Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 hvor mye blir det? - antall overnattinger? hva er en overnatting i uken + overnatting fredag til levering bhg mandag, annenhver helg? blir det 60/40?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 60/40 blir 12 overnattinger i måneden ca. Tror jeg. To overnattinger i uken og annenhver helg. Om barnet overnatter fra torsdag til bhglevering på mandag annenhver helg mao. Slik jeg forstod det på familievernkontorsamtalen vår.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #3 Skrevet 29. april 2010 Fant noe her når jeg søkte: "Det tilsvarer at dere deler feriene likt. Men til hverdags har mor 9 og far 5 netter hver periode på to uker. Altså kan far ha 3 netter annenhver helg og en natt midt i hver uke. Eller 4 netter annenhver langhelg og 1 natt midt i annenhver uke. Eller 5 netter annenhver langhelg." Da har vi alternativ 1: "far ha 3 netter annenhver helg og en natt midt i hver uke." Det er da 60/40? hva om... far får en overnatting til i uken? da går det over 40% og mor mister rett på stønader? En annen ting: hvordan skulle det løst seg med en ekstra dag i uken - for at det skal være en god ramme for barna og ikke oppstykket og rotete?? største begynner på skole nå, og da mener jeg barnet bør ha et hovedhjem, ikke bo i en bag frem og tilbake. skolebøker, gymtøy, beskjeder fra skole osv osv. far bor litt lenger unna ennn gå avstand også. jeg har det fint slik vi har det jeg, men aner at x-en vil be om en ekstra dag, og det ser jeg ikke helt løsningen på...... ?????
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Jeg er også enig med deg at barn bør ha et hjem og kanskje enda viktigere når det blir skole. Det med å følge opp med beskjeder, lekser osv.. Bor dere i nærmiljøet til hverandre?? Jenta mi er hos pappaen sin annenhver helg og nå som vi flytter tilbake til Oslo, så vet jeg at han vil ha mer samvær. Men jeg er usikker på om det er godt for henne. Jeg merker så forskjell på henne om er der mer enn en helg.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2010 #5 Skrevet 30. april 2010 Vi bor ikke i nærmiljøet til hverandre akkurat nå nei, han bor vel ca 30 min kjøring herfra. og gjerne endel rush gjennom sentrum for hans del... Men han snakket om at han skulle flytte, til et bedre sted for ungene, så jeg håper på sett og vis at det blir nærmere skole... Han er vel ikke den som har vært flinkest med beskjeder og sånn fra bhg, det henger jo i dagevis hvis han i det hele tatt tar det med. Så jeg føler meg ikke trygg på at alt av beskjeder og sånn blir fanget opp dersom det er han som mottar dem. Jeg vil ha kontrollen. Det kan jeg ikke legge skjul på. Vil ha orden, kunne planlegge, struktur.... Mens han kaller meg kontrollfrik... Er jeg kontrollfrik fordi jeg vil vite hva som hele tiden skjer rundt ungene, at jeg vil ha informasjonen som trengs hvis det er ting som arrangeres og hvis det er ting de vi må vite i forhold til det, ting som skal være med, oppmøte osv og sånn!!?? Han har påstått at vi ikke har 60/40, ble litt i tvil da, men det ser jeg jo at vi har det. (han har dem fredag-mandag og en overnatting hver uke). Ut i fra det jeg skrev tidligere ang fast bosted, samt det å vite at informasjonen som blir gitt i skole/bhg blir fulgt opp etc., MED MER ,ønsker jeg bare å fortsette slik vi har det idag. Nå når skolen begynner, mener jeg det er viktig med klare rammer rundt bosted og at det ikke blir for mye frem og tilbake i pose og sekk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå