Gå til innhold

skulle hatt en sykemelding...kan man få fikset det over telefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått omgangssyka og har veldig lite lyst til å dra ut i det hele tatt, har begynt i ny jobb og trenger derfor sykemelding for å få penger når jeg er bort.

Noen som vet om jeg bare kan ringe ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert bra når det gjelder omgangssyke, det er jo også veldig smittsomt så det kan hende de foretrekker å ordne dette per tlf.

Jeg ville ringt.

Skrevet

Dersom du ikke kjenner legen din ekstremt godt, kan du ikke forvente at du får sykemelding pr telefon.

Men det går alltids an å prøve; bare ikke forvent deg at det skal gå i orden.

Gjest Morn du
Skrevet

Forsåvidt enig med deg i det, 0908, men å utsette x antall mennesker for smitte? Da ville jeg som lege stolt på pasienten, istedenfor å se på at vedkommende spyr ned legekontoret.

Skrevet

Det pleier å gå fint å ringe. Noen ganger vil legen at du kommer ned på kontoret en tur en dag eller to senere. Men de kan datere sykmeldingen fra i dag siden du har ringt. GOD BEDRING!

Skrevet

På enkelte legekontorer har de interne rutiner som tilsier at det aldri skal skrives ut sykemelding uten at det har vært foretatt en konsultasjon - uansett hva årsaken er, og at man er smittefarlig for andre.

Skrevet

ring. kan væære du må innom senere, men da kan de uansett tilbakedaterre fra da du ringte

Skrevet

Ring og si fra hvertfall. Da kan du dra om noen dager og få sykemelding fra idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...