Gå til innhold

Spysyken og ingen tårer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull på 6 mnd har hatt spysyken og diare siden mandag morning.. Han drikker melken sin, men enten så kommer det ut ene eller andre veien.

Jeg var innom legekontoret i går for å høre ang uttørking, og damen i skranken der sa at vi kom til å legge merke til det med en gang for da ble han helt slapp og ikke ville ta flasken eller noe, men kan det være rett at vi skal vente SÅ lenge før vi kontakter lege?

Som sagt i overskriften så griner han uten tårer nå?

Dårlig tegn eller?? Han er ikke sånn veldig slapp eller noe synes jeg, får kontakt og sånn, men nå blir jeg sååå usikker på hva jeg skal gjøre.

Vente å se det ann til i morgen, eller dra på legevakten i kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å sjekke bleiene til dattern min da hun var syk som baby. Dersom den var tørr i 18 timer(tror jeg det var) så skulle jeg ringe lege/legevakt pga fare for dehydrering.

Skrevet

En ting du kan gjøre er å klemme litt på huden oppå hånda hans. Hvis huden blir stående litt igjen, er det tegn til uttørking.

Snuppa mi på 10 mn har fått i seg ca 40 ml væske to dager på rad. I går sov ho i 20 timer... Ikke gøy når det står på. Bare skjekk at det er urin i bleia ved gjevne mellomrom, og at han ikke har for mye feber!

Og fortsett å gi han væske, selv om det kommer rett ut igjen, noe blir alltid tatt opp av kroppen!

Lykke til, og god klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...