Hellobaby Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Jeg har hatt det så sykt travelt i det siste, så har ikke hatt så mye tid til å sitte på pc'en! Men en liten babyoppdatering (skryteliste!): Jenta har fått to tenner, og var bare 3,5 mnd når hun fikk den første :-) Hun har begynt å rulle fra rygg til mage nå nettopp, og hun er 4,5 mnd, så er jeg er jo superstolt av det seff!! hihi... Hun ligger helt på gjsnt mht til vekt og lengde - nå tippet hun akkurat over på 7 kg. Vi styrer med vasking og pakking, for på lørdag reiser vi to uker til Hellas. Jeg er litt nervøs, for rutinene er liksom så greie her hjemme, og er redd det bare blir tull når vi kommer ned dit! Hun pleier å legge seg kl syv-åtte, men tenker at vi gjerne vil ut og spise i de tidene, så da må hun jo i såfall sove litt i vognen.. Har noen av dere reist på ferie med bebisenen deres? Hvordan gikk det? Vil veldig gjerne høre andres erfaringer!
Kgw og Lillebror Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 HelloBaby, kjekt å "se deg"igjen! Her er gullet blitt 5 måneder, riktig en liten tøffing som ruller rundt på gulvet, elsker å tulle med oss og er blid som ei sol hele dagen. Han har begynt å strekke armene mot oss når han vil opp, veldig koselig. Han er også straks 7 kg og 64 cm (målte han forrige uke), begynt med litt mat og han digger det. Ingen tenner her ennå. Vi skal også til Hellas, drar rett etter 17. mai. Var også til Hellas med jenta vår da hun var 5 mnd, alt gikk supert, både fly, mat og rutiner. Hun badet i havet, og sov i vogna når vi var ute på kveldene. Skal du ha med stor vogn eller reisetrille? Vi tenker å kjøpe en solig reisetrille med rygg som kan legges helt ned, Simovognen vår er så stor og tung å ta med. Har en plan om å ikke pakke ut trillen fra emballasjen før vi er fremme, slik sikrer vi at den ikke ødelegges under flyturen;) God tur!
Gjest eelis+kian Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Hello (hihi), jeg lurte litt på hvor du hadde blitt av! :-) Så morsomt med tenner! Er det ikke rart hvor fort tida går - plutselig har de blitt så store! Kian er nå 6,5 mnd (hjelp!), og kravler og knør over alt, bortsett fra fremover. Han har ikke helt skjønt det der med å åle seg, så jeg sitter spent og venter, hehe. Jeg har sluttet å gi mat på natta, men jeg venter enda på at han skal sove natten gjennom. Den siste uka har han vært oppe 5-6 ganger hver eneste natt, og jeg er trøøøtt! Han får bare vann i senga, også stryker jeg han over hodet og sier hysj. Han sovner fort da, men ca klokken 04.30 våkner han og holder det gjerne gående i en time, enten til jeg gir opp, eller til han ikke gidder mer. Og når han finner det for godt å sovne igjen, sover han til 08.00, så jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor han våkner heller. Han er vel ikke sulten? Jeg skal til hs på tirsdag da, og da skal jeg spørre og grave til hun blir svett, hehe. Dessuten er jeg litt redd for at han ikke legger på seg nok når han ikke lenger spiser på natta, så det blir spennende å se :-) Så morsomt med sydentur! Det går sikkert bra å sove i vognen mens dere er ute og spiser, med litt kreativitet kommer man langt!
Hellobaby Skrevet 28. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2010 Ååå, så skjønt at han tar armene opp sånn! Mi veiver litt med armene sånn at jeg av og til tror hun strekker seg mot meg, men når jeg går inn for å virkelig teste d, gjør hun det ikke likevel, så vet ikke akkurat hvor bevisst dette er enda. hehe... Hvor skal dere i Hellas? Dere tar fly ned når vi tar fly hjem igjen da. hehe.. Jeg har ei trille som står i kjelleren enda, og var nede og vurderte den litt. Men den kan jo ikke legges helt ned, så vi tar bare den store vogna. Har i sportsdelen nå da. Det blir et styr å få med seg alt bagasjen, men tenker på målet - å komme inn på hotellrommet og slippe alt.. Puh.. hehe.. Det blir herlig det! Så er et to uker til vi må drasse på alt hjem igjen. Jeg vurderte å kjøpe en sånn hard emballasjegreie man kan ha rundt vogner, men den kostet masse. Og så sjekka jeg med forsikringsselskapet, og joda - blir den skjev eller ødelagt i flyet, så får jeg dekket det på forsikringen. Blir utrolig deilig :-) Vi skal til Rhodos fra Sola flyplass. åårh, reisefeber!
Hellobaby Skrevet 28. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. april 2010 Må le av Kian! Synes jeg ser ham, hihi.. Miriam snurrer rundt og rundt og ligger gjerne med hodet der beina skulle ha vært i senga om morningene, hehe.. hun kommer seg egentlig et stykke avgårde, men det er bare aking på ryggen foreløpig, og seff uten mål og mening! hihi.. De er så skjønne :-) Det høres stress ut det der om netten. Jeg har hatt sååå flaks med mi - nå sover hun fra åtte til åtte uten å våkne. Ikke alltid da, men om hun våkner en gang før det iblandt, så gir jeg henne faktisk mat, fordi hun våkner ikke pga det er en uvane hun har (siden det er så sjeldent). Så gir henne bare da de få gangene hun våkner og vil ha. Jeg har kjøpt badebleier! Men hvor varmt bør bassengvannet være for at hun kan bade egentlig? Vil ikke akkurat påføre henne en forkjølelse heller! Men hun elsker å bade - hun spreller og hoier sånn med bena og hele kroppen i badekaret sitt at det skvulper og skvetter utover hele meg og badet. Storebroren synes jo det er kjempemorsomt da! hehe.. Jeg og, bare at det er jeg som må skifte klær og tørke opp etterpå...:-) Uff, nå ble d jammen sent! Pleier å legge meg tidlig, sånn halv ti ti.. Trenger søvn - det gjør vi nok alle babymammaer! :-) Natta! :-)
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 29. april 2010 #6 Skrevet 29. april 2010 Ååhh HEI!!!! ) Du har vert savnet altså. Skrev faktisk et inlegg og spurte etter deg for en stund tilbake. (tror det ligger på side tre) Så bra du har det bra!! Her går ting supert. Elida MArie har blitt så stor. Snart fem mnd. Hvor har mnd blitt av? Hun ruller nå fra mage til rygg, og fra rygg til mage.. Snur seg 180 gr når hun ligger på ryggen og har begynt og løfte på rompa og skyve med beina når hun ligger på magen. Har fortsatt ei skikkelig sove jente så her begynner dagene stortsett ved ni tiden. ) Hun er blid, fornøyd og en ny unge etter vi fikk byttet mme. (hun var alergisk mot egg stakkars) Var mye hyl, skrik og lite spising de første mnd. Hun fikk utslett på armene osv. Nå er hun blid hele dagen, blåser bobbler, ler og sjarmerer oss i senk. Vi var på påsketur i påska. Kjørte seks timer med bil og Elida sov og koste seg i bilen. Kunn våken når vi stoppet for og spise/handle. Hun trives der hun er og koste seg med masse oppmerksomhet av tanta og onkelen og hennes fadder med mann. Var så koselig. Jeg er i fin form. 100% tilbake til megselv etter fødsel. Rett i mine vanlige klær, og er super fornøyd!! Så koselig og høre fra deg. (Les tråden jeg skrev til deg da. Så skjønner du at du var savnet) Ha en super tur! Kos dere masse og nyt ferien. Det er velfortjent! Store klemmer fra Ida og Elida.
Gjest eelis+kian Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Ja, ake på ryggen, det gjør Kian også! Det er ganske morsomt å se på, hehe. Men jeg må innrømme at det er litt kjedelig at de har blitt så mobile i sengen! Jeg må opp flere ganger hver natt bare for å snu Kian. Han kommer seg over på magen i sengen, men ikke tilbake, og ofte knør han hodet heelt oppi sprinklene, og da våkner han og er SINT. Hehe, så søt atte! :-D Bassenget bør vel være rundt 30 grader, det er i hvert fall det vi har på babysvømmingen. Husker det ble avlyst en gang det var noe feil med varmeanlegget og bassenget var kaldt. Bading er jammen gøy du! Vi har begynt å slippe babyene under vann på babysvømmingen, og det er stas :-) Lilletroll plasker og hyler og står i, han storkoser seg i vannet. Heldig du som har sånn luksus at du kan sove hele natten!
Hellobaby Skrevet 29. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2010 Eelis+Kian: 30 grader ja, høres passelig ut. Vi får se hvor varmt d er når vi kommer ned :-) Høres kjempegøy ut med babysvømming! Jeg hadde også lyst til det, men da måtte heg hatt barnevakt for storebror mens vi var der, og d ble litt stress da,,, Men kan se for meg at d er gøy! Husker når lillesøstera mi var liten - da var jeg med på babysvømming med henne :-) lykkeligeida er mamma: Jeg ble helt rørt av det du skrev.. :-) Jeg skrev tilbake på d, d ligger nesten øverst nå tror jeg :-) Nå skal jeg bare brette klær og pakke litt til, så er det senga :-) klemz! :-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Hellobaby, så bra at du er tilbake! Har vært lite skravling her i det siste. Og når du endelig kommer og sprudler med ditt nærvær, så drar du jammen fra oss igjen... Men det er vel fortjent med en ferietur, håper dere koser dere MASSE!!! Anton har blitt 5 mnd nå, men han gidder ikke dette styret med å rulle rundt, åle osv. Er jo mye mer behagelig å bli bært rundt av mamma (som for øvrig var til kiropraktoren med ryggen sin i dag, og som må tilbake igjen i morgen tidlig...). Han har dessverre ikke sluttet med hyling og skriking heller. Tror jammen han kommer til å fortsette slik til han blir konfirmert, jeg. Kjenner jeg blir litt misunnelig på alle dere som har slike blide sovebabyer... Men når han først er blid og smiler så er jo alt glemt da, og jeg bare digger den lille sjarmøren :-) Har bestemt meg for å prøve å fokusere på det positive nå, og en ting som er bra er at han sovner før kl. 19 hver kveld, uten protester! Og det er da noe :-) (Så får det heller være at han våkner tidlig). Vi er forresten også med på babysvømming, og da STORKOSER han seg! Rart å være på en plass der så mange babyer er samlet, og ingen skriker... Tror for øvrig han har begynt å få denne separasjonsangsten også (DET er han selvfølgelig tidlig ute med...), for nå er det MAMMA som gjelder, og det hele tiden. Er jo litt søtt også, at han er så avhengig av meg :-) Ha en feiende flott ferie! Vi skravles... Gleder meg til å høre alt du har opplevd når dere kommer hjem igjen.
Kgw og Lillebror Skrevet 29. april 2010 #10 Skrevet 29. april 2010 Hei igjen, vi skal til et Blue Village hotell på Kreta, drar fra Oslo. Tips ang vogna, du kan leie en "sånn hard emballasjegreie" gjennoom et firma som driver med dette, forhåndsbestill på internett så får du den når du kommer for å sjekke inn. Koster under 200 kr pr. uke. Slik er det iallefall på Gardermoen da dette firma samarbeider med Star Tour som vi resier med. Drar du alene med ungene eller er dere flere? Ang bading. Min datter var under 5 mnd da vi var i syden, hun badet både i havet og basseng, tror ikke det gjør noe med litt kjølig vann når det er varmt i luften. GOD TUR!!
Hellobaby Skrevet 30. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2010 Kgw og Lillebror! Vi skal reise med ei venninne. Fatter ikke at hun gidder, for d blir jo tidlige og "kjedelige" kvelder, risiko for å bli vekket flere ganger om natten, og eldstemann digger henne, så han er på henne hele tiden og vil leke! hehe.. Men hun gleder seg masse hun også, så bare håper at hun ikke angrer når vi har vært der noen dager, og hun kanskje finner ut at det ikke var så god idè likevel. Mohahah.. Neida, tror nok hun vet hva slags ferie d blir :-) Dere badet med babisen altså? Ja, jeg tenker at d går jo an å prøve seg frem. Har ikke peiligg på hvor varm sjøen er nå, men når d er varmt på land, bør d jo kunne gå an å la henne plaske litt i bassenget i hvertfall! :-) Jeg er for sent ute med å få tak i en slik emballaje nå, men fåt,r bare satse på at vogna ikke blir fullstendig ubrukelig. Jeg har sett på hvordan bagasjen til folk blir kastet inn i flybagasjerommet, og d er rene galskapen! Ikke noe careful, fragile cargo- tenknig der i gården nei! Men har jo forsikring da. Da jeg var litt yngre, og skulle til syden for å feste og kose meg, hadde jeg med meg ghetto-blasteren min, og den ble totalt smasha på vei ned. Husker at d var veldig dumt!! God tur til dere også! Weeeeeeee! nå skal vi ikke fryse mer på leeeenge! :-)
Hellobaby Skrevet 30. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2010 eelis+Kian: Jenta mi og har en tenden til å gnure hodet inn mellom sprinklene, og hun blir kjempesint hun også! Må le... De er ikke så smarte enda.. hehe.. Jeg må rette på henne flere ganger om natta, for hun sparker av seg dyna, og ligger på kryss og tvers.. Nåb bare håper jeg at hun får sove godt på ferie, hvis ikke våkner jo alle sammen om nettene, og d blir jo slitsom da.. Blir spennende å se hvordan alt går! :-)
Hellobaby Skrevet 30. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2010 Tigerlise&Anton : Oi, pass på ryggen din! D er TUNGT å bære bebisen hele tiden - det vet jeg, for min første baby var akkurat sånn. Han skulle bare bæres, han skrek mye (kolikk), og han var typisk den eneste babyen som skrek på barseltreffa, på babytreningå osv.. Så jeg slutta bare å trene med ham, for d ble bare stress av d.. Skriker Anton mye? Eller er han bare en liten, ekte mammadalt? hihi.. Søtt... :-)) Bra han koser seg på babysvømming da! Jenta mi er ikke redd for andre enda, men d kommer nok d også. Det er generelt viktig i livet - å fokusere på det positive! :-)) Det kan være en utfordring i blant, men om man klarer det, blir man lykkeligere, rett og slett :-) Jeg har måttet øve meg på det mange ganger selv, hehe.. Det er så koselig å lese at dere faktisk merker om jeg ikke er her inne på en stund. Blir helt rørt jeg! Blir glade i dere jeg fulgt mest med på, og tenker ofte på hvordan det går og sånn. Har bare vært utrolig busy i d siste, og d blir ikke bedre etter ferien! Da har jeg to uker på meg til å pakke sammen "huset", og flytte alt langt avgårde. Skal flytte der hvor pappadelen av familien bor, bare for å bli enda bedre kjent med dem osv. Og lettere å få jobb der i den bransjen jeg er i, enn her. Så tror at alt ordner seg! Det gjør d om man bare står på! :-)
Tigerpote Skrevet 1. mai 2010 #14 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Så koselig med ny skravletråd! Så morsomt å se hvordan det går med alle. Her har vi i grunnen ingen rutiner for tiden, andre enn de som faller naturlig. Vi har bodd her og der og i grunnen vært "hjemløs", og nå har vi flyttet igjen, så da blir det så som så med rutiner, og det å være konsekvent med legging osv. Men det går bra for det! Vesla sovner et sted mellom 20-22 som regel, og det er deilig. Hun får 2-3 måltider om dagen, og hylskriker somregel når jeg prøver å amme henne på dagtid. På kvelds-nattes-og grytidlig morgen-tid, er pupp suverent da:) Så om dagen sitter jeg og håndmelker. Vi står opp et sted mellom 8-10. Bæsjen er annerledes og lukter sterkere, men jeg liker den lukta også jeg. Synes absolutt ikke det lukter så fælt som alle sier:) Hun begynte jo også å snu seg fra rygg til mage rett før hun fylte 6 mnd, etter at vi har kranglet om dette i flere måneder. Plutselig var det greit, og nå er hun rett og slett spinnvill. Jeg må holde øynene på henne hele tiden, en kjapp tur på kjøkkenet etc, så ligger hun et helt annet sted enn hva hun gjorde da jeg gikk. En dag lå hun plutselig bak tven? I alle dager;) Hun ruller og åler, studerer hendene sine som om det var det vakreste hun noen gang har sett (og det er de jo). Hun spiser på tærne og synger av full hals. Hun sier "mam"! rett som det er og "nei"! når vi skal kle på, men jeg vet ikke hun hun legger den betydningen i ordene. Av og til ligger hun nesten i en slags opp og krabbe-stilling, men jeg vet ikke helt. Hun tar opp lekene sine og studerer dem nøye, før hun kaster dem veggimellom og tar en ny. Plutselig kan hun ligge på gulvet leeeeenge og bare leke. Jeg elsker Vesla over alt på denne jord, og klarer ikke å forestille meg hvordan livet var uten henne, selv om hun bare er litt over 6 mnd. God tur Hellobaby! Høres herlig ut med sol, strand og sommer:D
hønny-bunny Skrevet 2. mai 2010 #15 Skrevet 2. mai 2010 Hei,så bra at vi kan skravle litt igjen. Her ble snuppa 4 mnd på fredag,da kom jeg og gubben hjem fra vår etterlengtede tur til Egypt,uten barn,har vært helt herlig,tror jeg aldri har sovet så mye på flere år;-) Kom hjem til 3 kjempefornøyde barn,som hadde kost seg glugg ihjel hos mine foreldre,he-he blitt litt bortskjemt ja...Snuppa feiret med og snu seg fra rygg til mage for første gang,og vi var jo bare litt stolte... Ellers har vi rukket og ha dåp,som var en veldig fin dag. Og døgnrytmen her er super,legger seg 19.30 og sover til 07.30 uten avbrudd. Begynnte med fastføde igår,grønnsakspurre var en rar ting syntes hun,men spyttet ikke ut,bare smattet veldig. Deilig med vår,koser meg de siste mnd jeg har igjen av permen min,skal tilbake i jobb i august,da skal gubben ha 6 mnd perm. Det var en liten oppdatering fra meg God tur,Hellobaby,kos deg masse!!!
Nordlandnøtta Skrevet 2. mai 2010 #16 Skrevet 2. mai 2010 VEEEL, kanskje man skal hive seg på skravletråden.. Har lest det andre dere har skrevet, men har liksom ikke turt helt å hive meg på.. Min "lille"gutt bli snart 4,5 mnd og er vel ikke helt av den mest aktive typen nei... Er mye artigere å bli å bli holdt og bært rundt av sin mor, noe som har resultert i senebetennelse,i hånda...moro... Men han har hvert gråtebaby siden han var baby. Er skjeiv i nakken han stakkars, så det har vel sikkert hadd litt å si at dan har grått endel. Går til manuellterapeut men har begynt å spekkulere i at det ikke retter på seg.. Men jeg er så utrolig glad for at han har sovet (bank bank) godt om natta siden han kom til.. Ellers så er han en blid gutt og babler og ler når man leker, han er faktisk glad når man setter seg ned med han på fanget og leser bok.. Det skal noe til for å aktivisere en baby som nesten ikke sover på dagen.. Mange ganger føler jeg med som en tåpen tullete mor... Spesielt når jeg tar frem sangstemmen min,, hehe.. Jeg storkoser meg hjemme i lamme gullgutten min,, Det er siste mann, så da blir det vel ekstra kosing,tror no jeg,, Håper at dere feriefolk får en kjempefin ferie i varmere strøk,, Man venter spent på å få høre når dere kommer hjem.. Ha en kjempefin søndag alle sammen:o)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. mai 2010 #17 Skrevet 2. mai 2010 Hallo igjen, damer! Så artig å se at enda flere hiver seg med, har lurt på hvor det ble av både Tigerpote og Hønny-bønny :-) Hellobaby: Anton har nok vært en gråtebaby, ja. Blir mye bæring av slikt, hehe. Men ryggplagen kommer egentlig av en gammel skade (silolegging...), så skal ikke bare skylde på at jeg dremser rundt på en tung baby :-) Han hadde en periode fra 4,5 mnd der han var så blid og god, men så på torsdag ble han skikkelig grinete igjen. Natt til fredag og natt til i går var et sant helv...., våknet 1-2 ganger i timen og var selvfølgelig SUR på dagtid. Var jo så trett, stakkar :-( Tror dessuten han hadde vondt av noe slag. Jeg ble også gretten av dette, så i går morges truet jeg med å legge ham ut på finn.no, hehe. Men så i natt sov han godt igjen, og dag har han bare vært god - og mamma-hjertet svulmer over av gode, varme følelser igjen!!! *sukk*. Han er nå skjønn også, da... Nå har vi trillet en lang tur, han har sovet i over 1,5 time og SOVER FREMDELES!!! Juhuuu! Og enda en ting: På fredagskvelden knekte han endelig koden med rulling ;-D Ha en feiende flott og lykkelig søndag alle sammen!
Gjest eelis+kian Skrevet 2. mai 2010 #18 Skrevet 2. mai 2010 Nei, for en koselig tråd dette ble da! :-) Jeg må jo nesten øse av meg litt mammakjærlighet, jeg og. Trollet mitt er jo så herlig! Han bare smiler og ler og er så morsom. Også koser han og sier "amma" :-) Verdens fineste lille gutt!!! Han har enda ikke skjønt helt det der med åling, men jeg regner med det kommer etter hvert. Han er jo en rolig og bedagelig anlagt liten gutt! Han gidder ikke å stresse, hehe, selv om han er den eneste på babysvømmingen som enda ligger i ro. Litt godt er nå det og - han bare ligger der og observerer mens alle de andre babyene kravler rundt over alt og skriker. Haha, nå var jeg nesten litt slem! Vi skal møte min pappa, bestefaren til Kian, på torsdag. Jeg har ikke sett han på et år, og da spiste vi bare middag sammen før han måtte dra. Kian har aldri møtt han, så jeg er veldig spent! Kommer han til å være skummel tro? Jeg håper det går fint, jeg gleder meg i hvert fall veldig til å vise frem gullgutten min :-) Ellers går dagene med til planlegging av navnefest i juni. Vi gjør det gjennom Human-Etisk Forbund. Har dere andre hatt dåp?
Tigerpote Skrevet 2. mai 2010 #19 Skrevet 2. mai 2010 Hei igjen:) Navnefest skal vi ha også, eelis, men en privat greie, fordi ingen av oss hverken er kristne eller humanetikere:) Blir en gang i mai/juni når vi har kommet oss i hus og i orden:) Bra at det ikke bare er vi som er treige! Jeg synes alle har dåp el navnefest innen de er 3 mnd jeg. Du, jeg leste i en tråd her at Kian også har mongolflekker! Det har Vesla også. Herlighet, jeg var litt nervøs da jeg sa det til hs på den første kontrollen tror jeg det var. "Eh, det høres litt fælt ut, men hun har blåmerker på baken!" Særlig fordi jeg leste i den babyboka vi får gratis at mongolflekkene gjerne sitter på nedre del av ryggen. Men de sa bare, å ja da, dette er typiske mongolflekker det. Vesla greier nesten å sette seg opp selv nå, når jeg har henne liggende i fanget vel og merke. Ting går i et rasende tempo synes jeg! Hun kan også spise en hel porsjon grøt nå. Plutselig går hun vel:) Lille søte damen min.
Gjest eelis+kian Skrevet 2. mai 2010 #20 Skrevet 2. mai 2010 Ja, de der mongolflekkene! Kian har på rumpa og på skuldrene og armene. De på skuldrene og armene ser ut som gripemerker, og er ganske fæle egentlig. Da vi var hos legen på grunn av eksemen hans sa jeg før jeg kledde av han at det var IKKE blåmerker, det var mongolflekker, hehe. Legen lo litt av meg og sa at han hadde sett det før ;-) Men jeg fikk helt sjokk da jeg oppdaget det mens vi lå på barsel, jeg trodde han hadde ramlet på rumpa og slått seg, haha. Men hvordan blir det egentlig med de når de små begynner i barnehagen? Jeg er ganske redd for å bli beskyldt for noe som ikke er tilfelle, jeg... Så morsomt, herregud, tida går så fort! Kian er også veldig på å sette seg opp når han sitter i fanget, men han sliter litt med det enda. Magen er i veien! :-D Jeg syns alle deres babyer er så tidlige! Jeg ser snuppa di tar tak i tærne sine, men det er ikke Kian interessert i i det hele tatt. Mine føtter er veldig interessante da, hehe.
Nordlandnøtta Skrevet 2. mai 2010 #21 Skrevet 2. mai 2010 Reagerer babyene deres på andre folk?? Gutten min smiler og gliser når fremmede prater til han, blir litt forlegen og gjemmer seg litt i halsgropen min.. Han er tung så jeg får han fort igjen når andre holder han... Det er sånn: åååå kan jeg få holde han,, oj han var tung så får jeg han igjen... Jaja han er min lille gullklomp ) Vi har hatt dåp, dåp hadde vi på de andre barna også så det ble på denne karen også... Det er så koselig, gutten "prata" så fint med presten når han øste vann på hodet han`s.. Ble litt fliring ja.. Ellers så gleder jeg meg til han begynner å være litt mer aktiv på gulvet.. Han er stiv i kroppen, gjør øvelser og trener med han hjemme. Noe han slett ikke bestandig er like glad for.. Men pussig nok når manuellterapeuten gnurog bryter på han, prater og smiler han som bare det hmmmm,, Kanskje hun er penere å se på !!! Ammer dere enda?? Kanskje barna deres er litt større en min, og er sluttet med det?? Her er det pupp for fulle mugger haha.. Spiser litt grøt på kvelden da sover han så godt om natta,,kan våkne en gang om natta bare for å slukke tørsten, men sovner igjen .. Er deilig å få sove hele natta,, Merket det med en gang da man fikk noen timer mer med søvn.Før jeg begynte med grøt var han våken og gråt etter pupp 1-2-3-4 ganger pr natt, da holdt det, så den siste mnd har det hvert grøt på menyen om kvelden etterfulgt av morsmelk.. Han er jo stor så han trenger vel litt ekstra for natten. Tar ikke flaske så jeg er spent på hva jeg skal gjøre når ammingen tar slutt,, går vel rett over til kopp.. har dere noen forslag?? Ha en god natt alle sammen..... Dette var jo gøy )
Tigerpote Skrevet 3. mai 2010 #22 Skrevet 3. mai 2010 Puh, i kveld har vi brukt 2,5 timer på leggingen igjen! Hun greide rett og slett ikke å finne søvnen av en eller annen grunn. Vi gjorde hva vi alltid gjør ifht rutiner, men i kveld gikk det altså ikke. Hun var så trett at hun var helt rødkantet i øynene, gned seg og sovnet i armene mine. Men i sengen - hylte og sprellet hun Håper hun sover for natten nå. Hun har bare mongolflekker på rompa hun da, men før var de ganske blå, det kunne jo ha blitt misforstått! Litt ekkelt ja, men jeg regner med at de har skrevet det ned. De ser uansett litt blekere ut nå selv om de er der fortsatt. De kan kanskje forsvinne etterhvert? Ellers må vi bare informere om det til bhg osv tror jeg:) Ja, hvordan er deres babyer til fremmede? Vesla elsker fremmede! Synes det er utrolig morsomt, virker hverken blyg eller redd, hun pleier som regel å studere dem nøye, før hun smiler og ler:D Også har hun en veldig høy røst, så høy at folk snur seg og kommenterer det hehe. Må jo teste stemmeprakten! Nå har vi gitt fast føde en stund, det går som regel i grøt morgen og kveld, og evt grønnsaksmos/fruktmos til middag. Det gjøres litt lettvindt for tiden her, siden vi står midt oppe i flytting. Men når begynner man med middager? Prøver litt moset fisk og grønnsaker feks? Annen mat? Hvor ofte? I dag orket hun hverken en full grøtposjon til morgen eller kvelds, og "middag" ble det ikke fordi vi var ute. Så hun er ingen storspiser enda da.
hønny-bunny Skrevet 4. mai 2010 #23 Skrevet 4. mai 2010 Her oppdaget vi igår,akkurat som jeg trodde etter 1 uke med grønn bæsj og vill gnaging på alt,at 1 tann var dukket opp,og andre på vei igjennom. Moro,men jeg synes det går så fort denne gangen,sikkert for jeg er mer avslappet og koser meg:-) Igår begynnte gubben og ymte frempå om EN TIL,he-he er jo snart et fotballlag her...vi får se...;-) Nå skal jeg på trening,ha en fin dag damer
Gjest eelis+kian Skrevet 4. mai 2010 #24 Skrevet 4. mai 2010 Trollet mitt er litt sånn "Hmmm" til fremmede, men livner fort til, og da er det greit. Han er ikke redd, og har ingen ting imot at fremmede holder han, men han er heller ikke overivrig, hehe. Regner med fremmedfrykten er rett rundt hjørnet da. I dag har han skjønt det der med åling! :-D Mamma eelis er kjempestolt, endelig! Jeg begynte nesten å bli litt bekymret, han er liksom den siste både på babysvømminga og i barselgruppa mi. En baby vi kjenner, som er en måned eldre enn Kian, har begynt å reise seg opp på beina, og hun krabber sånn ordentlig. Det er sykt hvor store forskjellene er på disse små :-) Vi var på kontroll i dag, lille gutt er 67,5 cm og 8735 gram. Kanskje ikke så liten likevel, hehe. Når vi kom hjem fikk han plutselig feber, og siden han har vært litt snørrete i dag koblet jeg det sammen til at han er syk. Men plutselig sluttet han å snørre, så da ble jeg plutselig litt usikker. Kanskje det er tenner? Han har jo plagdes med sovinga i det siste, også har han hatt løs mage. Blir spennende å se fremover nå. Han fikk en babyparacet uansett, og da ble formen mye bedre! Stakkars liten, det var fælt å se at han var i så dårlig form. Jeg begynte å gi middag (bare grønnsaker i begynnelsen) noen uker etter at han fikk full porsjon grøt til kvelds. Han fikk da to måltider fast føde hver dag. Etter en uke eller noe sånt med bare grønnsaker begynte jeg å introdusere kylling. Man kan vel egentlig velge litt selv når man vil begynne, om man tar det når man føler at babyen trenger det, eller om man ikke gidder å amme, sånn som jeg. Jeg gir nå tre måltider fast føde, fordi jeg egentlig ikke gidder å amme femten ganger i døgnet, haha. Nå ammer jeg når vi står opp, når han skal sove på dagtid (to lurer) og når han skal legge seg for natta. Av og til ammer jeg på natten også, men det blir bare en gang da :-) Herlig å få kroppen litt for seg selv, og ikke minst herlig å slippe å blotte puppene i offentlighet!!!
Tigerpote Skrevet 4. mai 2010 #25 Skrevet 4. mai 2010 Å, jeg er stikk motsatt! Jeg føler meg mer bundet og ufri nå faktisk; nå bør vi være hjemme sånn og slik fordi vi skal lage mat:) Også skal det tempereres og moses og dones. Før var det bare å slenge ut puppen, også hang hun der. Nå nekter hun å ta puppen på dagtid iallfall. Altså, hun tar puppen noen ganger på dagen også, men ikke slik som før:( Også bør det være helt stille, ingen radio, ingen tv, helst bare oss to:) Jaja. Jeg kommer nok til å bli en veldig vedmodig mor tror jeg, siden jeg synes det er vedmodig allerede nå! I dag prøvde vi Småfolk - moset kjøttkakerett. "Fin å starte med, finmoset" stod det. HAha! Vesla brakk seg hun. Det var visst det verste hun noensinne hadde smakt! Hun grein på nesa et kvarter etterpå. Så det skal vi aldri mer kjøpe:) Nå skal vi begynne å snekre og pakke ut (aner ikke hvordan vi skal gjøre det nå som vi har en baby), men uansett, når vi kommer i orden, skal jeg bli husmor som lager middag hver eneste dag:) Så da kan hun jo spise noe av det vi spiser. Uten salt da sef, og skal ikke mose pizza til henne da;p Hihi, Vesla er større enn Kian hun da:) hun har deilige valker, og gode lår, som jeg må kose med hele tiden. Også må jeg kysse på henne hele tiden. Lurer på hvor stor hun er på 6-mnd-kontrollen, må jeg bestille time selv tro? Vi har jo flyttet. Hva mener dere egentlig med åling. At de drar seg framover på magen etter armene? I så¨fall gjør ikke Vesla det, men hun ruller og ruller seg metersvis bortover gulvet, og roterer hit og dit. Hun har heller ikke fått noien tenner enda, og det er bra, for hun har begynt å bite! Au! det er vondt selv om hun bare biter med de tannløse gommene. Hun biter, smiler lurt, og river seg løs med lukket munn. Skikkelig farkete er hun;) Men det er ikke så vondt at jeg ikke tåler det altså. Men med tenner...? Hm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå