommeren. Fikk de i dag, så vi får se om det hjelper noe. I tillegg har jeg forsett om å leve sunt og gå ned i vekt. Jeg kjenner flere som har god erfaring med fotsoneterapi så dette kan også bli aktuelt ettter hvert.

Gjest LilleDina + 2englebarn
Skrevet

Navn/Nick: Dina

Alder: 21 (22 i juni)

Yrke: Arb.ledig for tiden...

Barn fra før: 2 englebarn

Prøveperioder: 3

Prøvehistorie: Ble uplanlagt gravid i juli i fjord, det kom som et sjokk, siden jeg 3 år tidligere, fikk vite at jeg ikke kunne få barn. Men lykken strålte den, og vi startet å planlegge og glede oss. Men i desember ble gleden fort brutt, med for tidelig fødsel på tvillingene våre, men 3 dagers mellomrom, fortidelig født i ukeskiftet 21/22. Det er det tyngste jeg noen sinne har opplevd. Vi ble tante og onkel 4 februar, og både glede og sorg var stor, det var da vi bestemte oss for å bli prøvere igjen, så nå løper vi jo rundt her og håper da :)

Skrevet

Navn/Nick: Vår lille Planlagte baby

Alder:29

Yrke: Tannlege

Prøveperioder: 3

Prøvehistorie: Ble planlagt gravid på første pp i februar. Lykken varte i kun 5 uker før jeg begynte å blø. I ettertid har jeg tenkt at det kanskje var en kjemisk graviditet!? Hvem vet... Uansett har jeg vært uten prevansjon i 1 år nu og har inntil i februar benyttet oss av "hopp-av-i-svingen-metoden". Inntil i februar har jeg hatt klokkefaste sykluser med 28 dager og EL på cd 14....

Startet friskt på han igjen i mars, men bommet fullstendig på EL siden den da hadde bestemt seg for å komme på cd 18-19 siden syklusen min nå ble på 32 dager. Denne mnd har jeg testet med billig EL-tester fra cd 11 til cd 16 med ingen positiv utslag. Blei så lei, så jeg orket ikke å bestille flere. Så begynte jeg å kjenne EL smerter den 17 og satte igang sengehygge for fullt. Er i dag på cd 29 og ingen mens enda.

Istede har jeg begynt å kjenne brennende følelser i puppene, og av og til stikninger i lysken, samt masse utflod. Har ingen ide om jeg nå er gravid eller ikke.

I februar var symptomene; hodepine, stikninger i siden på puppene og i lysken, mensmurringer, frysninge og økt hvitlig utflod. Får bare vente i spenning. Dersom det ikke skjer noe i denne pp så tar vi oss en pause på 1 år pga flytting og leting etter ny jobb.

Ble litt langt dette her...

Skrevet

Navn/Nick: Marihøne85

Alder: 24

Yrke: Sykepleier

Prøveperioder: 2

Prøvehistorie: Er nå inne i vår 2. ordentlige prøveperiode. Sluttet med p-piller i slutten av desember. Har i denne pp.-en benyttet EL-testing og prøvd meg på litt temperaturmåling og tappetafsing. Er på DPO 9 i dag, har ingen symptomer på graviditet. Så håpet er ikke helt det største!

Skrevet

Navn/Nick: NR?

Alder:25

Yrke: Pedagogisk medarbeider

Barn fra før: jente 4 år <3

Prøveperioder:Mistet telling

Prøvehistorie:Begynte ca i august ifjor..ble gravid i 2 pp..men lykken varte kun til uke 10 da eg fikk bøldninger og fikk bekreftet på UL at det ikke var noe liv:-)(Hardt!) Vi prøvde igjen etter spontanaborten .Skulle hatt ikm 22 april..tatt to tester,1 mandag og 1 tirsdag..begge viste veldig svak strek..så lurer veldig no!!Har kjøpt sånn digital idag og skal teste imorgen tidlig..krysser finger og tær.Har hatt pitttelitt brun/rosa utflod på papiret..håper det ikke er negativt tegn!!

Skrevet

Navn/Nick: Monica

Alder:26

Yrke: Spesialpedagog

Prøveperioder:Mistet telling, men er oppe i snart 2.5år

Prøvehistorie: Startet prøvingen januar 2008 med friskt mot. Skjønte etterhvert at dette ikke skulle bli så enkelt. Har vært og er til utredning. Og det blir kjempe spennende fremover! Nå skal alle kluter til verks.

Hjelpemidler; Alt.. hehe... Har prøvd alt fra wildjam til hormoner. Har tre pergo kurer bak meg. En dobbel og to Tripple, Resultatløst! Var hos gynekolog i går! Nå skal jeg til røngten av eggledere, og når det er gjort blir det og starte på pergo +hormon penn og eggløsningsspøyte. Gru/gleder meg!! kommer til å bli et hormontroll. GARANTERT.. uff... Kjenner jeg virkelig at jeg skulle ønske at det snart ble min tur. Syntes det er på høytid!

Lyst å følge min vei mot og bli mamma så har jeg blogg: www.monica84lengter.blogspot.com

Skrevet

Nick: BarniHodet

Alder: 29 (30 om en mnd)

Yrke: Sykepleier (ass.befruktning)

Barn fra foer: Ingen.

Proeveperioder: 2

Proevehistorie: Har holdt til paa MIK i mange aar. Da jeg endelig ble fast ansatt i desember, ble mannen min endelig med. Men jeg hadde hatt troebbel de siste mnd med bloedninger og rare greier, saa jeg maatte ta ppiller frem til mars. Ble oppfulgt etter det, og da har vi tilfeldigvis funnet at jeg har hormontroebbel og late eggstokker, med superkort lutealfase. Saa naa faar jeg hjelp. Denne pp, selv om den kun er den 2., har jeg faatt oppfoelging, hCG sproeyte for aa framskynde EL og progesteronpiller vaginalt for aa hjelpe med implanteringa. Krysser alt jeg har for at dette skal funke!!!

Skrevet

Nick: Satya

Alder: 37

Yrke: Funksjonær i staten

Prøveperioder: 4

Historie: Har aldri vært interessert i å få barn før jeg møtte drømmemannen i fjor. Fjernet spiral i desember og har vært prøver siden da. Innser at det kan være vanskelig å begynne som "prøver" etter fylte 35, men vi står på! Fjernet 13 muskelknuter i livmoren i 2004, gynokologen mener det ikke skal være til hinder nå, men er likevel usikker. Foreløpige hjelpemidler er EL-tester, som jeg har brukt hver måned.

Skrevet

Nick: bakemamma

Alder: 29

Yrke: er i tiltak fra nav :P

Barn fra før: en gutt på snart 10

Prøveperioder: 1

Ble gravid uten planlegging, gleda meg masse, men så mista vi den 27. mars...

Så nå er det prøving framover, og akkurat nå venter jeg spent på om TR vil komme. Er i dag 36 siden SA

Tester ikke, hverken EL eller gravitester... Blir vel nok skuffa om TR skulle komme, om jeg ikke skulle få en hel haug neg. gravitester også :P

Skrevet

Nick: Mrs Bad

Alder: 22

Yrke: Jobber i bhg

Barn fra før: lita jente på 13 mnd

prøveperiode:1

Ble uplanlagt gravid med første men nå syns vi det er på tide med nr 2. Skal ikke ha flere enn 2 så like greit å få de litt tette også:)

Jeg tester ikke etter EL for jeg er så redd for å stresse meg opp. Så nå blir det spennende å se når nr 2 sitter:)

Skrevet

Nick: Fru Tutta

Alder:27

Yrke:Fagarbeider innen industri

Barn fra før: 0

PP: 3

Prøveperiode til nå:Sluttet med ppille 29sept 09 , testet postivt GT 12des,

Hadde en MA/IA (BO) 1februar 12+5..( Bliched ovum,fostersekk ++ men uten foster,Blødning+UL=Ingen foster der....utskrapning av det som var der..)

Fikk Tr på bryllupsreisen og TR nå varte i 12-13 dager,mistenker tidlig SA,

3 PP inkl denne,testet nesten positivt på Eltest i ettermiddag,satser på positiv imorgen og at spiren sitter hvis den treffer..Begynte med

El-testing for 4 dager siden,redd for å bli stresset.

.satser på positiv test imorgen :)

Lykke til dere andre <3

Skrevet

Navn/nick: Drømme Stress-less

Alder: 26

Yrke: Diverse (faktisk!)

PP: Er ikke sikker på antall perioder. Hele kalenderen min forsvant med pc'en som gav opp. 17-18 mndr. ca.

Prøverhistorie:

Sluttet på p-pillene i november 08. Men, ingen baby enda! Har slitt med uregelmessige sykluser og manglende eggløsning. Har virkelig prøvd alt jeg kan på å være tålmodig, ikke stresse og bla bla bla!! Tunge stunder innimellom, men har på sett og vis klart og holde ut. Begynte på bidronninggele forrige syklus, og på dag 24, fikk jeg eggløsning!! Gjorde da det samme denne pp, og ser kanskje ut til at eggløsningen satt én gang til!! 17 mndr. fra p-pille slitt, til kroppen klarte, ved hjelp av bidronninggeleen, å få eggløsning igjen. ALDRI MERE P-PILLER! Nå håper jeg bare at ikke kroppen har lurt meg... positive el-tester men temp som hopper galmann. (kan være mine "målemetoder" også da. Hehe)

Skrevet

Navn/nick: Miraculix86

Alder: 24

Yrke: Hjemmesykepleien

PP: Snart 6 år uten prev, men har ikke vært "prøver" hele tiden. Men håpet har jo alltid vært der!

Prøverhistorie:

Hadde en MA uke 13 i aug 05, uplanlagt gravid på p-piller. Sluttet på p-pillene i håp om ny klaff, noe som viste seg veldig vanskelig. Har på denne 5-års perioden hatt 1 MA og 2 SA. Akkuratt begynt utredning hos legen, og har mistanke om pco og sjelden el. Har nå avsluttet første pergotime kur, og håper spira sitter! :-)

Skrevet

Navn/nick: Miss_sunshine

Alder: 26

PP: NR 4. Har prøvd siden jan -10.

Hjelpemidler: Ikke noe til nå, men har kjøpt meg CB fertilitetsmonitor og tenkte å starte å bruke den neste måned.

Prøverhistorie: Er bare i pp 4, og synes det har vært godt å droppe prevensjonen. Hatt 8 månder med helt stabile sykluser på 30 dager så derfor startet vi prøvingen i januar, har aldri fulgt særlig med antall dager før det siste året. men såklart når vi startet prøvinga ble det to pp med sykluser på 38 og 33 dager. Er nok litt pessimistisk og tenker at det nok ikke kommer til å bli så lett å bli gravid. Er heldigvis sanndrømt og drømmte her en natt at jeg tok en graviditetstest og 2 streker kom opp:):)

Skrevet

Navn/nick: KineJ

Alder: 31

Yrke: selstendig næringsdrivende

Barn fra før: ingen

PP: 1

Prøverhistorie:

Har ikke brukt prevensjon det siste året, men etter to prøveperioder i fjor på denne tiden, ble jeg syk og alt ble satt på vent. Har av beste evne forsøkt å unngå fruktbare perioder i ett år nå, så det blir litt merkelig at vi plutselig skal prøve å treffe! Første ordentlige forsøk for oss blir dermed i midten av mai ... Frem til da jobber jeg hardt med å bli i litt bedre form før en eventuell huleboer velger å krype på plass!

Skrevet

Navn: Heidi

Nick: Olarskebab

Alder: 22 (4 mai;p )

Yrke: Frisør, men jobber som barnehageassistent!

Prøve perioder: 1

Prøver å bli gravide, venter ikm 14 Mai, så blir spennede å se.. Nesten lyst å ta test hver dag, selv om jeg vet den vil vise negativ så tidlig uansett.. :) Krysser fingrene for meg og alle dere der ute i samme sko, mange som har klart på første forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...