Gå til innhold

Dr Brown flasker

Alltid usikker+2 prinsesser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig dumt spørsmål sikkert, men sitter på jobben og har ikke muligheten til å sjekke. Jeg lurte på om vi har Dr Brown flasker i Norge?

Og eventuelt om de er noe bra?

Brukte bare Avent flasker med førstemann, men ser at de er utrolige dyre flasker. Kan kjøpe Dr Brown flasker veldig billig fra statene, men vil bare kjøpe om jeg vet at de er greie og at de er tilgjengelige her når jeg trenger å erstatte diverse deler..

Takk for forhand, noen som gidder å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt Dr Brown flasker i Norge.

Du får kjøpt dem på bl.a veldig mange apotek, Barnas hus og mange norske nettbutikker.

Etter å ha prøvd noen forskjellige flasker endte vi opp med disse, da det var de som babyen vår spiste best med (han slet med en del luft i magen og spiste urolig og brukte lang tid med andre flasker). Diverse deler som smokker, lokk o.l har jeg kjøpt i samme butikker som nevnt over.

Skrevet

Tusen takk for svar! Høres ut at jeg kan trygt kjøpe dem og spare masse penger, foretrekker egentlig fasongen på dem overfor de Avent flaskene uansett.

Er takknemlig for at du tok tid til å svare :)

Skrevet

Barneavdelingen på Ullevål anbefalte på det sterkeste dr.brown flaskene, de er dyrere enn "vanlige" flasker, men det er det absolutt verdt med tanke på de skal hindre at babyen får luft i magen, de koster ca 100 kr. spm nevnt over er de å få kjøpt på de fleste apotek og barnebutikker som barnas hus og babyshop o.l.

Skrevet

Jeg kasta Avent-flaskene etter å ha prøvd Dr. Brown jeg!

Så ja - Dr. Brown-flaskene er bra! :)

Skrevet

Jeg takker for tipset. Jeg stakk ut og kjøpte flaske i går av merket DR. Brown. Jeg håper på suksess=) Jeg betalte 79,- for en flaske i en barnevognsbutikk. Flasketutene kostet 49,- for to stk.

Skrevet

Så på Ebay at jeg kunne kjøpe 12 stykker for ca 100 kroner, ny og uåpnet. Men har lest nå i etterkant at de er vanskelig å styre med og vanskelig å vaske pga den spesielle "valve" elelr hva den for noe heter som skulle hindre at luft kom ned i magen.

Er de vanskelig å bruke og/eller rengjøre? Er under halv prisen av Avent flaskene virker som de er 3 ganger så dyrt i statene ihvertfall.

Skrevet

Vi brukte bare Dr.Brown til første mann, han var flaske baby med mye vondt i magen så vi byttet ut alle mam og avent flasker da Dr.Brown var utrolig mye bedre for mini.

Dr.Brown ER litt mer komplisert å vaske da det er mange flere deler enn f.eks avent, MEN det er verdt det! Når man får inn teknikken på vaskinga så er det ikke store problemet :)

Anbefales på det sterkeste og jeg vasket ca 6-8 flasker i døgnet 7 dager i uka :) Så vet hva jeg snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...