Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Er i en litt vanskelig situasjon, da bf mener jeg skal ta buss (jeg har ikke førerkort) halve reisen på fredag for å levere mini og buss igjen på søndag for å hente mini halvveis. Bussturen, halve veien, tar ca to timer. Men problemet er at jeg ikke har mulighet til å gjøre det, da jeg har nok å gjøre de helgene jeg ikke har mini (jobb, lekser/skoleoppg, trening og andre ting jeg ikke har mulighet til å gjøre ellers). Pr.dags dato kjører bf hele veien, både fredag og søndag, og jeg betaler halve reiseutgiftene hans. Skal på FVK om en uke, og jeg vet at dette er noe BF vil få igjennom.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Det er enten sånn dere gjør det nå, hvor du er med å betaler, eller så skal dere faktisk dele på kjøringa. Hvordan du får det til er ikke hans problem, ei heller at du "ikke har tid". Her leverer jeg når barnet skal til samvær, og far kjører hjem igjen. Jeg har heller aldri tid, og det har passet fryktelig dårlig i over 1 år og vekke minstemann for å få levert barnet til en gitt tid hos far, men sånn er det desverre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Jeg syns du skal spørre inne på aleneforeldreforumet for de vet mer om det, og sjekke opp i reglene. Jeg har alltid hørt at det er opp til samværsforelder å både hente og bringe og at begge skal dele på utgiftene. Finn ut av dette før du skal på FVK.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Nei, det er ikke sånn det er. Det er i utgangspunktet samværsforelder sin oppgave å hente og lever barnet i forbindelse med samværet. Det er utgiftene til reise for barnet i fobindelse med samværet som skal deles av foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 Det er ikke samværsforelder som har ansvaret for henting og levering, med kun delte utgifter. Noe velger den løsningen. Andre velger å møte hverandre på halvveien, mens atter andre velger en til å levere og den andre til og hente. Dette er vel det som oftest praktiseres. Han kan nok ikke kreve at dere skal møtes på halvveien, men han kan kreve at du også enten henter eller bringer.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Er i samme situasjon selv... Utrolig vanskelig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå