Gjest Skrevet 28. april 2010 #26 Skrevet 28. april 2010 Jeg ville i hvert fall ikke "slanket" en toåring uten å snakke med en lege først. Det kan jo være så enkelt som at barnet er i en vokseperiode og trenger mye mat. Ellers skader det selvfølgelig ikke å lære barna å like grønnsaker, også til andre måltider enn middag da :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #27 Skrevet 28. april 2010 Det er jo nettopp det vi sier, kontakt lege. Det som er ille er alle de som mener at HI absolutt ikke bør bekymre seg. Hvordan i allverden vet de det? Og det er klart man skal følge med på BMI en til små bar, hvis det er mistanke om usunn vekt..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #28 Skrevet 29. april 2010 Jenta mi er 2,5 år og hun har akkurat vært på kontroll. Er 16 kilo og 93 cm lang. Ingen grunn til å bekymre seg, ifølge helsesøster:-)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #29 Skrevet 29. april 2010 Gutten min var 16,5 kg og 90 cm da han var 2 år og 4 mnd (2 årskontrollen). Han var innenfor normalkurvene hos helsesøster. Ja, han er en kraftig og solid gutt og som neppe aldri blir noe "sylfide". Overvektig??? NEI. Jeg tok det faktisk opp med helsesøster siden han ligger så høyt på kurven, tilbakemeldingen var at det ikke var noe å bekymre seg for. Og fra barnehagen er tilbakemeldingen at han er selve eksemplet på en frisk og sunn gutt!!! Vi foreldre er som dere, HI. Sunne og slanke. Jeg ville ikke bekymret meg.....
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #30 Skrevet 29. april 2010 har en liten gutt som blir 2 nå i mai,han er 83 lang og 9 kilo.... så det er nok stor forskjell på de små
Gjest Skrevet 29. april 2010 #31 Skrevet 29. april 2010 Vår gutt var 17.1 kg og 92 cm da han var 2 år og 3 mnd. Noen mnd senere har han plutselig strukket seg enormt og bruker 104 i klær. Hoppet over 98. Vet ikke hva han veier. Men synes nå han ser nesten tynn ut. Regner med mye mer aktivitet fremover nå også... Vi lever forholsdvis sunt, og aldri om jeg skulle ha slanket han................... Han er også glad i mat og spiser det meste Heller det enn å bekymre seg for om de får nok! Synes jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå