Gå til innhold

gode enkle muffins i flere varianter, noen som har oppskrift på d???

Anbefalte innlegg

Skrevet

får besøk etter jobb i morgen, så trenger noe raskt godt og enkelt å lage. så tenkte på muffins. noen som har noen fine enkle oppskrifter. jeg har de brownees muffinsene,men tenkte på noen litt anderledes.

takker vist noen vill dele en go oppskrift me meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

150 g sukker og 150 g smør( som er romtemperert) røres hvitt. 3 egg (som er romtemperert) vispes inn ett og ett. Sikt 150 g hvetemel og vend dette inn. Til slutt tilsetter du 2 ts bakepulver. Vil du ha sjokolademuffins tilsetter du kakao etter smak. Stekes midt i ovnen på 200 g i 10-15 min. Dette blir 15 normale muffins. Vil du lage mer dobbler du bare oppskriften.

Skrevet

100 g smeltet smør

100 g sukker

100 g hvetemel

1 ts bakepuler

2 egg

Rør sammen egg og sukker, ha i smeltet smør. Rør inn mel og bakepulver. Du trenger ikke miksmaster, bare rør med en slev. Ha i hakket sjokolade, kakaopulver, vanlijesukker eller frosne bær etter smak. Jeg pleier å helle røren opp i en blank plastikpose og sprøyte røren oppi formene. Denne porsjonen holder til 10 muffins, jeg pleier å doble den. De kan godt fryses. Stekes på 180 grader i 10-12 minutter.

Skrevet

havremuffins! NAMNAM ;)

2 egg

1 kopp sukker (kan fint bruke 1/2 kopp)

1 kopp havregryn

1,5 kopp hvetemel (se det litt ann, for mye mel gjør deigen veldig hard og det blir harde muffins)

1 kopp smeltet smør (halver gjerne smørmengden og tilsett melk slik at det blir en kopp)

1-2 ts vaniljesukker

1 ts hjorthornsalt (for luftigere muffins 1-2 ts bakepulver i tillegg)

ellers smaker både blåbær og epler fantastisk oppi muffins.

visp egg og sukker sammen. ha i smør, så alt det tørre husk deigen skal være litt bløt. stekes på 220 grader til de er gyldene.

alt som står inni parantesene er det jeg har eksprimentert med selv og gir mye saftigere og ikke fult så søte muffins. :)

Skrevet

Har tips til en "Royal icing" (Nigella- oppskrift) som kan toppe f.eks. vanlige kjøpemuffins. Glasuren blir kritthvit og nydelig, jeg bruker den på pepperkakehus også, forresten.

350 g melis

2 eggehviter

Vispes i kjøkkenmaskinen i fem minutter.

Tilsett saften av 1/4 sitron og kjør glasuren i to minutter til.

Skrevet

tusen takk:) skal prøve alle sammen jeg hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...