Ole-Kanutte_16.01.08 :) Skrevet 28. april 2010 #1 Skrevet 28. april 2010 Vi som er alene med ett barn, vi har vel 20 dager pr år da vi kan være hjemme med et sykt barn... men, nå er vi bare i april, lenge igjen av året ennå og mine dager er over halveis :/ Hva gjør dere når de 20 dagene er brukt opp?? Er det forresten flere enn meg som synes det er "flaut" å måtte ringe jobben ofte (i perioder) på grunn av at barnet er sykt?
Noah 08. Skrevet 28. april 2010 #2 Skrevet 28. april 2010 Jeg har også brukt over halvparten av dagene i år. Men det er hans første år i barnehagen,så jeg håper og tror det verste er over. Vet ikke hva man gjør om det er behov for flere dager..håper vi ikke trenger det:) Syns det var flaut den første gangen,junior var syk nesten 3 uker i strekk..men er barnet sykt så må man være hjemme..så nå har jeg ingen problemer med å ringe å si fra.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Jeg har brukt 13 dager så langt i år. Ble 19 i fjor. Aner ikke hva jeg skal gjøre når dagene er brukt opp, men antar det blir fri uten lønn eller avspasering. Har dattern min i samme barnehage jeg jobber i, så de er forståelsesfulle ang syke barn(selvsagt), men synes allikevel ikke noe om det. Får jo litt dårlig samvittighet ovenfor mine kolleger som da blir en mindre på jobb, men hva kan man gjøre? Kan jo ikke sende syke barn i barnehage, og faren hennes ønsker ikke å ha henne når hun er syk.
Gjest marie-s Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Dersom barnet nettopp har begynt i barnehage er det noe som alle vet at barnet blir mye mer syk enn neste år på denne tiden det er fordi barnet nå blir utsatt for flere og andre virus enn de er vandt til og dette er helt normalt for å kunne bygge opp imunfosvaret. Så det er mulig å ta en prat med arbeidsgiver om dette. Dersom barnet har en kronisk sykdom ville jeg nok ha tatt dette opp med legen for å muligens få noen sykemeldinger eller om mulig flere sykedager. Selv har jeg nå en sønn som vaksineres mot hund og katt og dette har medført at jeg hver uke siden slutten av januar har vært borte fra jobb 3-4 timer de dagene. Jeg snakket med min sjef om dette og forklarte at det var utrolig dumt å skulle ta dette på sykedager siden de da ville bli brukt opp, så jeg fikk sette det på velferdspermisjon, men dette er nok avhnegig av hver enkelt arbeidsgiver. Selv ser jeg på dette som en forbyggende oppgave, og synes også å merke at gutten har hostet mye mindre i år enn det han har gjort før så jeg krysser fingrene for at dette vil fungere. Dersom du synes dette er vaskelig så snakk med jobben din om det og kanskje du opplver mer forståelse enn du hadde ventet. Og om ikke annet så går vi mot varmere dager nå og med det kommer det mindre sykdom også.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #5 Skrevet 29. april 2010 trur du må få sykemelding fra legen når du har brukt opp alle dagene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå