Gå til innhold

Jeg klarer ikke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg lat og ubrukelig fordi jeg ikke strekker til...

Iløpet av dagen setter jeg meg enkle dagsmål, som burde være svært så overkommerlige for en kvinne på 28 år, med to barn 3 og 6 år. Utrolig nok så klarer jeg aldri å komme i mål. Altså så kommer jeg bakpå på mandag, streber for å ta igjen på tirsdag, onsdag, begynner å gi faen på torsdag, er fullstendig overbevist at det ikke er noe vits å fortsette på fredag og iløpet av helga så lover jeg bot og bedring til neste uke...

Hver eneste morgen våkner jeg å er trøttere enn det jeg var kvelden før, jeg kan legge meg nå og sove glatt til kl 12 i morgen, fortsatt være trøtt. Har prøvd å legge meg tidlig, sent, stå opp tidlig, tidligere og grytidlig, men uansett så er jeg trøtt som en dupp. Mineraler og vitaminer er ok.. Legen gidder ikke å undersøke vidre fordi " du er jo så sterk at du tåler en trøkk!"

Spiser ikke spesielt sunt eller vidre regelmessig fordi utrolig nok så har jeg ikke tid fordi jeg alltid er bakpå.

Iløpet av denne uke har jeg vasket rundt på kjøkken, bad, do, gang og trapp, målet var jo å være ferdig på maks to dager, men neida nok en ganng nederlag...

Tror ikke det er noe galt med meg, men du dæven hvor vanskelig det er å innse at jeg ikke duger, er lat, en skikkelig rotekopp og antagligvis litt sjuskete....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sympati oversendes fra en annen lat, sjuskete rotekopp som lever etter skippertaksprinsippet :)

Skrevet

Takk, skal ta godt vare på sympatien å dra den frem hver gang ALT kjennes heeeelt håpløst!!! (Som nå)

Hi

Skrevet

Neida, opp med hengehode. Vet du hva, det spiller da virkelig ingen trille om trappa ikke blir vaska til rett tid. Bruk tida di på det som gjelder; unger og familie, venner og det gode liv. Senk skuldrene og la sjuskegenene blomstre!

Skrevet

Herregud - du har vasket mer enn jeg har gjort på de siste 4 ukene!

Skrevet

For det første så høres du nesten litt deprimert ut!

Og å spise sunnere kan definitivt hjelpe både på humøret og energien, tro meg! Usunt kosthold har mye å si for nettopp det du beskriver.

Prøv å ikke si til deg selv "åh, ja det må jeg gjøre i morgen..." og så si det samme neste dag....Spis heller mat som ikke inneholder tomme kalorier, drikk litt kaffe så vil du se at du orker mer.

Går dere turer eller lignende når helgen kommer? Har du 2 små barn så har ud lov å la det flyte litt av og til...slutt å sett for høye krav ifht til hva du er i stand til. Da blir du bare deprimert og lei.......

Du duger, sett realistiske krav til deg selv i stedet for å trykke deg selv ned.

Har du vurdert timer hos psykolog? Ikke vondt ment, men kanskje det ligger mer bak?

Skrevet

Jeg har en teori om at vi bruker så lang tid på å planlegge og irritere oss over ting som skal gjøres ikke er gjort at mesteparten av tiden går med på dette. Jeg kan irritere meg over en ting i evigheter, så plutselig får jeg for meg at NÅ!! skal det fikses... tar meg kansje 20-30 min så var jeg ferdig. Men all den tiden jeg har brukt på å irritere meg......

Blir gal av det, så jeg skal prøve å gjøre istedenfor å planlegge. Vimsehode her også!

Skrevet

Kjenner meg igjen i irritasjons teorien under her. Vi bygger litt igjen så alle dagene bare suses bort i en blandig av skal gjøre/børr gjøre/må gjøres nå, ops skal bare ordne det først, hva sa du egentlig, jeg skal bare oi, jada mamma kommer snart. Vent, litt oi, glemte jeg det, skal du ditt ja?

Jeg vet så inderlig vel at hvis jeg gidder å sette av 1 time i løpet av dagen til fysisk aktivitet, og sunn mat så blir jeg mye bedre og orker mer. Men i min lala-verden kan jeg ikke helt se når jeg får tid til det.. Antagligvis på mandag,ehh nei, tirsdag vent nå litt ops.. Vi tar det neste uke...

Vi har hatt to ekstremt turbulente år med en masse små og store hverdagsproblemmer så jeg gikk til psykolog, den femte gangen fikk jeg beskjed om han ikke syntes det var noe gøy å stjele penger. Det var jo klart at jeg var såpass sterk og strukturert at han ikke kunne hjelpe meg noe mer enn det jeg klarte på mesterlig vis selv. Det var jo selvfølgelig bare å ringe hvis det jeg virkelig følte at jeg trengte å ha noen å snakke med... Ja, for det kommer jo til å skje...

Nei, det er sant det du/dere sier, jeg må enten senke kravene til meg selv, bli flinkere til å si "nei nå er jeg opptatt", slutte å irritere meg over vannet som rant under broa i går og spise sunt!!!! (Og jeg lover jeg skal gjøre det på mandag, tirsdag, så komme på at jeg glemte det onsdag så er vi tilbake i det samme hølet igjen på fredag.... ARG)

HI

Skrevet

Kjenner meg igjen, men jeg har funnet ut at det eneste som fungerer for meg er å gjøre det med engang jeg står opp. Setter jeg meg i sofan blir jeg sigen og irritabel. Jeg tar morgenstellet på sønnen min og gir han mat, legger han på gulvet eller i vippestolen, og gjør det som må gjøres. Før jeg setter meg og spiser frokost med piraten på fanget. Da er lista satt og jeg har mye energi og god samvittighet.

Og btw: Det virker som du vasker mer enn meg.

Kan du ikke kanskje sette lista lavere som f.eks: i morra støvsuger jeg, fredag: vaske gulvet

lørdag: vasker kjøkken.

Da blir ikke målet så vansklig og nå og alt er sånn jamt over rent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...