Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Fikk beskjed om at jeg har pco i dag, og jeg vet absolutt ingenting om det. Noen som kan forklare?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Min lege sa at det ikke var noe problem om jeg skulle ha flere barn.. Lurer på om ho snakka om en slags hormonkur...? Hørte ikke så godt etter siden jeg er FERDIG med graviditeter! Les litt her du! http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Infertilitet/Sykdommer-som-kan-fore-til-infertilitet/PCO-og-PCOS/
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 finnes grader av denne.. Jeg fikk påvist en lett grad, gikk ned 10 kg og vips så ble jeg gravid.. Google pco og pcos og søk opp feks en lege som heter Ezter Vanky..hun er svingod på dette området!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Kjenner flere som har pco og pcos. Samtlige har barn i dag Noen har flere. Ingenting er umulig! En må kanskje bare belage seg på at det kan ta lengre tid, og at en kanskje må ha hjelp. Halvparten har klart det på egenhånd. ..bare tenkte det var greit å høre litt "statistikk". Hehe.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Tusen tusen takk for svar. Følte babydrømmen ble litt knust i dag, men ser at det fremdeles er håp Blør og blør jeg nå, så jeg skal gå på provera, i hvertfall 3 mnd, kanskje 6 mnd...så får vi se hva som skjer. Men jeg fikk også beskjed om at jeg burde gå ned i vekt, men at pco kan gjøre det vanskelig å gå ned, så da får man bare stå på!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Jeg ble gravid etter 13 mnd. Ingen behandling, og ingen eggløsningstester eller noe. Det er jo litt vanskelig å beregne eggløsning, for syklusene er jo så lange... Mine var mellom 7 og 9 uker. Lykke til, dette er ikke noe pes!!!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 brukte lang tid med første mann. Tok vel halvannet år før det satt. Tok ingen hormoner eller noe. Men andre mann gikk det mye raskere, men da hadde jeg gått ned mange kilo. De sier det er lettere hvis man har gått ned noen kilo. Babydrømmen din er ikke knust i alle fall
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Tusen tusen takk for fine svar! Dere er helt skjønne Vi har jo prøvd i over tre år, og jeg har hele tiden hatt mistanke om at noe ikke stemmer...og etter mange ultralydundersøkelser ble det da oppdaget i dag. Synes det er litt tøft akkurat nå, men det er så godt å vite at løpet ikke er kjørt! Og samtidig er det godt å få en diagnose....så slipper man å lure lenger.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Jeg har PCOS, hadde prøvd å bli gravid i et år da jeg fant det ut. Fikk da begynne på metformin, da fikk jeg syklusen igang igjen og ble gravid innen 3 mnd. Så det er absolutt håp.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #11 Skrevet 29. april 2010 Neida, babydrømmen er ikke knust! Jeg har PCOS og Endometriose. Fikk først en gutt som kom naturlig (etter noen mislykkede hormonkurer), så enda en gutt med prøverør. Vi priste oss lykkelige over at vi klarte å få to barn slik at vår førstefødte ikke ble enebarn. Og jammen kom det ikke en liten overraskelse til! Har nettopp født vårt tredje barn, som kom helt av seg selv, en liten prinsesse denne gangen. Sukk, livet er slett ikke verst:) P.S. Det har riktignok ikke skjedd så enkelt som det kanskje høres ut her, dette har for oss vært en 12 år lang prosess med mange skuffelser. Men når sluttresultatet er blitt så bra så spiller det ingen rolle nå Poenget mitt er at du har veldig gode sjanser til å få de barna du ønsker deg selv om du har PCO. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #12 Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for snille, gode og trøstende ord Det er så godt å høre. Føler selv at jeg er veldig ung enda, siden jeg bare er 23 år, så jeg har jo fortsatt litt tid før klokka begynner å tikker. HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #13 Skrevet 29. april 2010 Jeg hadde menstrasjon så sjelden når jeg var ung/yngre, et år kun to ganger. Bra det så lenge du ikke prøver å bli gravid. Der var fedon lindberg som fikk meg på rett kjøl. Kjøpte to bøker og brukte oppskrifter derfra. God mat, lov å spise karbo i moderate mengder og fordi maten er riktig sammensatt blir blodsukkeret mer stabilt. Kan anbefale dette på det sterkeste. I tillegg til vekt nedgang ( og jeg var ikke overvektig ) ble menstrasjonsyklusen stabil for første gang i livet. Har to barn idag og begge gangene ble jeg gravid i første prøveperiode :-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #14 Skrevet 29. april 2010 De aller fleste med pco har nok litt vankeligheter med å bli det naturlig. Ofte kan det ta årevis, f eks 5-6 år før det klaffer og det har de færreste tid til i og med at man starter så sent med å få barn. Det som derimot er oppløftende ved pco/s er at de aller fleste får barn i livet. Det er bare en bitte liten prosent som aldri vil klare dette. Men statistisk sett så har man veldig gode sjanser. Jeg har hatt sykluser på alt fra 30- 200 dager og kroppen har vært helt i ubalanse. Da vi bestemte oss for barn tok jeg først provera for å få mens og så en enkel pergokur. Ble gravid og fødte en fullbåren gutt. Så det er absolutt håp selv med pco.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #15 Skrevet 29. april 2010 Har pcos og for oss tok det faktisk 7-8 år før jeg ble gravid. Vi hadde ikke planlagt barn før den tid heller, men hadde ikke brukt prevensjon. Tenkte mer sånn at blir det så blir det. Vi hadde kontaktet lege for henvisning for videre utredning da jeg fant ut at jeg var gravid naturlig. Hører mange sier at metformin og vektreduksjon er det som har hjulpet de. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå