Gå til innhold

Fryseforsøk i naturlig syklus - noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus neste gang da de ikke vil sette meg på hormoner i tilfelle eggene er ødelagte (skjedde en feil med maskinen når de ble fryst ned), og fordi jeg hadde bivirkninger av pillene jeg fikk på forrige frys.

Er det noen som har noen erfaringer med dette? Gjerne gode:) Hvor stor er sjansen for å lykkes i naturlig syklus kontra med hormoner?

Takk

Fortsetter under...

Hei! Har svart deg inne på "gravide slitere" også;)

Trist å høre at forsøket ditt endte negativt:( Jeg hadde 5 negative forsøk før vi lyktes på vårt 6. forsøk, så vet hvordan det er...

Når vi lyktes på vårt 6.forsøk, var det fryseforsøk i naturlig syklus og jeg er akkurat 12 uker på vei i morgen. Var på Ul i går og alt så bra ut med spiren som sprellet og turnet rundt inni magen min:o)

Jeg anbefaler fryseforsøk i naturlig syklus så lenge du vet at du har eggløsning hver syklus. Deilig å slippe å ta ekstra hormoner! Det forsøket vi lyktes på ba jeg om å få ekstra tilskudd av progesteron til tross for at kroppen produserer dette selv. Tok 1 kapsel (200mg) Progestan morgen og kveld tom positiv test. reduserte da til 1 kapsel hver kveld tom uke 10. Skader ihvertfall ikke med litt ekstra støtte;)

Masse lykke til!!

Hei

Blir spennende dette, jeg har vært gjennom fryseforsøk i naturlig syklus. Desverre negativt, venter nå på fryseforsøk nr. 2 også i naturlig syklus. Håper det lykkes denne gangen :)

Blir spennende å fløge med deg og krysser fingrene for at det skal gå bra. Når skal du ha insett? Jeg regner med jeg skal ha i uke 19. Denne gangen prøver jeg også akupunktur.

Lykke til

Takk for svar jenter!

Jeg må vente til neste mens, og det blir da innsett i uke 23. Er veldig spent på dette forsøket altså. Mest spent på om eggene overlever den feilen som skjedde under nedfrysingen. Vi har også snakket om å forsøke akupunktur denne gangen.

Skal man gå på noen støttemedisiner i form av Progestan eller Crinone?

Hei

Jeg har vært gjennom flere frys i naturlig syklus. Litt mer som skal klaffe med tanke på om de vil sette tilbake eller ikke, så belag deg på at det kan bli avbrutt før de tiner egga.

Hadde i 2007 to frys i naturlig syklus som resulterte i en flott og velskapt jente.

I 2009 hadde jeg flere avbrutte fryseforsøk, samt 3 gjennomførte fryseforsøk i naturlig syklus. Nå har jeg 3 uker igjen til termin med nr.2.

Grunne til at jeg fikk fryseforsøk i naturlig syklus er at jeg har en bmi på 18, som er litt lavt, og under hormonstimuleringen til fryseforsøkene tok jeg av 3-5 kg - noe som ikke ble sett på som gunstig for å bli gravid. Hormonene virket også dårlig, og derfor ble jeg en kandidat for frys i naturlig syklus. Noe jeg er jublene glad for i dag :)

Lykke til! Håper du er like heldig som vi er :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...