trekløveriet <3 Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Hei. Jeg tar imigran ved behov,og noe annet daglig for å forebygge anfall. Men kunne ikke amme og gå på Imigran,derfor besluttet jeg meg for å slutte å amme,og gi mme. Når jeg har anfall er jeg ikke istand til å ta meg av et barn engang,og syns da min egen helse gikk utover babyen,og da slutte jeg. Når jeg har anfall,spyr jeg,må ligge i kaldt mørkt rom,uten lyder,eller dufter.
lille sprelle Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Nei, jeg gjorde det ikke det. Pass på å ikke sove for mye, drikke rikelig og spise jevnt, så holder du endel anfall unna...... Ammet i 1,5 år
Marsmammaen:) Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 Ikke meg! Det var som om du beskrev mine migreneanfall... Fæle greier!!! Lille sprelle. Du har helt rett i å passe på soving, mat og drikke! Får ofte anfall i helgene når mat/drikke og soving ikke blir like rutine som i ukedagene... Det er noe å tenke på HI Jeg har til nå kun spist paracet, noe som ikkje hjelper... Så det har endt med todagers anfall hvor jeg har måtte gå langt inn i meg selv for å klare å amme og ta meg av mini. Har aldri funnet en migrenemedisin som har vriket på meg OG som jeg kan ta og fremdeles amme. (Imigran virker ikke på meg) Så nå jobbes det i huset med å få mini til å ta tutkopp med mm så jeg kan ta Relpax igjen når jeg får anfall:) Det går fremover, han er ikke overbegeistret for mm på kopp, men... *Positive tanker*
BlåBlå Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Nei, tok ingen medisiner hverken da jeg var gravid eller ammet.
mor til Nutten og Tuteluttemor Skrevet 28. april 2010 #7 Skrevet 28. april 2010 Hei, føler jeg må fortelle hvordan jeg hadde det da tuttemor var liten... Sliter med cluster, såkallt klasehodepine. Migreneliknende anfall hver dag, gjerne til faste tider 1-10 ganger i døgnet, i perioder på uker til mnd av gangen.. Da vesla ble født gikk det 3-4 uker før jeg startet med hodepine og startet samtidig med Imigran injeksjoner. Var redd og deprimert pga all medisineringen og oppsøkte lege og helsesøster på helsest. De kunne ikke gi noe konkret svar om det var skadelig for bebis men flinke helsesøstera tok tak i problemet og undersøkte. Hun ringte dagen etter at jeg hadde vært der og hadde snakket med forskjellige leger...(tror jeg..) Hun fortalte at på Karolinske sjukehuset hadde de forsket på problemstillingen og kunne ikke se at det var skadelig for barnet :-) Viktigere med mm og at jeg overlevde hverdagen (å holde seg unna Imigran injeksjoner er uaktuellt-da kan jeg ikke ta meg av barna uansett) så jeg fortsatte med Imigran inntil jeg fikk bukt med hodepina på annen måte... Kan jo ikke ta ansvar for hva som er riktig for andre, men ville bare fortelle hva jeg fikke vite og hvordan det gikk... Kan jo legge til at vesla er supersunn ..
-carina- Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Det er alt for lite forsket på hva migrenemedisinene gjør i en liten kropp, så jeg har ALDRI tatt migrenemedisiner når jeg har vært gravid/ammet. Tok det en gang, men da fikk mini flaske til jeg var sikker på at det var ute av melka. Med de to første så var jeg ganske frisk fra migrene under graviditet/amming. Med denne tredje her har jeg endel migrene. Kommer meg gjennom svangerskapet, men har bestemt meg for evt. heller droppe amming om det blir mye migrene i etterkant. Jeg må jo kunne ta meg av barna, hvilket jeg ikke klarer dersom jeg har migrene! :o/
Gammelamazon Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 Paralgin forte om jeg virkelig ikke holdt ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå