Gå til innhold

Den der "min 2 åring er tykk" tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så mange som gir slanke tips... Jøsses, trodde man skulle være forsiktig med det så lenge ikke ungene levde på Cola og sjokolade jeg...

Må innrømme at jeg ikke aner hva ungene mine veier en gang så jeg må jp være gal! Han på 3 syns jeg ser slank ut, mens hu på 2 ser litt rundt ut, men erfaringene med hennes bror tilsier at hennes fett vil være en saga blott i løpet av sommeren....

Og de som foreslår mer aktivitet... Mine barn går i hvertfall i bhg og de går i utebarnehage. Når de kommer hjem har de faktisk behov for hvile og å kunne lære seg å konsentrere seg om ting og ta det med ro også.

Livet kan ikke bare dreie seg om masse aktivitet og "grønn salat"! Enten har man da en syk unge eller så lager man en syk unge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hø? Jeg har ikke lest tråden du snakker om, men jeg antar at hun som ber om råd har vært hos helsesøster og fått beskjed om at barnet veier for mye og da er det jo smart å se på hva man kan gjøre med kostholdet.

Skrevet

Huff, uvitenhet er overvektsepidemiens verste fiende...

Skrevet

Gutten var 90 cm, og 16,6 kg. Sto i innlegget!

Skrevet

Var det noen som etterlyste det?

Skrevet

Det er forskjell på å slanke et barn og å være bevisst hva barnet spiser. Så i se & hør en toåring på 40 kg tror jeg det er, og det er i det tilfellet som i andre tilfeller foreldre/foresatte som må ta et ansvar.

Synes det er veldig trist å se overvektige, små barn. Han det refereres til er kanskje ikke tykk, men det er lov å følge litt med på utviklingen.

Skrevet

Det er forskjell på å slanke et barn og å være bevisst hva barnet spiser. Så i se & hør en toåring på 40 kg tror jeg det er, og det er i det tilfellet som i andre tilfeller foreldre/foresatte som må ta et ansvar.

Synes det er veldig trist å se overvektige, små barn. Han det refereres til er kanskje ikke tykk, men det er lov å følge litt med på utviklingen.

Skrevet

Har allerede skrevet flere innlegg på den første tråden så jeg gidder ikke å svare igjen. Særlig siden du tydeligvis har lest den andre tråden allerede.

Du ser ut til å ha gjort deg opp en mening, men den er ikke basert på det ekspertene anbefaler.

Skrevet

Ja, overvektige barn blir ofte overvektige voksne så det er god grunn til å passe på kostholdet. Det er jo noe annet enn å slanke da selvfølgelig :-)

Skrevet

Hvis du sjekker barne BMI en til denne 2 åringen ser du at han er obese, eller sykelig overvektig. Man skal følge med på overvektige barn, dette barnet er allerede sykelig overvektig.

Skrevet

Og eksperten er deg? Dummeste jeg har hørt. Det er VELDIG mange som fraråder slanking av barn, man skal kun være bevisst kosten og aktiviteten og det virket det da som om hun med barnet allerede var! Her er det tom en to åring, det er et LITE barn

Skrevet

Herregud, det er mye gærne folk!

Skrevet

Å sjekke "barne-bmi" får være helsestasjonen eller fastlegens oppgave ;)

Skrevet

Ja som du forstår kakledama så er det i den tråden flere råd om slanking enn tilrettelegging av kostholdet. Helt sykt!

Skrevet

Skal ikke mye til for å bli overvektig eller obese på de kalkulatorene heller..

14,6 kg: sunn vekt

15,6 kg: overvektig

16,6 kg: obese

Høyden var altså 90 cm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...