Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Sukker og hvitt mel, den forstår jeg. Men når folk skjærer grimaser over ris, grovt brød og poteter så synes jeg det blir helt feil. Skulle alle på jorden levd på den dietten der hadde det straks tatt slutt på maten. Feite, bortskjemte og forfengelige folk. Murr!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Vi er jo nødt til å tilføre karbohydrater i kroppen om vi i det hele tatt skal ha energi til å klare oss igjennom dagen ,eller fullføre en treningsøkt. Men det handler mer om å velge de riktige karbohydratene, som ikke gjør at blodsukkeret svinger så voldsomt. Grovt brød og egg er ikke farlig. Inneholder masse næringsstoffer. men sjokolade og hvitt mel trenger man ikke putte i seg. Syns det er ironisk at disse såkalte sunne menneskene er livredde for å putte et brød i kroppen, men å gå på pulverdietter og drikke protein, kreating, u name it; det er liksom helt greit!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Du skjønner,dette er sultne mennesker som krever masse volum med mat. Når dette volumet blir skudd fullt av karbohydrater blir de fete. Så det er mye bedre å sku det fullt av kjøtt og fett! Det er veldig merkelig at ikke hele skieliten er smellfeite så mange karbohydrater som de spiser:-P
2 små og en undulat Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Jeg er veldig med på den! Selv tror jeg mer på at man må tilføre kroppen mindre kalorier enn kroppen faktisk bruker, for å gå ned i vekt. Hva man putter i kropper er ikke så viktig (for vektnedgang) så lenge man holder seg til lite kalorier i løpet av hele dagen. Men; det er ikke mye kalorier i poteter, og brød metter godt slik at man kan gå i mange timer uten å kjenne sultfølelse. Her er det sjokoladen som er synderen, ikke brødet, risen eller potetene:/
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Ja det er når man er fullstendig uviten at man ofte tror man vet best. Min samboer er på lavkarbo diett. Dette er ikke noe man går på hele livet men en priode. Her snakker vi om å endre livsstil og matvaner. Jeg spiser mye mer usunt og mer mengder mat enn min samboer, men legger ikke på meg av den grunn. Jeg er heldig som er slank selv om jeg ikke trener. Nå er det snakk om å være uten karbohydrater en periode og få kroppen i ketose. På denne måten får man forbrukt glykogenlagrene og kroppen bruker fettet den får til å brenne fett. Denne ketosen skal man ikke være i lenge det er ikke bra for kroppen. Så er det om å gjøre å gradvis innføre karbohydrater i små mengder. Vi spiser mye grønnsaker, salater, supper, lager proteinbrød (egg og kruskakli med frø) fisk og kjøttprodukter. Proteiner er ikke bare rent kjøtt. Selvfølgelig kan ikke alle gå på slike dietter, men det blir for dumt å kalle oss feite og forfengelige og bortskjemte bare for at vi velger å ta et tak og investere i helsa. Mannen sykler flere timer i uka og er på studio så trene gjør han så visst. Nei sitt der og tygg på karbohydratene deres og irriter dere over stadig sug på mat og at dere ofte er fysen på noe godt. Blodsukkersvingninger forsvinner nemlig helt på lavkarbo- diett.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 lavkarbo er en annen sak, det er snakk om de som ikke vil putte karbohydrater i kroppen overhodet. Dessuten tror jeg ikke en lavkarbo livsstil er noe sunnere, enn en livsstil hvor du spiser sunt, men unngår de såkalte raske karbohydratene. Proteiner kan også gjøre en person feit. Er det dermed sagt at man ikke skal putte i seg proteiner. For oss som ikke har peiling som du sier, så har jeg såpass peiling at jeg vet at hvis man putter i seg for mye proteiner, kanskje ikke igjennom vanlig kost, men gjennom pulver så kan man bli feit av det rett og slett. Det handler om å finne en sunn balansegang mellom karbohydrater og proteiner. Og man bør helst få i seg mer proteiner enn karbohydrater. Det finnes mennesker som bare spiser feit mat som holder seg tynne. Typen din holder seg slank fordi han trener mye, ikke bare fordi han går på lavkarbo.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #8 Skrevet 28. april 2010 Da misforsto jeg innlegget ditt, trodde dere snakket om dietten jeg, og beklager det. Men min samboer holder seg ikke slank pga trening, men har gått ned 12 kg på lavkarbo- diett, er nå begynt å trene og spiser da selvfølgelig litt karbo. Det må kroppen ha, så enig med det der og også enig med at for mye proteiner ødelegger alt. Som du sier, balansegang er det beste. Men jeg har tidligere følt at de som vil skjule at de har spiseproblemer kaller seg vegetarianere (nå snakker jeg ikke om de som er det, men de som skjuler seg bak det) kansje trenden har snudd, nå vil ikke folk ha karbo for å slippe å spise....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #9 Skrevet 28. april 2010 Det er jeg også enig, i at mange blir vegetarianere for å skjule et spiseproblem. Eller ha en unnskyldning for å spise mindre. Det er jo de som oftest snakker om hvor tykk de er, når de egentlig er syltynne.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 20:59 Karbo hysteriet er at ingen spiser poteter/brødd/ris ol da de kan bli fete(re). Folk gir ikke poteter/ris eller pasta til middag til barna for de kan bli fete.De har heller taco i lefser til middag for da blir det mest kjøttdeig og salat,Mye bedre. I ett daglig kosthold må man se på det totale man dytter inn. Om man spiser havregrøt til frokost så er man mindre sulten resten av dagen. Og man blir ikke så sjesken på godis osv.Så karbohydrater er bra for kroppen,og fungerer godt om man skal ned i vekt. Man må bare bruke dem riktig! Når det gjelder ketolyse kuren så er den kjempefin for svært overvektige som trenger ett raskt vekttap.Men veldig mange går opp igjen i vekt når de skal "spise normalt" igjen.
Chupa chups Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Hmm. Underholdende å se at enkelte bare VIL IKKE vedgå at lavkarbo kan ha noe for seg. Funka ihvertfall som et skudd for meg og samboer. Lavkarbo, i kombinasjon med trening, har forandret kroppene våre. Ikke bare har vi mistet fettet og bygd muskler uten problem, men vi føler oss mye mindre oppblåste og tunge etter måltid. Og til deg som mener at potet og brød gir lengst metthetsfølelse; prøv å spise to hardkokte egg og kyllingsalat til lunsj. Det varer lengre enn fire brødskiver, skal jeg love deg...
trollmamma Skrevet 28. april 2010 #12 Skrevet 28. april 2010 Kan du forklare meg kvifor det hadde tatt slutt på maten om alle hadde levd på lavkarbo? Det lurer eg fælt på.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #13 Skrevet 28. april 2010 Hysteri? Det er jo en enkel og grei måte å legge om kostholdet sitt slik at en ikke blir overvektig. Mye bedre det enn å gå på en tablettkurer eller shake-kurer og spise masse rart som så vidt kan kalles mat. Vi har ikke noe behov for å få i oss karbohydrater, vi klarer oss fint uten alle former for sukker (og bør spise lite eller ingen ting av det).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå