Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei du:-)

Nå har det liksom vært mye frem og tilbake, men du var jo med i "vår originale gruppe" fra desember av......lurer bare på hvordan tingenes tilstand er for deg?

Hvor er du i løypa nå osv?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også!Gi lyd fra deg når du kan:)

Skrevet

Hei! Så koselig at dere spør!

Og gratulerer med graviditetene! Det er jo helt utrolig at både dere og Aiva har blitt gravide allerede. Mirakler skjer tydeligvis.

Neste uke skal vi endelig på forsamtale! Jeg har stort sett klart å slappe av og tenke på andre ting, heldigvis. Men noen tunge dager innimellom (som alle andre). Er jo veldig spent på hva de sier og hvordan planen blir videre, men er forberedt på at vi sikkert ikke kommer igang før utpå høsten. Helt greit på en måte, siden vi har venta så lenge på å bli gravide er jo ventetida noe jeg kjenner til og vet hvordan jeg skal forholde meg til, og så gruer jeg meg veldig til å måtte si fra om kommende fravær på jobben, så det slipper jeg jo da å tenke på før sommeren (må prøve å tenke på de få tinga som er positivt med å vente, he he). Men jeg gleder meg jo fryktelig til å bli gravid, så jeg drømmer om at de skal si på forsamtalen at vi kan sette i gang i mai! He he he, det må vel være bra å drømme seg bort iblant.

Hvordan går det med dere da? Får dere noe ekstra oppfølging, eller er det vanlige svangerskapskontroller hos fastlegen?

Skrevet

Så bra at du endelig skal få kommet deg på forsamtale!!!!! Det blir nok deilig å kunne på en måte komme ordentlig i gang.

Skjønner veldig godt at du har tunge dager innimellom, helt naturlig. Kan tenke meg det også er litt kjipt at jeg, Aiva og Smiley er gravide sånn helt plutselig.....når vi liksom var i samme båt ved juletider. Selv om man blir glad på andres vegne er det samtidig sårt. Kjente det litt når Aiva ble gravid. Samtidig som jeg unte henne den graviditeten mer enn noe annet, og jeg var glad på henne vegne, kjentes det også litt trist. Trist fordi man liksom så inderlig gjerne ønsker det samme selv.

Nå husker jeg ikke helt hva du har eller ikke har gjort i forkant av denne forsamtalen, men jeg fikk i alle fall beskjed om at jeg skulle ha lap operasjon på den første samtalen. De var veldig hyggelige, selv om det er litt sånn løpebånd. Er man innstilt på det, er de veldig hyggelige.

Jeg var hod Dr. O den 6. april for vi skulle jo da sette i gang med AIH. Jeg spurte henne da om ventetider på ivf. Hun sa at om jeg hadde satt meg på venteliste da (060410) hadde jeg begynt ivf i juni....så da får du kanskje en liten indikasjon på ventetiden. Du blir sannsynligvis ikke satt i ventekø ennå. Kanskje skal du få en lap eller røntgen, kanskje vil de prøve AIH på deg først....uansett blir dette her kjempespennende!!

Fravær får du bare ta som det kommer. Jeg sa at jeg gikk til behandling for nakken min jeg...så jeg brukte det de gangene jeg var borte;-)

Hold oss oppdatert da!! Og bruk oss hvis du har tunge dager, vi forstår det jo så inderlig godt:-)

Kan ikke svare for Smiley.....hehe....men jeg har det bra. Går opp og ned. Rart med det, når man prøver å bli gravid er det det eneste målet, når man så endelig blir det, er alt bare bekymringsfullt. Man er redd for alt;-)

Jeg har ingen spesiell oppfølging, har ikke vært på noen kontroller ennå. Syns det er for tidlig. Er bare 6+3 i dag.

Så lykke til neste uke, si fra åssen det gikk!!??

Klem

Skrevet

Signerer på alt Skaubinna skrev:)

Det går bra her , men jeg er veldig engstelig.

Kjipt det egentlig, at man lengter etter å bli gravid og når man først blir det så er man livredd for å miste.

Men er jo selvfølgelig glad også da.!Har mistet før så tar ingenting for gitt.

Forsamtale blir spennende for , da får dere også vite når dere skal igang.:)Godt å ha kommet så langt i prossessen, nå kommer nok ting til å gå fort fremover for dere:)

Masse lykke til.Hold oss oppdatert.

Skrevet

Tusen takk! Har en bra dag i dag og gleder meg virkelig til å komme igang!

Du har helt rett, Skaubinna. Selv om jeg har blitt veldig glad på deres vegne etter hvert som dere har kommet med gla'nyhen om at dere har klart det, så er det litt sårt, siden jeg ikke har tro på at vi klarer det selv. Hadde vi vært uforklarlig barnløse tror jeg at jeg hadde blitt mest oppmuntra av nyhetene, og tenkt at da skjer det sikkert oss også snart! Men siden vi vet grunnen (feil på svømmerne), ser jeg det ikke som noen mulighet å klare det uten hjelp. Men nå er jo hjelpen på vei ;-) Og det er jo av og til greit å ha noen som ligger et hakk foran, som man kan spørre om ting.

Er det forresten noen som har fått med seg om det bare er i juli det er ferieavvikling på riksen, eller om de bruker august også til det?

Skjønner at dere kan engste dere, men håper dere klarer å slappe og ta ting som det kommer (joda, lettere sagt enn gjort, tror ofte selv jeg skal klare det i andre sammenhenger, men...). Og at dere har noen som kan berolige dere og gi dere ordentlige svar på ting dere lurer på. Håper redselen for å miste igjen slipper taket etter hvert, Smiley. Kjipt å gå og være redd hele tiden. Selv om man vet at bekymringer ikke fører noe bra med seg, så er det jammen ikke lett å la være!

Takk for lykkeønskningene. Kommer nok innom og oppdaterer om ikke så lenge ;-) Ønsker dere ei god og bekymringsløs uke!

Skrevet

Håper du også kommer etter nå veldig snart Blåmeis-78!!

Alt bare bra her. Har passert 12 uker nå, så da håper jeg at jeg kan slappe av litt og senke skuldrene..

:-)

Skrevet

Utrolig deilig å ha vært på riksen! Det gikk fort og greit, og nå er vi liksom i gang på ordentlig!

Jeg slipper lap, så hvis det ikke skjer noe uventa skal vi være igang med første forsøk i august. Det er ikke så veldig lenge til, når man tenker på hvor fort ferien pleier å gå, og med alle helligdagene og alt som skjer i mai føles ventetida litt kortere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...