Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Har en kastrert hannkatt som er 2 år. Ga han ormekur for en mnd siden men har ikke blitt noen bedringer så lurer på om noen har noe lurt å komme med? Han tigger som en hund, så derfor jeg gjennomførte kuren. Dette etter råd fra dyrlegen da tiggingen kom veldig brått. Han hopper på ovnen når jeg lager mat, den som f.eks har en kjeks i hånden fotfølger han og han mjauer og maser konstant nå. Han har ikke blitt tynnere så tror ikke det var orm i utgangspunktet heller. Han har bestandig tilgang til friskt vann og tørrfor. Brukt spesialfor for kastrerte katter men i den siste tiden har jeg prøvd flere forskjellige men problemet er jo at han spiser tørrfor men maer likevel..og tigger. Hatt en del besøk de siste dagene og da begynte gjestene bemerke det og så ei følte seg litt ille berørt da han fotfulgte hun og hoppet oppetter henne når hun sto på kjøkkenet. Hvordan fjerner en slik uønsket adferd hos en katt? Er forresten en ragdoll. Noen som vet om denne rasen kanskje bare er slik;)?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Generelt: ALDRI gi han noe når han tigger. Heretter skal han BARE (med vekt på bare) ha sin egen mat. Ikke en smak av noe annet en gang. Til slutt blir han sulten og spiser sin egen mat. Hvor lenge etter kastreringen kom det? Kastrering kan gi svært økt matlyst. Jeg tror heller ikke det er orm. beklager, ingen råd utover dette... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Han ble kastrert ved 6mnd pga at han markerte inne så henge nok ikke sammen med det. Nei jeg gir han ikke noe men nå og da får han jo fisk eller våtfor. Men prøver holde det til for for kastrerte katter da jeg vet de kan legge fort på seg etter kastrering. har bestandig hatt hund før så er litt "sjokkert" over hvor mye en katt faktisk kan tigge hehe;)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Hei Katter skal bestandig ha maten og drikken sin stående fremme. Kastrerte katter kan spise opp til 17 ganger i døgnet, så det er viktig at det står frem hele tiden De spiser også mye etter kos. Dette er helt normalt Du kan gjerne gi han våtfor 1 gang daglig. Men ikke så mye Det som kan være greit, når du spiser middag f.eks. Er at han får våtforet sitt da. Samtidig som du spiser. Om han maser, hopper på benken eller lignende. Så kan faktisk et lite triks være å ha en vann sprayflaske stående fremme. Så når han gjør noe du ikke liker, så sprayer du vann på han. Har gjort dette med alle kattene vi har hatt, å det er veldig effektivt.. For det gjør ingen skade, men det er ubehagelig ettersom det er vann. Kastrerte katter har forresten lettere for å få blærekatarr, så vær litt oppmerksom om han blir i dårlig form
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Takk for svar! Han har bestandig mat fremme men han vil ha annet enn tørrfor;) Men skal prøve med en vannflaske ja:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 katter kan trenge mer enn bare tørrfor. anbefaler deg å gi han bløtfor 1-2 ganger om dagen om du kjøper sånne posjonspakker fra kittekat eller whiskas. katten vår er blanding av norsk skogkatt og tyrkisk angorakatt,han må ha tørrfor framme hele tiden og får bløtfor 2-3 ganger dagen og han er ikke overvektig. kan hende han trenger mere mat enn tørrfor.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 HI: Sluttet han å markere seg inne etter dere kastrerte han?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Ja får bare gi han våtfor eller fisk oftere da. Fins jo våtfor som er å få kjøpt hos dyrlegen som er til kastrerte katter men blir jo fort dyrt da. De siste dagene har hat fått hver dag men han maser jo like mye.. hehe, skikkelig jamring. Og ja, han sluttet markere etter kasteringen. Var skikkelig ille en stund emn det gikk fort over. Tror han bare tisset inne 1 gang etterpå, i motsetning til flere ganger om dagen før kasteringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå