Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #1 Skrevet 29. april 2010 Jeg har fått omgangssyka og har veldig lite lyst til å dra ut i det hele tatt, har begynt i ny jobb og trenger derfor sykemelding for å få penger når jeg er bort. Noen som vet om jeg bare kan ringe ned?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Det går sikkert bra når det gjelder omgangssyke, det er jo også veldig smittsomt så det kan hende de foretrekker å ordne dette per tlf. Jeg ville ringt.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Dersom du ikke kjenner legen din ekstremt godt, kan du ikke forvente at du får sykemelding pr telefon. Men det går alltids an å prøve; bare ikke forvent deg at det skal gå i orden.
Gjest Morn du Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Forsåvidt enig med deg i det, 0908, men å utsette x antall mennesker for smitte? Da ville jeg som lege stolt på pasienten, istedenfor å se på at vedkommende spyr ned legekontoret.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Det pleier å gå fint å ringe. Noen ganger vil legen at du kommer ned på kontoret en tur en dag eller to senere. Men de kan datere sykmeldingen fra i dag siden du har ringt. GOD BEDRING!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 På enkelte legekontorer har de interne rutiner som tilsier at det aldri skal skrives ut sykemelding uten at det har vært foretatt en konsultasjon - uansett hva årsaken er, og at man er smittefarlig for andre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 ring. kan væære du må innom senere, men da kan de uansett tilbakedaterre fra da du ringte
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Ring og si fra hvertfall. Da kan du dra om noen dager og få sykemelding fra idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå