Gå til innhold

Sove ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere ungen sove ute i vogna?

Har ennå ikke fått meg til å gjøre dette...men nå begynner det å bli litt mildere vær her på vestlandet og har hørt at det skal være bra for babyen.

Hvordan gjør dere dette? Må uansett ha enten myggnetting eller regntrekk. Legger dere babycallen i vogna?

Ja, jeg er førstegangs, sorry men er helt grønn når det gjelder utesoving! Setter pris på seriøse svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange babyer sover bedre og lengre i vogn ute. Her sov lillemann i vogn fra han var kanskje 2 mnd.. husker ikke helt. Var heldige med å ha veranda med tak utenfor stuen, så trengte ikke babycall. Sto trygt og godt og hørte han med en gang. Myggnetting er et must ja. Babycall burde vel ligge i vognen. Vil absolutt anbefale og la barnet sove ute. Også veldig praktisk når dere er på besøk hos folk, sene sommerkvelder hvor som helst.

Skrevet

Her sov mini ute fra han var nyfødt (født i august). Har aldri fått han til å sove inne på dagtid(snart 3 år nå), med mindre han har vært syk og sovnet på sofaen. Hadde babycall i vogna hvis vi ikke var ute i hagen selv.

De aller fleste sover bedre ute enn inne.

Er det mye katter rundt dere, så ville jeg "investert" i et kattenett. Dette er litt kraftigere enn myggnett, og koster mellom 200-300kr på barneutstyrsbutikker.

Skrevet

Min lille på 7 uker sover ute en gang om dagen, sover da 4-5 timer i strekk...Mye lengre enn inne.

Har myggnettingen over å babycallen oppå vogna.

Funker helt topp!:)

Skrevet

Kjapp deg og få ungen ut i vogn! ;-) Det ER sunt og godt for unger å sove ute, og som så mange andre sier her; de sover bedre og lengre.

Pass på at ungen ikke blir kald på fingre og ører, ellers er det tempen i nakken som forteller deg om ungen har for lite, for mye eller passe mye klær på. (Men det visste du sikkert fra før...) Veldig bra hvis vogna kan stå under tak og skjermet for vær og vind. Frøkna her i huset sov faktisk masse i garasjen! Med åpen port og babycall, selvsagt ;-) Var ikke sjanse å få henne til å sove innendørs på dagtid, nei. Sov ute fra dag 1 etter vi kom fra føden. (født i mai) Sov ute i all slags vær, og helt ned i -18 - 20 grader, men DA er det viktig at det er vindstille og viktig å passe på barnets temperatur.

Skrevet

En av mine sov bare ute på verandaen. Babycall skal vel hels ikke stå så nært babyen så jeg la den aldri i vogna. Jeg sjekka med jevne mellomrom, og brukte ikke myggnett siden luften blir ekkel og ingen katter kom seg opp dit.

Skrevet

Takk for svar folkens! :)

Kunne aldri hatt han ute fra han var nyfødt..(-10 grader og masse snø da hehe) Men må begynne å prøve etterhvert, kanskje han sover bedre og lenger!

Skrevet

Svarer fra da han var liten jeg da ;)

Men han sov alltid ute på de to duppene han hadde på dagen.. Hadde på myggnetting.. Og regntrekk om det regna sidelengs.. (Han stod under taket på inngangspartiet)

La babycallen i vogna, og kikka til han innimellom i tillegg..

Kommer til å gjøre akkurat det samme med nestemann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...