Gå til innhold

110 cm og 15 kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt lite? synes gutten min begynner å bli veldig tynn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veel, min er kraftig bygd, 115cm og 24kg

Skrevet

Sjekk BMI da vel...eller det er jo helt forferdelig..

Skrevet

BMI skal ikke brukes på små barn.

Skrevet

Jo det er litt lite.

Ideelt skal ein 110 cm høg gut vere mellom 15,75 og 22 kg, så han er ikkje langt under normalområdet. Viss vekta har flata av over lang tid kan det vere greitt å snakke med lege eller helsesøster.

Men ein skal og tenke på at ungar ofte veks ulikt i vekt og lengde, at dei først legg på seg og så strekker seg nokre mnd etterpå, eller omvendt.

Guten vår er og ganske spinkel (108 cm og knapt 16 kg), men han har lagt jevnt (om enn sakte) på seg, har ok matlyst, og er frisk og aktiv så det bekymrar meg ikkje.

Skrevet

Jeg har en gutt på 130 cm og 22 kg. Han er tynn men spiser bra og er frisk og aktiv. Han trives. Noen barn er tynne, mens andre er litt tjukke. De er forskjellig akkurat som oss.

Så lenge barnet ditt ser ut til å trives så tror ikke jeg det er noe å beskymre seg for.

Skrevet

Takk for svar! Vekta har flata helt ut. Han var 99 cm for akkurat ett år siden, og da veide han mer enn han gjør nå. Han er fire og veier det samme som han gjorde da han var to. Legen har ikke vært så veldig bekymret, men vi er sendt videre til sykehuset, og skal dit for å ta endel prøver.

HI

Skrevet

Høres litt ut som min gutt det. Han er 117 cm og 17 kg. Han har gått opp knappt to kg på to år, er nå seks år gammel. Men legen var ikke det minste bekymret.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor spinkel han er. Jeg kjenner en gutt på 110 cm som er sped, han veier 18 kilo. Jeg kjenner en plugg på 113 cm, han veier 21 kilo. Utfra høres det lite ut med 15 kilo, men vekt er individuelt.

Skrevet

Jo det skal det. Det finnes egne kurver for barn og det brukes masse av de som jobber med det.

Hilsen en som jobber med overvektsprosjekt for barn.

Skrevet

Dette er langt mindre alvorlig enn overvekt. Det skjer svært sjeldent av norske barn som får den maten de har lyst på blir alvorlig undervektige

Skrevet

Akkurat de målene hadde jenta mi i sommer og jeg la ut ett lignende innlegg her :) Tok det også opp med helsesøster, men vi kom frem til at sålenge hun spiste bra og var i fin form var det ikke noe å bekymre seg for.

Her har det gått seg litt til, nå er hun 112cm lang og ca.17kg :)

Skrevet

Min er 104 cm og veier 16,5 kg. Han er normalt slank, så det høres litt lite ut. Det kan jo selvfølgelig bare være slik han er. hvis han spiser normalt og er normalt aktiv, har du nok ikke noe å bekymre deg for...

Skrevet

Leste ikke alt før jeg svarte, men det er jo bra at han blir sendt videre så lenge han ikke legger på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...