Gå til innhold

Om du er en halv dag på jobb,så går hjem fordi du er syk...hva gjør du da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver egenmelding,eller regnes det som en arb.dag?Dskuterte det med en veninne i dag,men vi blir ikke enige om hva som er rett.

Skrevet

Skriver egenmelding, og "taper" da de timene jeg har vært på jobb. Egenmelding gjelder for hele dagen.

Alternativt tar avspassering i stedenfor, om jeg har få egenmeldinger igjen.

Skrevet

Dersom du har vært på jobb i 4 timer eller mer så trenger du ikke å bruke egenmld.

Men går du feks etter 2 timer så må du skrive egenmld og bruke en dag. Går altså ikke å bruke timer eller halve egenmldsdager, men etter 4 timer på jobb så har du liksom vært på jobb....

Skrevet

Går hjem. Det regnes som en full arbeidsdag.

Skrevet

Om man er timesbetalt med stemplingsur da ? Vakta er egentlig på 8 timer, men om en går hjem etterfire. Skal man ikke skrive egenmelding da ? Ikke ia bedrift.

Skrevet

Kommer nok litt an på hvor man jobber... men på de fleste steder så får ikke det noe konsekvenser så lenge du har vært mer enn 2 t på jobb... da skal det ikke få lønnskonsekvenser.

Skrevet

Også delte meninger her..Jeg mener det gjelder som hel dag om du har vært over et visst antall timer,og at du da ikke skriver egenmelding.

Skrevet

På jobben min (statlig bedrift) skal vi bare skrive egenmelding for hele dager vi er borte.

Dvs at dersom jeg kommer på jobb, er der en time og blir syk så skal jeg ikke levere egenmelding for den dagen.

Skrevet

Loven (hvertfall som gjelder for min arbeidsplass) sier at vi må ha vært der halve arbeidsdagen. Altså 4 timer. Men internt er det greit om vi er der 2-3 timer. Får full dag, eller tar det igjen senere.

Skrevet

Jobber privat i IA-bedrift, og vi skriver det på velferden samme hvor kort tid man har vært på jobb, bruker egenmelding bare når man er borte hele dagen.

Skrevet

Stempler ut på syk del av dag. Leverer ikke egenmelding.

Skrevet

Hva med og snakke med sjefen? Så får du vite hva som gjelder for din arbeidsplass?

Er ulikt fra sted til sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...